• 1
  • 2
2004-09-11, 07:15
Medlem
Deannas avatar
Kallt ska man äta för att kylan påstås vara smärtstillande.. Varför man ska dricka varmt har jag ingen aning, det verkar inte finnas någon logik i det hela, förutom att man gör diveses huskurer på spisen och serverar de varma.
Citera
2004-09-13, 22:59
Bannlyst
Lika delar Cognac och hett vatten som fått koka med några teskedar socker innan man slår i spriten. Rensar rören och lämnar en fin behagligetskänsla i kroppen. Går man sedan och lägger sig direkt med ett par rena strumpor på fötterna och ett varmt täcke brukar man vara på benen redan nästa dag.
Citera
2004-09-13, 23:13
Medlem
Vajulvs avatar
Funkar!

Ta och pressa en eller två vitlöksklyftor och lägg på ex. en knäckemacka (för att mildra vitlökssmaken...eh). Ät upp och svälj sakta ner vitlöken. Funkar alltid när man har ont i halsen, känns bättre nästan på stört!
Citera
2004-09-14, 20:55
Bannlyst
E skönare med varmt för stunden men inte bra för bakterie härden som troligen finns där.... Så glass och sånt e bättre.
Citera
2004-09-15, 03:22
Medlem
greger45s avatar
Brukar själv käka knäckebröd och varmt kaffe eller choklad. Funkar fint. River gott i halsen.
Citera
2004-09-15, 07:51
Medlem
Antevantes avatar
Många huskurer här Det finns inget av ovanstående som botar halsont eller liknande. däremot kan det kännas skönare.
Själv gillar jag att dricka te och sedan försöka sova "sjukt" länge. 18-20 timmar. Inte för att det botar men jag tycker det är bättre att sova bort tiden när jag är sjuk
Citera
2004-09-15, 08:37
Medlem
Borde inte en ett redigt glas stark sprit ta kål på bacillerna i halsen?
Citera
2004-09-15, 13:24
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen
E skönare med varmt för stunden men inte bra för bakterie härden som troligen finns där.... Så glass och sånt e bättre.

Nej nej nej.....

Oftast är "halsont" en lindrig virusinfektion, växer det bakterier i halsen är det pencillin som gäller...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in