Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-05, 08:45
  #1
Medlem
Kallekools avatar
Tjo!

Jag är bjuden på fest till ikväll, två som har fyllt år och en som ska flytta från ett minikollektiv, dock känner jag bara en där(en av dem som fyllt år), bör jag köpa presenter till dem som fyllt år?
Citera
2011-03-05, 08:51
  #2
Avstängd
Guardiolas avatar
Självklart ska du göra det!!
Citera
2011-03-05, 08:59
  #3
Medlem
Kallekools avatar
men vad köper man till en person man inte känner alls då? :/
Citera
2011-03-05, 09:08
  #4
Medlem
Det är inte rimligt att du ska behöva köpa något till den personen som du inte känner, men däremot kan det väl vara fint att köpa något till din vän.

Jag tycker ofta det är rätt rörigt med sådana där saker men i mina kretsar har man blivit bättre med att nämna i inbjudan hur man vill ha det, t.ex. "inga presenter". Oavsett om det är muntligt eller skriftligt då alltså.


/Bengan
Citera
2011-03-05, 09:15
  #5
Avstängd
Guardiolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekool
men vad köper man till en person man inte känner alls då? :/

Köp nån fin växt eller så kollar du hennes facebook och kollar hennes intressen så kanske du ser vad h@n gillar

Men jag skulle köra på växt med en fin kruka. För 100kr skaffar du det
Citera
2011-03-05, 09:18
  #6
Medlem
Kallekools avatar
En växt alltså! hm. frågan är befogad att ta upp eftersom jag har en jäkla tidsbris, ingen bil och långt till stan haha. Men okej, jag bör alltså köpa något
Citera
2011-03-05, 09:21
  #7
Medlem
Geasss avatar
Jag skulle vilja säga att det helt beror vilken sorts fest det är. Är det ett vanligt förkrök, eller är det en helkväll med middag osv?

Samt att åldern skulle jag vilja säga spelar in till viss del.
Citera
2011-03-05, 09:23
  #8
Avstängd
Guardiolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekool
En växt alltså! hm. frågan är befogad att ta upp eftersom jag har en jäkla tidsbris, ingen bil och långt till stan haha. Men okej, jag bör alltså köpa något

Om det inte så att du bor mitt i ingenstans så finns växter att köpa nästan överallt.
Närmsta mataffär brukar ha
Citera
2011-03-05, 09:38
  #9
Medlem
LukeOnes avatar
Ta med en flaska vin eller två och var som folk!
Citera
2011-03-05, 09:43
  #10
Medlem
Emalfiros avatar
ålder på dessa?
Citera
2011-03-05, 11:12
  #11
Medlem
Forbliranonyms avatar
Ta med en flaska vin eller en choklad ask det räcker. Det brukar jag göra och det funkar alltid.
Citera
2011-03-05, 11:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekool
Tjo!

Jag är bjuden på fest till ikväll, två som har fyllt år och en som ska flytta från ett minikollektiv, dock känner jag bara en där(en av dem som fyllt år), bör jag köpa presenter till dem som fyllt år?

Njae...men man kan köpa något opersonligt som alla på festen kan ha nytta av: typ en flaska vin/sprit, en chokladask osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback