Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-06, 11:39
  #1
Medlem
Jo, håller på att ta körkort nu. Har tagit 15 lektioner och kört en hel del privat, vilket gör att jag också kan köra relativt bra om man säger så. Är riktigt sugen på att ta det jäkla körkortet nu som man så länge suktat efter..Men så vid senaste lektionen, så bad jag min körlärare (som är en "överpedagogisk" kärring på 50+) att uppskatta hur många lektioner jag måste ta mer. Hon tänkte efter en stund och kollade på hennes pappersmall för att se vad vi hade gått igenom. Det enda som vi inte hade gjort var att köra motorväg. Men så börja hon köta om att vi skulle repetera massa jädra grejer. Så var hon tyst en stund...

8 lektioner så hon sen. Jag tänkte vafan ha! Din gamle skämtare där! Försöka liva upp stämingen med ett skämt såhär innan man skiljs åt efter lektionen.. Men icke..Kärringjäveln var seriös med dem 8 lektionerna..Farsan som jag kör privat med säger att jag kör som om jag hade haft körkort i 5 år..Och hade jag fått bestämma så hade jag kört upp privat för längesen..Men morsan vill att jag ska köra upp för en trafikskola så jag är bra i trafiken typ...Känns så jädra mållöst.. Hört om fler som blivit kvar på trafikskolan och kört hur många lektioner som hellst... Dock känns det surt att nu när man ändå har kört 15 lektioner och lagt ut typ 6000 kronor att inte gå hela vägen när man ändå är nära... MEn jag tänkter fan inte ta 8!? lektoner till..

Hur hade ni gjort?
Citera
2011-03-06, 11:45
  #2
Medlem
Vem betalar? Om du betalar, skit i din morsa och kör upp privat om du vill. Om dina föräldrar betalar och vägrar låta dig köra upp privat, ta de extra lektionerna, låt dem betala 7000 kr extra om de vill
Citera
2011-03-06, 11:46
  #3
Medlem
Rektangels avatar
Det är ju svårt att utifrån FB bedöma hur skicklig du är som förare,men om du tror på dej själv så kör upp som privatist.

Då får du i vart fall en bedömning av din körförmåga.
Citera
2011-03-06, 12:36
  #4
Medlem
core_s avatar
Inget ont om far din, men för att vara lite seriös så ser han nog inte fullt samma saker som körskolläraren eller körprovsförrättaren ser.

Men är du säker på dig själv så är det väl bara att boka en tid och bil och köra på, mer är det inte med det.
Citera
2011-03-06, 13:34
  #5
Medlem
Forbliranonyms avatar
Boka tid för uppkörning och kör bara, trafiskolan tjänar pengar på såna som dig, klart dom vill att du ska ta många lektioner, jag tog 8 sen bokade jag uppkörningstid.
Citera
2011-03-06, 13:42
  #6
Medlem
Zednicks avatar
säg till körskolan att du vill ha uppkörning nu eller att du bokar privat. Tar ju ändå ca en månad innan du får köra upp... om dom inte vill att du ska köra upp nu så bokar du bara själv och sen beställer du bara 1-2 lektioner dagarna innan och ber om att få en "uppvärmning" innan provet, dom kmr inte tacka nej för att dom tjänar pengar på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback