Jag och min tjej är grymt sugna på att äntligen börja dansa till våren och vi skulle behöva lite tips på studios eller liknande i Stockholm. Vi är ute efter att börja dansa Bollywood och/eller street dance. Hur är det att kombinera 2 olika dans former som nybörjare? Ska man satsa på en för att börja med tro?
Anledningen till Bollywood är att vi är båda stora fans av den typen av dans samt hela den indiska kulturen (till stor del), och det verkar ju riktigt kul!
Haha, nej men det gick samtidigt och de körde Bollywood.
Nej, jag kollar inte. Se det som så att det finns en starkare kraft som vill som får mig att sitta med den bärbara datorn i knät för att glo på dumburken.
Haha, nej men det gick samtidigt och de körde Bollywood.
Nej, jag kollar inte. Se det som så att det finns en starkare kraft som vill som får mig att sitta med den bärbara datorn i knät för att glo på dumburken.
Ursäkta för sent svar! Men återigen, jag såg det inte då jag väldigt sällan tittar på tv, isåfall var det inget mer än en slump.
Så, nu när vi har det ur vägen, kan någon komma med några vettiga tips?
Jag och min tjej är grymt sugna på att äntligen börja dansa till våren och vi skulle behöva lite tips på studios eller liknande i Stockholm. Vi är ute efter att börja dansa Bollywood och/eller street dance. Hur är det att kombinera 2 olika dans former som nybörjare? Ska man satsa på en för att börja med tro?
Tacksam för hjälpsamma svar!
Kolla in Base23. Jag vet inte vad som ingår i just Bollywood, men street-dance kurser har de i varje fall.
Vandrar själv omkring med danstankar i huvudet och jag hittade danscenter
som ligger vid Medborgarplatsen ungefär. De har dels kurser, men man kan även
köpa 10-gångers-klipp-kort... eller det häftigaste av allt: terminskortet där du
får dansa i princip obegränsat i mån av plats. Kan vara värt att kolla in. www.danscenter.se
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!