Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-06, 14:52
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
*massa text* [/b]
Men var befinner du dig nånstans? En inavelsby? Ursäkta men det faktum att du lyckats träffa bara en enda intelligent kvinna säger mer om dig, än om kvinnors intelligens.
Citera
2011-03-06, 14:54
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Men var befinner du dig nånstans? En inavelsby? Ursäkta men det faktum att du lyckats träffa bara en enda intelligent kvinna säger mer om dig, än om kvinnors intelligens.

Om du läser vad jag skrev på föregående sida upptäcker du nog att han inte är ensam om den uppfattningen...
Citera
2011-03-06, 14:59
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CampzEh
Har inte mycket till övers för någon som har en äckligt lång utbildning och diplom i tusental men inte är kapabel att förslagsvis spika upp diplomen på väggen själv. Är man inte händig så är du mindre värd i mina ögon. Allt handlar om perspektiv, du kanske tycker att en städerska är mindre värd för att hon inte studerat i fyrtio som du medans hon tycker du är värdelös för att du inte är kapabel att städa din lägenhet själv.
Extremt intelligenta människor är väl i regel också lite mindre sociala (vet ej om det här är en myt) än andra och borde således passa sämre som koncernchef
Beror förstås på vilket intelligensområde man mäter, men t.ex personer med Aspergers syndrom brukar ha extremt lätt för att lära. Ofta har de också "specialintressen" som de briljerar stort i förstås. Samtidigt är de socialt funktionsnedsatta. Jag gissar att dessa personer är mer vanligt förekommande inom yrken där det krävts höga betyg för att komma åt utbildningen.
Citera
2011-03-06, 15:03
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Om du läser vad jag skrev på föregående sida upptäcker du nog att han inte är ensam om den uppfattningen...
Nu har jag läst och jag vidhåller att ni rör er i "fel" kretsar. Jag känner ingen (tror jag) som inte kan och vet allt det där du räknade upp, stackars dig på riktigt! Måste vara sjukt frustrerande att fungera som nån slags assistent till sina korkade flickvänner.
Citera
2011-03-06, 15:03
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Suckar..

Återige en "ny" artikel med samma gamla trista innehåll som stötrs och blöts förut på Flashback.

Medelvärdet mellan könen skilde bara 5 IQ poäng till männes favvör..
Sedan så stod det också att svängningarna var större i den manliga gruppen än den kvinnliga. D.v.s männen presenterade mer idioter och mer genier än i den kvinnliga gruppen.

Samma gammla skåpmat. Inget nytt med andra ord. Mer än att TS anser att 5 IQ poäng är "ofartbart mycket lägre".
Dock inget som framgick i tidningsartikeln att det skulle vara "ofattbart mycket lägre". Eller att Professor Emeritus of Psychology skulle ha sagt heller enligt tidningen.

Så innan man diskutera vidare så anser jag att det skall fasställas hur jävla stor skillnad det är i prakti8ken med dessa jävla 5 IQ poäng.
I.o.m att TS ha hävdat att det är en "ofattbart mycket lägre" så är det upp till honom att bevisa att det är "ofattbart mycket" lägre med.

Du stal min poäng..
Men vid IQ-nivåer över 145 förhöll sig kvoten mellan män och kvinnor 8:1, vilket är en betydande skillnad. Om det är dessa smarta personer som blir proffessorer så kan man ju inte kräva att fördelningen skall vara 50/50, eftersom männen helt enkelt har lättare att nå högt pga sin högre intelligens.
Citera
2011-03-06, 15:10
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Citat:
Jag tror att vi alla har tagit oss vatten över huvudet när man tittar på omfördelningen i genusperspektivet de senaste 40 åren. Vi har mixtrat med något som är biologiskt sammankopplat med våra primära artegenskaper. Detta anser jag kan bli direkt farligt.

Kvinnor har inte samma intelligens som män, detta är vetenskapligt bevisat i otaliga undersökningar. Någon forskare pratade om kvinnors och mäns olika världsuppfattningar, förmåga att bilda sammanhang. Han jämförde med 2D kontra 3D miljöer. Där kvinnors upplevelsevärld och sinnesbild sällan sträkte sig längre än till de mest grundläggande sammanhangen.

Jag tror de flesta killar/män känner igen sig i detta. Ingen av mina tidigare flickvänner hade kunnat peka ut kina på en världskarta. Min förra visste inte vad spaniens huvudstad hette, och hon dessförinnan trodde det bodde 50 000 i GBG. Något så basalt och enkelt som att programmera in kanalerna på en tv tror jag inte en enda kvinna jag känner skulle klara av. Inte heller ange under vilket sekel första världskriget ägde rum.

Kvinnor må kunna utbilda sig och skaffa fina titlar. Men att memorera in kunskaper från papper osv betyder inte att man för den sakens skull kan använda sig av den. Där tror jag ovanstående stycke om världsuppfattningar spelar en avgörande roll.

Frågan jag ställer mig är varför vi idag så tvunget måste likställas till varje pris, intelligens och tänkande är inte den enda positiva egenskapen människan besitter. Det finns så mycket andra bra egenskaper kvinnor har som inte alls behöver vara "sämre".

Kort o gott: Låt kvinnor sköta ungarna så sköter män tänkandet!

Nu j*vlar!
Snacka om att vilja provocera!
Det kan möjligtvis inte vara så att dessa kvinnor har varit ihop med dej för att du har väckt deras modersinstinkt?!
Att låta barnet ( den som ännu inte utvecklat förstånd nog för att kunna ta hand om sej självt ) vinna i konversationer av den typ du beskriver, det brukar ju många kvinnor göra.
Man säger helt enkelt; nä, det får du visa.
Bara för att barnet ska kunna få känna sej duktigt.

Så jag kan också säga; Oh vad duktig du är som kan hitta Kina på en så stor karta!

PS, i vår familj är det jag som lagar motorcykeln, jag som programmerar TV'n, jag som fixar elen, jag som bygger dammen, jag som programmerar datorn, jag som skruvar ihop möblerna, jag som odlar träden, lagar maten, arbetar 8 h/dag, slänger ihop sjukgymnastikprogram åt vänner, läser minst 10 böcker i veckan, studerar engelska och neurobiologi, spelar dataspel, målar i akvarell, bygger lamparmaturer och hinner ändå hänga på flashback!

Och så kan jag skryta som en hel karl och stava bättre än dej !
( Vill du gråta ut en skvätt mot min axel? )
Citera
2011-03-06, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Antagligen är det så att du själv är ganska intelligent och omger dig med intelligenta kompisar (killar). Sen när ni ska ut och träffa tjejer så möter ni ett betydligt bredare utval ur befolkningen. Du har rätt i att det finns ganska få smarta tjejer, men det finns också ganska få smarta killar.

Jag skymtade äntligen lite klarsynthet ifrån en tjej. Tack.

Jag har träffat tjejer som högutbildar sig också, och jag förväntade mig mer. Visst vet jag att utbildning inte alls är intelligensmässigt betingat, men vart träffar jag de intelligenta kvinnorna? Fråga Doktorn-kvinnan i svensk TV upplever jag som riktigt intelligent. Visst finns de, men extremt sällsynta.

Visst finns det massvis av osmarta killar. Skillnaden med osmarta killar är ändå att de har ändå förvånansvärt lätt att förstå naturvetenskapliga fenomen såsom att bilen inte mår bra av för lite kylvatten, att elinstallationen bör göras riktigt för att inte behövas göras om o.s.v. Detta är enkla saker som kommer ur sunt förnuft. Tjejer verkar ha svårt att förstå såna här saker, och jag slutar inte förvånas.
Citera
2011-03-06, 15:13
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Men vid IQ-nivåer över 145 förhöll sig kvoten mellan män och kvinnor 8:1, vilket är en betydande skillnad. Om det är dessa smarta personer som blir proffessorer så kan man ju inte kräva att fördelningen skall vara 50/50, eftersom männen helt enkelt har lättare att nå högt pga sin högre intelligens.
Håller med om att inte ska könskvoteras, det är bara tönteri. Låt personer med 145 i IQ besitta professorstjänsterna. Förmodligen är personer med Aspergers kraftigt överrepresenterade men professorer behöver ju ofta inte vara socialt smarta så det är väl helt rätt sorts jobb, antar jag.
Citera
2011-03-06, 15:14
Medlem
Citat:
Jag tror att vi alla har tagit oss vatten över huvudet när man tittar på omfördelningen i genusperspektivet de senaste 40 åren. Vi har mixtrat med något som är biologiskt sammankopplat med våra primära artegenskaper. Detta anser jag kan bli direkt farligt.

Kvinnor har inte samma intelligens som män, detta är vetenskapligt bevisat i otaliga undersökningar. Någon forskare pratade om kvinnors och mäns olika världsuppfattningar, förmåga att bilda sammanhang. Han jämförde med 2D kontra 3D miljöer. Där kvinnors upplevelsevärld och sinnesbild sällan sträkte sig längre än till de mest grundläggande sammanhangen.

Jag tror de flesta killar/män känner igen sig i detta. Ingen av mina tidigare flickvänner hade kunnat peka ut kina på en världskarta. Min förra visste inte vad spaniens huvudstad hette, och hon dessförinnan trodde det bodde 50 000 i GBG. Något så basalt och enkelt som att programmera in kanalerna på en tv tror jag inte en enda kvinna jag känner skulle klara av. Inte heller ange under vilket sekel första världskriget ägde rum.

Kvinnor må kunna utbilda sig och skaffa fina titlar. Men att memorera in kunskaper från papper osv betyder inte att man för den sakens skull kan använda sig av den. Där tror jag ovanstående stycke om världsuppfattningar spelar en avgörande roll.

Frågan jag ställer mig är varför vi idag så tvunget måste likställas till varje pris, intelligens och tänkande är inte den enda positiva egenskapen människan besitter. Det finns så mycket andra bra egenskaper kvinnor har som inte alls behöver vara "sämre".

Kort o gott: Låt kvinnor sköta ungarna så sköter män tänkandet!

Plsss, vart fan hittar ni brudarna egentligen?!

Citera
2011-03-06, 15:16
Medlem
klubbjävel! Du, TS, verkar ju alldeles fantastiskt dum i huvet!? hur kan du ens med att diskutera intelligens med såna idiotiska tankar som du har?? gå och kamma dig och inse att du inte är så smart som du tror utan vilken modebloggare som helst slår dig på ett IQ-test med råge! jag blir så less...... fuck off and die TS!!
Citera
2011-03-06, 15:19
Medlem
strandeds avatar
Citat:
http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/letters/article7101323.ece

Inte för att den här artikeln av en professor övertygade mig särskilt mycket, så bekräftar den ändå min tes. Kvinnor är i min mening i princip nästan alltid som vuxna barn. Unga tjejer, även över 20 år anser jag ofta ha så låg intelligens att de har problem att klara sig själva. Vi kan titta på de typiska bloggtjejerna som exempel på individer som hade uppfyllt kriterier nog som mentalt efterblivna; lyssna på dem en stund.

Notera nu att jag vet att det finns intelligenta kvinnor, men jag har träffat en hittills i mitt liv. Ringer man till företag och har lite mer ingående frågor kan i över 90% av fallen kvinnorna inte svara utan vidarebefordrar ärendet till en man. Seriöst, hur många gånger har vi inte fått se en tjej/kvinna som är högutbildad som inte klarar av att använda sina kunskaper hon aldrig förstått? Men vi har sett att hon behandlas med silkesvantar då alla vill att hon är bättre än vad hon är bara för att hon är tjej/kvinna och åtminstone är lite trevlig att se på? Hur många har inte träffat kvinnliga psykologer som knappt märks att de genomgått en över ett halvt decennium lång utbildning?

Vi har också ett samhälle som strävar efter genuskvotering, där vi alltså ska låta mindre intelligenta komma fram och nå toppositioner baserat på en förhållning om att kvinnor ska vara lika förekommande som män. Den ideologin tar inte hänsyn till intelligens i första hand, vilket jag är övertygad om är den största faktorn till lyckat ledarskap med exceptionella resultat.

Jag skulle vilja vända på hela proceduren, och skippa könsaspekterna. Alla styrande toppositioner i samhället regleras först och främst av intelligens, där ingen som inte är mycket intelligent ens når en styrande position inom stat, kommun eller landsting. Detta skulle då ge en fördelning på c:a 10% kvinnor och c:a 90% män på de mest logiskt krävande uppgifterna (se länkad artikel). I min mening är det flera kvinnliga politiker som skulle falla bort med råge om ett intelligenskrav infördes, till viss del manliga - dock en dramatiskt mycket större del av de kvinnliga dito.

Skulle det vara något diskriminerande med att införa rigorösa intelligenskrav för styrande positioner i samhället?

Ska hur folk känner sig behandlade stå över verkliga resultat som har betydelse för människors liv?

Det första du ska komma ihåg är att du går omkring med en testosteronförgiftad kvinnohjärna! Det är i stort sett det som skiljer våra hjärnor åt.

Det andra du ska veta är att dessa test har utvecklats av män i en mansvärld! Vi kvinnor har inte varit med och skapat mycket av det som finns i världen idag och vi skulle absolut inte skapa den som den ser ut idag om vi hade haft makten. Allt är vinklat till män ALLT!

Vi kvinnor som inte är hjärntvättade av mannen mäter intelligens på ett helt annat sätt. Vi är inte intresserade av teknik och vapen vi ser på världen med vördnad och med vetskap om att föda liv och vårda det liv som finns på jorden.

Att ni män är mer korkade än kvinnor är ju helt självklart och kan konstateras bara genom att ta en blick över världen och allt som sker! Ni har ju styrt och bestämt hur världen ska skapas och se ut. Ni fick en himmel och skapade ett helvete!
Hur erat beteende är ett robotliknande, självförstörande destruktivt beteende som grundar sig i ett stort begär efter bekräftelse. Eller som jag anser det, ett sätt att finna alfahannestatus. Ni tävlar i allt till och med människoliv. Bara genom att se på det som tillhör era favorit intressen PORR så kan man där urskilja den låga intelligens som ni drivs av. Om ni tror att kvinnorna i dessa filmer gör annat än spelar teater för er i dessa filmer eller anpassar sig efter era krav så vet ni nu sanningen.

Vi är mycket olika män och kvinnor trots att det bara är testosteronet som bestämmer om vi ska bli en man eller kvinna.

Kvinnor styrs inte av bekräftelse på att få alfahanne-status. Därför borde världen styras av kvinnor istället för av män.

Vi kvinnor ser frågande på medans ni män leker krig, leker med pengar, leker med männsiskoliv, förstör vårt syre vi andas och förstör det mest fanstastiska som skapats i världen LIV, JORDEN.

Jag är helt övertygad om att alla kvinnor ser på Männen som små pojkar som leker och inte vet hur man slutar! Tyvärr äger vi kvinnor inte den fysiska styrkan vi skulle behövt för att aga er och sätta er på plats. Tyvärr så är många kvinnor hjärntvättade på grund av pengar som styr vårt livsbehov vårt förråd av överlevnad mat och bostad! Ni män skapade slöjor på kvinnor och barnprostitution krig, pengar och bara elände. Ni är klåpare och jag har en dröm om att en dag ska alla kvinnor ta sitt förnuft till fånga och sluta låta sig styras av korkade små pojkar i sina kostymer och uniformer som bara vill glänsa för varandra, och ta makten och ge er ett stort bollrum där ni alla kan stanna och lämna oss och jorden i fred.

Vilket kön har lågt IQ jag bara undrar?
Citera
2011-03-06, 15:23
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Jag skymtade äntligen lite klarsynthet ifrån en tjej. Tack.

Jag har träffat tjejer som högutbildar sig också, och jag förväntade mig mer. Visst vet jag att utbildning inte alls är intelligensmässigt betingat, men vart träffar jag de intelligenta kvinnorna? Fråga Doktorn-kvinnan i svensk TV upplever jag som riktigt intelligent. Visst finns de, men extremt sällsynta.

Visst finns det massvis av osmarta killar. Skillnaden med osmarta killar är ändå att de har ändå förvånansvärt lätt att förstå naturvetenskapliga fenomen såsom att bilen inte mår bra av för lite kylvatten, att elinstallationen bör göras riktigt för att inte behövas göras om o.s.v. Detta är enkla saker som kommer ur sunt förnuft. Tjejer verkar ha svårt att förstå såna här saker, och jag slutar inte förvånas.
Jag tror nog det är så att du vill ha den här världsbilden. Antagligen spelar det ingen roll hur hög intelligens en kvinna har, du kommer alltid att hitta brister. Och varför gör man så? Oftast gör man så för att man har ett behov av att hävda sig och känna sig förmer än andra. I ditt fall verkar du vilja besitta en intelligens du fick gratis för att du föddes som man. "Vilken tur jag hade, jag anses vara smart no matter what."
Sen ska man komma ihåg att det finns nio definierade intelligenser. Jag skulle gärna se ett IQ-test som täcker alla områden likvärdigt, att kunna se mönster och räkna ut vad som saknas är liksom inte allt här i livet. Du kan i alla fall känna dig helt lugn för att det finns intelligensområden där du ligger lågt. Det finns det för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in