Citat:
Ursprungligen postat av genoxx
Du har 3 sätt att slösa din tid på tycker jag.
1. Börja träna, då syftar jag på styrketräning, men du kan även börja på någon sport/kampsport.
2. Sök jobb som du kan åtminstonde tjäna lite pengar på under din fritid, istället för att lata dig, sitta vid datorn osv.
3. Gå till din studiovägledare och säg att du vill ha fler kurser, Jag vet inte vad du går på för linje men t.ex. Historia A,B eller C. samt Engelska, Matte och även Svenska, utöka dina poäng!
Mvh GenoXx
1. Jag gillar inte styrketräning, men ska försöka se till att börja jogga snart. På våren/hösten brukar jag ofta spela fotboll med kompisar. Vi brukar spela ganska intensivt i 2-3 h, vilket känns bra efteråt.
2. Jag har funderat på detta. Funderar på att extraknäcka som mattelärare i matte A. Kan tillägga att jag jobbade lite grann förra året under helgerna, trots att jag hade så mycket i skolan. Detta gick suveränt, men som sagt, ska jag försöka få till rutinerna igen.
3. Det är för sent nu. Sådant skulle jag gjort i höstas. Jag läser för övrigt redan utökat program, men jag valde att läsa nästan alla mina kurser i tvåan. Jag ville få det skönt och slappt sista året så jag maxade schemat i tvåan. I efterhand ångrar jag mig att jag gjorde det och inte fördelade lektionerna mer jämnt. Förra året läste jag en fotokurs vilket fick ut mig i naturen lite grann. Kanske skulle börja fota igen både för intresset och motionens skull...