• 1
  • 2
2011-03-04, 09:45
Medlem
Fjuxans avatar
Tjabba!

Är det möjligt att få tag på Oxascand receptfritt någonstans?
Jag har så jämrans svårt att sova ibland och då är den klockren att ta för att slockna.
Har haft den utskrivern för ungefär två år sedan men nu är dom slut och jag skulle gärna vilja norpa åt mig en kartong eller två till!

Sökte men hittade ingen liknande frågeställning, rätta mig om jag har fel.

Tack o hej.
Citera
2011-03-04, 10:06
Medlem
NostradamusJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjuxan
Tjabba!

Jag har så jämrans svårt att sova ibland och då är den klockren att ta för att slockna.
Har haft den utskrivern för ungefär två år sedan men nu är dom slut och jag skulle gärna vilja norpa åt mig en kartong eller två till!

Tack o hej.

Säg att du vill förnya ditt recept pga att dina problem har kommit tillbaka. Ska inte vara något problem alls
Citera
2011-03-04, 10:07
Medlem
Jag har iaf inte sett nå nätapotek som säljer sobril, men varför bokar du inte tid hos farbror doktorn och säger att dina problem kommit tillbaka och du skulle behöva förnya receptet?
Citera
2011-03-04, 10:11
Medlem
Ducken11s avatar
Tyvärr räcker det verkligen inte med "jag har svårt att somna ibland" för att få ut oxascand, och självklart finns det en svartmarknad för de... dock är det självklart tokmycket dyrare än från apoteket och en kran får di hitta själv, de är relativt svårfunnet tyvärr.

Sen anser jag inte heller att oxascand är särskilt optimal för att använda när man har lite svårt att sova bara då den har en verkningstid.

Jag rekommenderar dig att prova Cannabis, funkar bra mycket bättre för att somna enligt mig, den är direktverkande, billigare och mycket mer lättillgänglig.
Senast redigerad av Ducken11 2011-03-04 kl. 10:13.
Citera
2011-03-04, 10:19
Medlem
Du kan ju prova med att få zolpidem eller zopiklon utskrivet? För det är ju till för sömn. Iofs måste man väl prova en jävla massa antihistaminer innan man får det.
Citera
2011-03-04, 10:45
Medlem
Fjuxans avatar
Tack för alla svar!

Det är alltså som jag misstänkte, det är ett besök hos farbrorn som behövs.
Det var synd eftersom mina besvär inte är så värst allvarliga, bara allmänt irriterande.
Citera
2011-03-04, 11:05
Medlem
helsjuks avatar
Fick utskrivet Oxascand för ett par dagar sen, använde det en natt och insåg två timmar efter att ha tagit det att det inte har effekt på mig.

Dock fick jag utskrivet det som muskelavslappnande egentligen men det hjälpte inte så nu skippar jag dem och håller mig till Citodon som vanligt innan ja ska sova för att hålla smärtan borta.
Citera
2011-03-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsjuk
Fick utskrivet Oxascand för ett par dagar sen, använde det en natt och insåg två timmar efter att ha tagit det att det inte har effekt på mig.

Dock fick jag utskrivet det som muskelavslappnande egentligen men det hjälpte inte så nu skippar jag dem och håller mig till Citodon som vanligt innan ja ska sova för att hålla smärtan borta.

Fick du Oxascand mot smärta, det har väll inga smärtlindrade effekter?

Hur mycket tog du?
Citera
2011-03-04, 13:25
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe

Hur mycket tog du?
Nja!! Läkare brukar inte skriva ut Benzo mot värk fast i vissa fall förekommer det då tillsammans med värktabletter pga att Benzo (ej Alprazolam) är muskelavslappnande, Iktorivil och Stesolid är vanliga.

Oxascand har jag för länge sedan sett ett N-apo. som sålde 50mg Oxazepam en som jag chattat med handlade dom och ett morfinpreparat som jag ej minns namnet på (detta var kanske 7-8 år sedan och sidan var tysk tror jag)

Jag har gått på Oxascand ca 100mg/dagen ett tag om jag tar tex 3-4 10mg;s Stesolid så får jag ingen effekt men tar jag Oxascand fungerar dom, man måste upp i höga doser men finns dom i utlandet på 50mg så fattar man att 15mg inte killas i naveln ens.
Citera
2011-03-04, 13:40
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe

Hur mycket tog du?
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Nja!! Läkare brukar inte skriva ut Benzo mot värk fast i vissa fall förekommer det då tillsammans med värktabletter pga att Benzo (ej Alprazolam) är muskelavslappnande, Iktorivil och Stesolid är vanliga.

Sedan får man inte glömma att om man har svår smärtproblematik skapar det andra problem som ångest, depression, svårighet att sova mm. Därför skriver en del läkare ut benzo som ett komplement till smärtstillande.
Citera
2011-03-04, 13:43
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjuxan
Tjabba!

Tack o hej.
OM du nu har haft dessa utskrivna så tror jag (om du inte är fööör ung!) att läkaren skriver ut dom till dig, säg att du har haft dom och nu sover du inte du fick några av farsans karta och du sover hela natten och är jättepigg på morgonen / Prova med 25mgs tabl. i värsta fall 15mg. 10 mg och 5mg.s dom är så svaga att kamomill te ger lika stor effekt.

Annars så testa med Apodorm (Nitrazepam) dom kan du få för missbrukare frågar sällan efter dom och dom är jävligt bra.
Oftast så frågas det efter Xanor,Ikorivil och i sista hand Stesolid.
Citera
2011-03-06, 14:12
Medlem
hybridos avatar
själv så tycker jag av nån anledning att 3 st 10mg sobril, ger mer effekt än 2 st 15mg:are.

vet inte varför.... eller så kanske jag råkat bygga upp lite för hög tolerans. 50st 15mg:are drog jag i mig för en vecka sen under 3 dagar utan större effekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in