2011-12-13, 02:23
Medlem
Solaris avatar
Jahopp jag har laddat ner någon HB version nu. fixade ett login osv och startade upp. till en början fick jag bara "This profile does not contain any profiles fitting the character!" och den startade inte.

Nehe tänkte jag och klickade mig in på "load profile". Där fanns det ett 20tal mappar att välja på. Klickade runt tills jag hittade något som gick att loada. Loada en fil som hette "honorbuddy" och vips så köade min shaman upp för random bgs. Än så länge funkar det klockrent.

MEN, det enda min char gör är att mounta, åka till en waypoint, dö, ressa, åka till en ny waypoint osv. Det kastar inga spells.

Det känns ju som om det är något jag gör jättefel? Så ni kanske kan hjälpa mig? steg för steg beskrivning vore grymt, detta är som en jävla jungel för mig. sökte på honorbuddy på codemplosion och fick upp sådär 100 trådar.
Citera
2011-12-13, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solari
Jahopp jag har laddat ner någon HB version nu. fixade ett login osv och startade upp. till en början fick jag bara "This profile does not contain any profiles fitting the character!" och den startade inte.

Nehe tänkte jag och klickade mig in på "load profile". Där fanns det ett 20tal mappar att välja på. Klickade runt tills jag hittade något som gick att loada. Loada en fil som hette "honorbuddy" och vips så köade min shaman upp för random bgs. Än så länge funkar det klockrent.

MEN, det enda min char gör är att mounta, åka till en waypoint, dö, ressa, åka till en ny waypoint osv. Det kastar inga spells.

Det känns ju som om det är något jag gör jättefel? Så ni kanske kan hjälpa mig? steg för steg beskrivning vore grymt, detta är som en jävla jungel för mig. sökte på honorbuddy på codemplosion och fick upp sådär 100 trådar.

Använd bara BG bot så flyter den på, det är mer till farmning och sådant som en profil behövs
Citera
2011-12-13, 03:58
Medlem
Själv köpte man speldagar nyss när jag fick reda på att Pirox håller på att lägga ner och alla som varit members innan fick gratis bot, kört upp alla mina chars nu
Citera
2011-12-13, 03:59
Medlem
Dartiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boteboi
Själv köpte man speldagar nyss när jag fick reda på att Pirox håller på att lägga ner och alla som varit members innan fick gratis bot, kört upp alla mina chars nu

Jopp hoppas bossland klarar sig mot blizzards advokater :P
Citera
2011-12-13, 04:46
Medlem
Solaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selk
Använd bara BG bot så flyter den på, det är mer till farmning och sådant som en profil behövs

Jaha kan du utveckla eller? Är det inte en BG bot jag använder? det är väl det man använder Honorbuddy till? (bland annat)
Citera
2011-12-13, 05:15
Medlem
Dartiuss avatar
Citat:
Jaha kan du utveckla eller? Är det inte en BG bot jag använder? det är väl det man använder Honorbuddy till? (bland annat)

"BgBot" har hårdkodade profiler medans "PvP" kan du välja profiler, om du valde bgbot så bör de funka. Annars använd detta:

Kod:
<HBProfile>

<Name>Empty</Name>
<MinLevel>1</MinLevel>
<MaxLevel>81</MaxLevel>

</HBProfile>

Spara med valfritt namn och tillägg .xml

Om inte detta hjälper så gå till:

Honorbuddy Wiki
Citera
2011-12-13, 06:14
Medlem
Solaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dartius
"BgBot" har hårdkodade profiler medans "PvP" kan du välja profiler, om du valde bgbot så bör de funka. Annars använd detta:

Kod:
<HBProfile>

<Name>Empty</Name>
<MinLevel>1</MinLevel>
<MaxLevel>81</MaxLevel>

</HBProfile>

Spara med valfritt namn och tillägg .xml

Om inte detta hjälper så gå till:

Honorbuddy Wiki

Jaha där ser man, det fanns en lista med grejor högst upp där man kunde välja olika saker. Nu blev det lättare att fatta vad fan ni snackar om. Det verkar funka bättre nu men han blir fortfarande stående lååååånga stunder på samma ställe vilket ser lite misstänksamt ut.

Kod:
<HBProfile>

<Name>Empty</Name>
<MinLevel>1</MinLevel>
<MaxLevel>81</MaxLevel>

</HBProfile>

Var ska man skriva det menar du?
Citera
2011-12-13, 06:25
Medlem
Dartiuss avatar
Citat:
Jaha där ser man, det fanns en lista med grejor högst upp där man kunde välja olika saker. Nu blev det lättare att fatta vad fan ni snackar om. Det verkar funka bättre nu men han blir fortfarande stående lååååånga stunder på samma ställe vilket ser lite misstänksamt ut.

Kod:
<HBProfile>

<Name>Empty</Name>
<MinLevel>1</MinLevel>
<MaxLevel>81</MaxLevel>

</HBProfile>

Var ska man skriva det menar du?

Öppna tex notepad och spara detta med valfritt namn med .xml på slutet.. Honorbuddy använder xml-scheman för specifik information. Välj sedan BG Bot eller PvP och ladda profilen (tex profil.xml dvs koden)

För mer information of profilskrivanden:
HB Profiles
Citera
2011-12-13, 06:29
Medlem
Solaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dartius
text

Grymt! Funkar det att minea med honorbuddy också? och isf, vilken i listan väljer jag då? och isf, haru någon bra profil? (länk till den)

Somna inte nu!;D
Citera
2011-12-13, 06:43
Medlem
Dartiuss avatar
Citat:
Grymt! Funkar det att minea med honorbuddy också? och isf, vilken i listan väljer jag då? och isf, haru någon bra profil? (länk till den)

Somna inte nu!;D

Klart, välj "gatherbuddy 2" och kolla runt här:

Gatherbuddy 2 profiles

Bara kolla runt och testa
Citera
2011-12-13, 11:11
Medlem
mr-virros avatar
Citat:

Somna inte nu!;D
Du använder dig av Gatherbuddy2, laddar in en mining profil och kryssar i "bot settings" angående mining, bocka ur herbalism.
Citera
2011-12-13, 16:57
Medlem
pantis123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Förklara vad du förstår och inte förstår? :P

Kort sagt är det en bot som kör instancer åt dig. Tänk på att det finns många den inte klarar av som ändå går att söka!! Du kan välja vilka den ska köra, eller köra randoms. Du kan köa som tank, healer eller dps. För att du ska klara av healer/tank bra måste du ha någon CustomClass som fungerar till det du vill köra.

Det som är e att den attackerar inte, den bara följer efter. Det är instancen den ska kunna klara! Men kan nån länka customclass och en bra pvp profile, skulle uppskattas enormt!

Är dps!
Senast redigerad av pantis123 2011-12-13 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in