2011-05-12, 06:58
Citat:
Ursprungligen postat av Emelie1987
Det verkar vara bättre! =) Vi har inte följt upp budgeten dock men en del annat har ju hänt. Nu har ju hennes sambo också en fast inkomst så det finns ju nu mer pengar i hushållet. Hon skulle även få igen ett x antal tusen på skatten, dock hade hon ju sin lägenhetsförsäljning att skatta och gick till en mäklare och fick hjälp med det och då blev det tillslut nästan noll kronor hon skulle få tillbaka på skatten men det är ju bättre det än att få restskatt! Dock hade hon tänkt att använda de pengarna hon fick på skatten för att betala tillbaka skulden till mig på 9000:-, men vi får lägga upp en annan sorts betalningsplan nu istället. Det är ju ingen brådska för min del så det blir nog bra! =) Bättre att få skatten på lägenheten betald tycker ju jag!
Så det är på rätt väg för min mors del! Hennes sambo sen kan man ju ha andra åsikter om. Jättetrevlig kille men han har för mycket prylar, köpte en båt häromdagen så nu har han fyra stycken vad jag fattar det som. Dock säger han att han ska sälja två av båtarna och en vattenskoter som han har så vi får väl se vad som händer. Jag har ju ingen rätt att lägga mig i hans ekonomi men när den kan komma att påverka min mammas så blir jag lite extra vaksam.
Så det är på rätt väg för min mors del! Hennes sambo sen kan man ju ha andra åsikter om. Jättetrevlig kille men han har för mycket prylar, köpte en båt häromdagen så nu har han fyra stycken vad jag fattar det som. Dock säger han att han ska sälja två av båtarna och en vattenskoter som han har så vi får väl se vad som händer. Jag har ju ingen rätt att lägga mig i hans ekonomi men när den kan komma att påverka min mammas så blir jag lite extra vaksam.
Skönt att det går åt rätt håll. Man kan tycka att din mammas sambo borde visa lite mer hänsyn till din mammas problem och avstå från lyxkonsumtion under en tid för att stötta hennes arbete.