Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 20:50
  #13
Medlem
Jag tittar i princip aldrig på tv.
Sladden klipptes för ca 10 år sedan och sedan dess har det varit tv-fritt hemma. Okej tv finns med streaming osv, men inte "tv" såsom gemene man menar.

Hur som helst,
Ungefär en gång i månaden åker jag till min pappa (han bor ganska långt från mig) då han börjar sjunga på slutet av sången, hjälper till med tvätt, städning, storhandling osv ...Pappa tittar nonstop på tv så den står på för jämnan, och det är som att när jag är i vardagsrummet så oavsett vilken smörja som än visas så blir jag nästan förtrollad, riktar huvudet mot TVn och kan inte sluta sugas in i den, tankarna blir grumliga och jag får gång på gång ruska till skallen och medvetet titta bort.
Detta sker varje gång. Nåt skit är det med det som sänds ut via kabel/nät. Och det är inte bra.

Bara en personlig reflektion i ämnet, utan bevis eller dylikt.

Hade det varit 1997 hade jag förstått alla som fortfarande är uppkopplade till sin tv-leverantör, men det är för guds skull 2017 nu, ALLT finns ett klick bort, reklamfritt, när som helst på dygnet.

Ändå väljer folk att mata sig med reklamavbrott, tvingade tider osv.

För att inte tala om det som ämnet berör, att det är något annat som tränger sig igenom sändningarna. Så är det. Jag vet dock inte vad, men förtrollande och obehagligt är det iaf.

Edit: för att kunna spåra vad för illviljande signaler som skickas ut kan det vara bra att tillägga att det i mitt fall handlar om boxers digitalsända nät via vanlig antenn.
__________________
Senast redigerad av eyecreate 2017-03-22 kl. 20:56.
Citera
2017-03-27, 09:32
  #14
Medlem
Direktinsprutnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag tittar i princip aldrig på tv.
Sladden klipptes för ca 10 år sedan och sedan dess har det varit tv-fritt hemma. Okej tv finns med streaming osv, men inte "tv" såsom gemene man menar.

Hur som helst,
Ungefär en gång i månaden åker jag till min pappa (han bor ganska långt från mig) då han börjar sjunga på slutet av sången, hjälper till med tvätt, städning, storhandling osv ...Pappa tittar nonstop på tv så den står på för jämnan, och det är som att när jag är i vardagsrummet så oavsett vilken smörja som än visas så blir jag nästan förtrollad, riktar huvudet mot TVn och kan inte sluta sugas in i den, tankarna blir grumliga och jag får gång på gång ruska till skallen och medvetet titta bort.
Detta sker varje gång. Nåt skit är det med det som sänds ut via kabel/nät. Och det är inte bra.

Bara en personlig reflektion i ämnet, utan bevis eller dylikt.

Hade det varit 1997 hade jag förstått alla som fortfarande är uppkopplade till sin tv-leverantör, men det är för guds skull 2017 nu, ALLT finns ett klick bort, reklamfritt, när som helst på dygnet.

Ändå väljer folk att mata sig med reklamavbrott, tvingade tider osv.

För att inte tala om det som ämnet berör, att det är något annat som tränger sig igenom sändningarna. Så är det. Jag vet dock inte vad, men förtrollande och obehagligt är det iaf.

Edit: för att kunna spåra vad för illviljande signaler som skickas ut kan det vara bra att tillägga att det i mitt fall handlar om boxers digitalsända nät via vanlig antenn.

"Förtrollad", "riktar huvudet mot tv:n", sluta trolla... Att man påverkas av det som visas på tv betvivlar jag ej, man matas hela tiden omedvetet med diverse budskap som givetvis påverkar en... Detta är en gammal och vanlig metod som används för att påverka eller om man så vill "hjärntvätta" människor... Jag kommer ihåg att man matades med allt möjligt skit från tv:n som barn, jag minns mycket väl en reklam som sändes på den mot barn riktade kanalen Cartoon Network lagom till sommarens början... Minns den väldigt väl just för att budskapet var så väldigt tydligt och i mina ögon ganska sjukt... Reagerade på det trots att jag var runt 11 år bara, den sade "tillbringa ditt sommarlov på www.cartoonnetwork.nu"... De ville alltså att barnen bara ska sitta inne framför datorn istället för att gå ut... Väldigt märkligt att det inte blev någon större uppståndelse över detta uppenbara ohälsosamma budskap... Själva kanalen Cartoon Network var många skeptiska mot bland mina vänners föräldrar när jag var barn, jag hade en kompis som tittade så mycket att föräldrarna tog bort kanalen, den var synnerligen beroendeframkallande och jag tittade själv allt för mycket också, nu när jag är äldre är jag tveksamt inställd till den och skulle inte låta mina egna barn titta på den om jag hade några... Detta är ett bra exempel på hur man påverkas av tv... I CN's fall så är det lätt att påverka tittare pga låg ålder och att de inte förstår att de påverkas... Vuxna påverkas utan tvekan också starkt av tv och inte bara genom TV4's vinklade nyheter utan även av andra icke politiska budskap med som materialism i och med byggprogram som någon annan nämnde...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback