[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
en klassisk budgetlösning är äggkartongflak. det dämpar inget vidare, men det är i princip gratis (fråga i din mataffär), absorberar lite och diffunderar (heter det så?) klangen desto mer
.
Ja kanske något att satsa på. Men det är en stor lokal. Tror det behövs grövre grejer
Citat:
häng upp gardiner och ställ in en mjuk stoppad soffa för basabsorption. typ ikeas klippan.
Låter vettigt med soffor. Det ska jag köra på. Är ju dessutom bra till annat också.
en bokhylla med gamla oönskade böcker som står lite olika långt in i hyllan kan bli en en bra diffusor.
Citat:
om du orkar kan du klä en eller flera väggar med mineralull, men den drar åt sig damm och gör luften äcklig med tiden, om du inte klär in den.
Huuu . . . jag avskyr mineralull och liknande. Det kliar i hela kroppen bara jag tänker på det.
Men egentligen är det en bra idé, kan jag tänka mig. Det behövs en enkel billig lösning eftersom det är ett ganska stort rum. Hade det varit mindre kunde man kosta på proffiska akustikplattor, men det skulle kosta multum.