Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-06, 11:13
  #1
Medlem
Anders9s avatar
Jag har utan att tänka mig för solat solarie några dagar i sträck, jag är nu så JÄVLA brun. Låg riktigt länge i går kväll och det låter säkert sjukt med det gick så jävla snabbt, igår var jag fan inte i närheten så brun, men morse när jag kolla i spegeln fick jag en jävla chock.

Jag var ute och gick en runda för att svalka mig (bränt mig också) och det kändes som folk glodde som fan. Jag ser ut som en jävla guido, är fan nästa svart. http://filterkungen.bloggproffs.se/files/guido-1.jpg

Vad fan ska jag göra, har möten med mina chefer vid flera tillfällen den här veckan, de kommer tro att jag är dum i huvudet. Bara att träffa mina kollegor kommer att bli jobbigt, vad kan man skylla på? Jag har så jävla viktiga saker på jobbet i veckan, men får fan sjukanmäla mig hela jävla veckan, jag kan inte visa mig. FANNNNNNNNNN

Hur lång tid tar det innan en sån här bränna lägger sig? Känns som skiten kommer sitta i flera månader. Jag har aldrig sminkat mig förut, men ska ner och köpa något, priset är skitsamma bara det inte syns att man sminkat sig.

Jag vet att jag är en jävla idiot, men nu har jag fan panik så alla jävla tips.
Citera
2011-03-06, 11:21
  #2
Medlem
Apelsiners avatar
"Jag har vallonskt påbrå"

Lev vidare som vanligt bara. Frågar någon förklarar du helt enkelt att du råkat ligga lite för länge i solariet, eller ljug ihop något om en solsemester. Solbränna är inte muppigt, du nojar lite väl mycket.
Citera
2011-03-06, 11:34
  #3
Avstängd
limass avatar
Stackare! somnade du? Om du inte brukar att sminka dig, kan det vara svårt! Det finns ju en uppsjö av produkter. Välj i så fall ett bra märke. Här är ett bra.

http://www.loreal-paris.se/make-up/a...rue-match.aspx

Du får prova dig fram, för det kan se ännu jävligare ut om du smetar på fel nyans.
Håll dig borta från solariet ett bra tag, och håll dig borta från solljus ute. Försök att smörja nyllet med mjukgörande kräm ofta, för att hoppas på att de inte skall börja fjälla och flagna
Citera
2011-03-06, 12:05
  #4
Avstängd
Fittstrularns avatar
Duscha och skrubba in dig med citron. Brukar lätta lite på brännan.
Citera
2011-03-06, 12:09
  #5
Medlem
ok.s avatar
Bodyscrub?
Stackars
Citera
2011-03-06, 12:14
  #6
Medlem
Chopinowskis avatar
Att se väldigt solbränd ut mitt i vintern eller som nu under tidig vår ser väldigt konstigt ut. Du kan ju skylla på att du tog en snabb solsemester eller något.
Citera
2011-03-06, 13:08
  #7
Medlem
Ja!s avatar
Om det ger dig bättre självförtroende så är jobbsituationen ingenting jämfört med din framtida hudcancer.
Citera
2011-03-06, 13:22
  #8
Medlem
count4rights avatar
Eftersom jag ser att du gillar Weezer kan du avleda alla blickar mot dig med att konstant gå runt och spela "Island in the sun". Alla kommer tolka det som att du tröttnat på vintern och kör ett litet rollspel för att lätta lite på stämningen.

Men för att vara mer seriös så finns det inte så mycket att göra. Är du solbränd i ansiktet kan du inte dölja det på något snyggt sätt. Att pudra hela ansiktet eller att ha på någon concealer eller vad det kan tänkas heta kommer nog mest att se skumt ut tyvärr. Förklara som det är, du däckade i ett solarie och vaknade upp som brun!
Citera
2011-03-06, 13:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders9
Jag var ute och gick en runda för att svalka mig (bränt mig också) och det kändes som folk glodde som fan. Jag ser ut som en jävla guido, är fan nästa svart. http://filterkungen.bloggproffs.se/files/guido-1.jpg

Vad fan ska jag göra, har möten med mina chefer vid flera tillfällen den här veckan, de kommer tro att jag är dum i huvudet. Bara att träffa mina kollegor kommer att bli jobbigt, vad kan man skylla på? Jag har så jävla viktiga saker på jobbet i veckan, men får fan sjukanmäla mig hela jävla veckan, jag kan inte visa mig. FANNNNNNNNNN

Vilken effekt och hur länge solade för att uppnå detta resultat?
Citera
2011-03-06, 15:30
  #10
Medlem
Roxanas avatar
Jag behöver nog bildbevis för att kunna avgöra problemet.
Andra kanske inte tycker det ser så extremt ut?
Citera
2011-03-06, 15:38
  #11
Medlem
Säg bara som det är, att du råkade ligga lite för länge. Det är förmodligen bara du som upplever att det är någon form av katastrof, jag tror inte att någon annan bryr sig så väldans. Sen om folk nu tittar för att du är så brun så är väl det förståeligt med tanke på årstiden.

Var bara lugn, självsäker och dig själv så är det inget att oroa sig för.

Sola lugnt!
Citera
2011-03-06, 15:39
  #12
Avstängd
Vad gnäller du i? jag skulle göra vad som helst för o kunna få färg på mig jag kan pressa i solen i timtal utan att bli brun blir lite röd sen får jag slita av mig skinnet och så är jag lika blek igen, så var nöjd att du får färg på dig
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback