Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-06, 14:37
  #1
Medlem
Capiscees avatar
JAg ska köpa en iphone nu och kör troletvis på abonnemang. Med abonnemang så blir man ju synlig i sökord, alltså om nån söker på mitt nummer på eniro eller hitta.se. Går det att bli osynlig från det då jag inte vill att man ska kunna söka på mitt nummer av olika anledningar? Typ ett hemligt nummer för hitta.se & Eniro? Eller är det så att man måste va synlig? Skulle va jättebra om nån hade större koll än mig.
Citera
2011-03-06, 14:48
  #2
Medlem
Pappan89s avatar
Hemligt nummer är en tilläggstjänst som du kan beställa antingen när du godkänner kontraktet eller närsomhelst i efterhand via kundservice. Jag har jobbat för Tele2 och där är denna tjänst kostnadsfri. Vet inte hur det är med de andra operatörerna. Om du väljer att beställa mobil och abonnemang via hemsidan går det inte att lägga till tjänsten direkt men däremot kan du ju bara dra iväg ett samtal till kundservice och lägga till det som sagt. Vanligtvis tar det omkring tre arbetsdagar innan ditt nummer försvinner från nummerupplysningen.
Hoppas denna info svarade på din fråga
Citera
2011-03-07, 18:08
  #3
Medlem
chaoswithins avatar
Du brukar också (om det baraär internettjänsterna du vill slippa) söka upp dig själv på sidorna och sen ta bort dig (skickas ett sms med en kod till ditt nummer).
Citera
2011-03-09, 00:23
  #4
Medlem
Capiscees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappan89
Hemligt nummer är en tilläggstjänst som du kan beställa antingen när du godkänner kontraktet eller närsomhelst i efterhand via kundservice. Jag har jobbat för Tele2 och där är denna tjänst kostnadsfri. Vet inte hur det är med de andra operatörerna. Om du väljer att beställa mobil och abonnemang via hemsidan går det inte att lägga till tjänsten direkt men däremot kan du ju bara dra iväg ett samtal till kundservice och lägga till det som sagt. Vanligtvis tar det omkring tre arbetsdagar innan ditt nummer försvinner från nummerupplysningen.
Hoppas denna info svarade på din fråga

Ja detta va skitbra!!!! Måste man säga anledningen då den är privat osv? Och dom godkänner liksom om man önskar ett "privat" nummer? Jag har nu tele2 och är supernöjd med det och skulle vilja ha det. Vet du nått bra abonnemang som är lämpat för en fattig student som inte kan ha för hög månadskostnad?
Citera
2011-03-09, 00:24
  #5
Medlem
Capiscees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Du brukar också (om det baraär internettjänsterna du vill slippa) söka upp dig själv på sidorna och sen ta bort dig (skickas ett sms med en kod till ditt nummer).

Det va skitbra info!! Tusen tack, men jag skulle även vilja ha om folk ringde och frågade om nummret liksom. vill ha det så privat som möjligt. Men bara om folk skulle vilja veta vem man är (av privata själv)
Citera
2011-03-10, 15:31
  #6
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capiscee
Ja detta va skitbra!!!! Måste man säga anledningen då den är privat osv? Och dom godkänner liksom om man önskar ett "privat" nummer? Jag har nu tele2 och är supernöjd med det och skulle vilja ha det. Vet du nått bra abonnemang som är lämpat för en fattig student som inte kan ha för hög månadskostnad?

Jag har visserligen 3, men när jag bad om skyddat nummer ställde dom bara några kontrollfrågor för att kolla att jag var jag, sen var det klart.

En nackdel är dock att alla du ringer till får upp *Dolt Nummer* när du ringer, har du vänner som mina kan det orsaka problem. ;P
Citera
2011-03-11, 01:25
  #7
Medlem
Capiscees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Jag har visserligen 3, men när jag bad om skyddat nummer ställde dom bara några kontrollfrågor för att kolla att jag var jag, sen var det klart.

En nackdel är dock att alla du ringer till får upp *Dolt Nummer* när du ringer, har du vänner som mina kan det orsaka problem. ;P

okej, ringde du och bad om det då?
jo ja läste också att man ringer skyddat, och det skulle jag ju vilja slippa. skulle bara vilja att nummerupplysningen har mig som dold..
Citera
2011-03-11, 14:32
  #8
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capiscee
okej, ringde du och bad om det då?
jo ja läste också att man ringer skyddat, och det skulle jag ju vilja slippa. skulle bara vilja att nummerupplysningen har mig som dold..
Yes, jag ringde dom (kontantkort dock - du kanske måste uppsöka butik om det är abb), vissa mobiler kan du ändra om du ska "skicka/sänd nummer" - och det funkar då även om du har skyddat nummer. (Funkade bl a på min Nokia N95 och min LG (en av Tre's första).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback