Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-05, 21:17
  #1
Avstängd
Hej, hoppas ni har en trevlig lördagskväll.

Jo jag har funderat lite på det här med att visst folk klagar på oss som gillar att spela data-spel.
Jag spelar väldigt mycket wow och cs och jag varje gång någon frågar mig vad jag ska göra ikväll eller vad jag ska göra idag, så svarar jag att jag ska spela ikväll. Då får man alltid sura kommentarer tillbaka, t.ex. "Hur kan du sitta inne och spela istället för att gå ut?"

Jag blir även kallad nörd, ensamvarg, du har inget liv, osv.

Jag anser att spela är som vilken annan hobby som helst, man umgås medans man spelar via skype eller liknande, man lanar, då är man ju med personer och man sitter och snackar och har det kul.

Varför är det så farligt att sitta inne och spela en fredag/lördag kväll istället för att gå ut och skämma ut sig på grund av fylla?
Citera
2011-03-05, 21:22
  #2
Medlem
Mintztahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Hej, hoppas ni har en trevlig lördagskväll.

Jo jag har funderat lite på det här med att visst folk klagar på oss som gillar att spela data-spel.
Jag spelar väldigt mycket wow och cs och jag varje gång någon frågar mig vad jag ska göra ikväll eller vad jag ska göra idag, så svarar jag att jag ska spela ikväll. Då får man alltid sura kommentarer tillbaka, t.ex. "Hur kan du sitta inne och spela istället för att gå ut?"

Jag blir även kallad nörd, ensamvarg, du har inget liv, osv.

Jag anser att spela är som vilken annan hobby som helst, man umgås medans man spelar via skype eller liknande, man lanar, då är man ju med personer och man sitter och snackar och har det kul.

Varför är det så farligt att sitta inne och spela en fredag/lördag kväll istället för att gå ut och skämma ut sig på grund av fylla?




Festa är överskattat imo.
Citera
2011-03-05, 21:27
  #3
Medlem
RIPSDs avatar
Undrar jag också, bara för att jag säger att jag skall spela så skriker de att man inte har något liv, att man är jäkla lat osv. Det är väl inget fel med spel, bara en hobby som man utövar framför en TV- skärm...
Citera
2011-03-05, 21:30
  #4
Medlem
Slaggs avatar
Media, där är ditt svar
Citera
2011-03-05, 21:31
  #5
Medlem
Viggebaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Hej, hoppas ni har en trevlig lördagskväll.

Jo jag har funderat lite på det här med att visst folk klagar på oss som gillar att spela data-spel.
Jag spelar väldigt mycket wow och cs och jag varje gång någon frågar mig vad jag ska göra ikväll eller vad jag ska göra idag, så svarar jag att jag ska spela ikväll. Då får man alltid sura kommentarer tillbaka, t.ex. "Hur kan du sitta inne och spela istället för att gå ut?"

Jag blir även kallad nörd, ensamvarg, du har inget liv, osv.

Jag anser att spela är som vilken annan hobby som helst, man umgås medans man spelar via skype eller liknande, man lanar, då är man ju med personer och man sitter och snackar och har det kul.

Varför är det så farligt att sitta inne och spela en fredag/lördag kväll istället för att gå ut och skämma ut sig på grund av fylla?

Tjenare! min lördagskväll suger hårt, hehe...
Jag tycker att tv/dataspel osv är skitskoj! men jag spelar väldigt sällan, är ute i gymmet, festar, hänger med vänner och liknande. Varför man ser ner på en "gamer" tror jag att jag lätt kan svara på.

En som aktivt går på gymmet har muskler att flexa, en bonde kan försörja sig eller en player vet hur man charmar någon. lite coolare att kunna lyfta bruden eller att kunna nita en ligist än : Jag kan i alla fall sätta headshot på dig på cs. hahahahaha!

(GÖR LITE NYTTA)
Citera
2011-03-05, 21:32
  #6
Medlem
För man är inte cool om man inte är som alla andra som super varje helg.

Jag har rätt, men de lär aldrig erkänna att de tycker så(de=de som kallar dig datanörd osv)
Citera
2011-03-05, 21:36
  #7
Medlem
Topppis avatar
folk som inte gejmar själva vet inte hur socialt det egentligen kan vara.
Citera
2011-03-05, 21:37
  #8
Medlem
Rent spontant utifrån din rubrik säger jag; dålig hållning..

Men efter att läst ditt inlägg så säger jag: Det är roligare att känna folk på riktigt, än i en låtsasvärld. Man utvecklas. Men sure, sitta hemma och lira då och då är ändå förträffligt om man tycker det är kul, nyckeln till ett rikt liv är dock variation.. och då menar jag inte att växla mellan cs och wow, utan att göra saker med andra människor i en icke binär värld också, då och då.
Citera
2011-03-05, 21:38
  #9
Medlem
Varför kan man inte både festa och spela? Har man så kassa polare som ser ner på en för att man vill slappa lite en lördagkväll istället för att vara dräggfull i en bar så borde man nog se över sitt umgänge.
Citera
2011-03-05, 21:40
  #10
Medlem
Paladins avatar
Är lite mitt emellan jag. Har definitivt varit ute mycket och snurrat (och gjort bort mig då och då) på fyllan samtidigt som jag uppskattar ett bra datorspel.
Har aldrig blivit bemött "nedsättande" pg a detta faktiskt.
Däremot tror jag personligen att allt måste ha en sund balans! För mycket kröka = not good. För mycket spelande = not good.
Om något tar överhanden över "verkliga livet", vare sig det är sprit, droger, spelande eller annat är inte bra!

Nej gör som farbror Paladin! Spela och kröka med måtta! Eller bäst av allt! Kombinera de två då och då!
Citera
2011-03-05, 21:40
  #11
Medlem
Braggibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ourglace
Rent spontant utifrån din rubrik säger jag; dålig hållning..

Men efter att läst ditt inlägg så säger jag: Det är roligare att känna folk på riktigt, än i en låtsasvärld. Man utvecklas. Men sure, sitta hemma och lira då och då är ändå förträffligt om man tycker det är kul, nyckeln till ett rikt liv är dock variation.. och då menar jag inte att växla mellan cs och wow, utan att göra saker med andra människor i en icke binär värld också, då och då.


Kunde inte sagt det bättre själv!
Jag brukar kunna sitta vid datorn en del, men jag tycker det är grymt mycket roligare att dra iväg med polarna istället för att sitta ensam vid en skärm och klicka på saker.
Citera
2011-03-05, 21:40
  #12
Medlem
goin-xxxls avatar
okej då nördar ni får svaret ni vill ha, vi är avundsjuka på er..
borde finnas en smilie som ser ut som er också men den enda med glasögon hade solglasögon och det stod cool så jag valde att inte skriva den
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback