Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-03-06, 19:23
  #25
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattholma-2
Det är väl rätt så klart att HA inte gjort ett bra jobb i det här fallet då det uppmärksammats av media? Om det gått rätt till och inga problem funnits skulle journalisterna knappast skriva om det. HA har troligen bara varit en mellanhand som plockat ut en andel av det som betalats och sedan dumpat barnen hos någon annan som fått "hjälpa dem" bäst de vill.

Någon som har plus och kan ge lite info om vad aftonbladet hittat i sin undersökning?

Var det inte snack/ skriverier om detta förra året då någon inom gbg politiska scen hade "mutats" utav någon med just HA anknytningar vad gällde boende i någon form?

Jag orkar inte googla eller söka på AB men vill erinra mej att förhöll sej som så och att det troligen är en pågående FU eller liknande.
__________________
Senast redigerad av b-o 2011-03-06 kl. 19:25.
Citera
2011-03-06, 19:36
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
1. Undrade hur länge det skulle ta innan någon som fattade det skulle reagera, man förutsätter att folk har lite logiskt tänkande. +1

2. Vad jag har hört utav folk inom den klubbverksamheten så betalar väl de som använder klubbens namn % inte för det dom tjänar på annat sätt. Var det inte en av grejerna Mega rök på just att han inte betalade klubben deras del då han hade använt klubbens namn för att göra pengar?

Det sista är enbart hörsägen så inget jag säger är så, folk som vet får gärna bekräfta eller dementera.
Jag vet inte så mycket om göteborgs grabbarna men det kan nog stämma. Han var också lite väl mycket för att ta utan att betala bara för att han hade klubbens färger på sig.

edit. haha jag är så jävla trött det var för fan exakt det du skrev fast i en annan mening
Citera
2011-03-06, 21:18
  #27
Medlem
nonamepliiizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blizzet
1, Jag tycker att det är bra. Och ungdomarna skickas ju inte till själv HA utan dom skickas till ett hem som har anställda eller någon person i hells angels äger. Det är ju inte så att dom sitter i klubbhusen precis. Och med tanke på att HA har regeln att folk som är beroende eller missbrukare av tunga droger inte får vara med så tycker jag att det känns tryggt också.

2, Som sagt så är vissa medlemmar kriminella och dom betalar i % pengar till klubben för alla kriminella grejer dom gör. Och tänk på att HA äger en del affärer också. House of pain (tatueringskedja) Route 81 (Support kläder/tillbehör) och sen den där piercing studion. Visst route81 är danskt men ändå. Ha engagerar ju också hoj meets som vissa kan kosta pengar och dom har en fot i tatueringsmässan på munchen bryggeriet. Så dom får in pengar lite överallt.
Jag har redan formedlat min asikt i detta amne
Jag undrar vart informationen om att man inte far vara med i HA om man ar missbrukare av tunga droger kommer ifran?
Star det nagonstans i deras stadgar?
Vad menar dom isafall med tunga droger och hur definierar dom beroende?
Citera
2011-03-06, 22:57
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamepliiiz
Jag har redan formedlat min asikt i detta amne
Jag undrar vart informationen om att man inte far vara med i HA om man ar missbrukare av tunga droger kommer ifran?
Star det nagonstans i deras stadgar?
Vad menar dom isafall med tunga droger och hur definierar dom beroende?

Ja det står i deras små regler. Tänk så här du har en seriös hojklubb och en jättefin lokal (skitfina ser förfan ut som museum) Vill du då ha en jävla heroin missbrukare som springer runt där och kan ta överdos när som helst?
Citera
2011-03-23, 13:37
  #29
Medlem
thuggies avatar
dessa hem tjänar MINST från 1900kr per barn varje dag.. en sådan plats är inte billig. LVU placerade barn kostar 2490kr om dagen.

alla behandlingshem i sverige eller hvb hem tjänar inte en krona under 1900kr per dag för ett barn/ungdom.

sen var de kostar för alla som sitter på kåken har jag ingen aning om vad dagskassan ligger på men med all säkerhet ligger de ovanskrivda hemmen på den summan som står överst.

och att ALLA HA är kriminella är bara skitsnack.. gå häng dig själv människa.


precis! folk glömmer alla bra saker de gör och minns alla dåliga..bara dåliga skriverier som är intressanta tydligen..

jag har själv suttit på MÅNGA hem i min barndom och hamnade själv på ett hem för avhoppade gängmedlemmar.. där fanns de många HA och liknande men inte fan gjorde dom så ja mådde dåligt? snarare höjde min självkänsla och fick mig på rätt spår igen och sedan deras behandling har jag inte gjort något kriminellt på 12 år nu. finns väldigt vettiga människor där som gör allt för att inte hamna i samma skit som de har vart med om. tackar och bockar! ni är inte dåliga människor...
Citera
2011-03-27, 23:54
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thuggie
dessa hem tjänar MINST från 1900kr per barn varje dag.. en sådan plats är inte billig. LVU placerade barn kostar 2490kr om dagen.

alla behandlingshem i sverige eller hvb hem tjänar inte en krona under 1900kr per dag för ett barn/ungdom.

sen var de kostar för alla som sitter på kåken har jag ingen aning om vad dagskassan ligger på men med all säkerhet ligger de ovanskrivda hemmen på den summan som står överst.

och att ALLA HA är kriminella är bara skitsnack.. gå häng dig själv människa.


precis! folk glömmer alla bra saker de gör och minns alla dåliga..bara dåliga skriverier som är intressanta tydligen..

jag har själv suttit på MÅNGA hem i min barndom och hamnade själv på ett hem för avhoppade gängmedlemmar.. där fanns de många HA och liknande men inte fan gjorde dom så ja mådde dåligt? snarare höjde min självkänsla och fick mig på rätt spår igen och sedan deras behandling har jag inte gjort något kriminellt på 12 år nu. finns väldigt vettiga människor där som gör allt för att inte hamna i samma skit som de har vart med om. tackar och bockar! ni är inte dåliga människor...

Bra skrivet! HA är och förblir endast MC klubb.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback