2011-03-08, 14:41
Medlem
blommlsds avatar
Hej jag köpte såna där kattkristaller istället för kattsand för cirka 2 timmar sen, allt verkar gå fint med kissandet och bajsandet,

Men problemet är att främst min lilla honkatt äter dom kristallerna när det kommer någon utanför, Tips på att få henne att sluta? För jag antar att de inte är de nyttigaste dom kan äta precis.

Om de inte hjälper med era tips nu ger mig får jag väl återgå till vanligt kattsand igen

Mvh / Mw
Citera
2011-03-08, 15:00
Medlem
blommlsds avatar
Märket på kristallerna är Best Friend Fresh and Easy
Citera
2011-03-08, 15:32
Medlem
big_bobs avatar
Varför bytte du sand? Den där sorten är ju hur dyr som helst och är egentligen inge bra.
Städa golvet. Byt kattsand. Saken är biff.
Citera
2011-03-08, 16:02
Medlem
blommlsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_bob
Varför bytte du sand? Den där sorten är ju hur dyr som helst och är egentligen inge bra.
Städa golvet. Byt kattsand. Saken är biff.
Vet inte riktigt faktiskt, Grannen tipsade om den men var lite skeptisk men provade nu bara.

Får väl bli att byta tillbaks då :P heh
Citera
2011-03-08, 19:40
Medlem
big_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blommlsd
Vet inte riktigt faktiskt, Grannen tipsade om den men var lite skeptisk men provade nu bara.

Får väl bli att byta tillbaks då :P heh

Ok. Tipsa tillbaka att dom ska byta till nåt annat själv. Det är dyrt och äckligt. Använde sånt själv till en början just för att grannen till mig tipsade om den innan jag skaffade katt
Fan vad rik jag kännde mig när jag slutade använda den där skiten.
Började använda icke klumpbildande sand då. Funkade hyfsat, var mycket billigare, men det var fortfarande lika äckligt i botten.
Kör på Katty klumpbildande nu från ICA, en blå påse. Rekomenderas starkt då priset är lågt och kvalitén är hög. Nu fyller jag på lådan med sand efter att ja tagit ur kissklumparna och byter sanden helt ca var 3e vecka. Och då har jag 2 katter och sanden är egentligen inte särskillt äcklig efter 3 veckor. Byter bara i förebyggande syfte.
Kommer aldrig börja med något annat
Citera
2011-03-08, 20:21
Medlem
blommlsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_bob
Ok. Tipsa tillbaka att dom ska byta till nåt annat själv. Det är dyrt och äckligt. Använde sånt själv till en början just för att grannen till mig tipsade om den innan jag skaffade katt
Fan vad rik jag kännde mig när jag slutade använda den där skiten.
Började använda icke klumpbildande sand då. Funkade hyfsat, var mycket billigare, men det var fortfarande lika äckligt i botten.
Kör på Katty klumpbildande nu från ICA, en blå påse. Rekomenderas starkt då priset är lågt och kvalitén är hög. Nu fyller jag på lådan med sand efter att ja tagit ur kissklumparna och byter sanden helt ca var 3e vecka. Och då har jag 2 katter och sanden är egentligen inte särskillt äcklig efter 3 veckor. Byter bara i förebyggande syfte.
Kommer aldrig börja med något annat
Hehe okej, Jag har alltid kört med pussi kattsand från vanlig ica affär, Har också funkat prima. Får nog bli till att slänga skiten jag har köpt på mig idag då :P.

Katterna ser inte ut att gilla den "sanden" heller
Senast redigerad av blommlsd 2011-03-08 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in