Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 19:16
  #277
Medlem
freeriderXIIs avatar
Helst vill jag ha VM i samma tidszon som Sverige men om man skall ta två jätteländer som det vore intressant att se någon av dem anordna VM så är det Kina och Indien.

Indien har dock inte samma infrastruktur som Kina och många fans skulle nog bli magsjuka men intressant vore det. Båda länderna är ju i princip egna civilisationer.
Citera
2017-06-12, 20:13
  #278
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldorno
Jag ser egentliga inga problem alls att världens största land, det största Europeiska landet Ryssland arrangerar ett fotbolls VM.

Visst är Ryssland annorlunda politiskt jämfört med västerländska länder men det är Thailand och Turkiet också, vilket inte spelar svenskar någon roll.

Jag tror också det handlar om att den svenska bilden av Ryssland historiskt är väldigt negativ, väldigt få svenskar har någonsin besökt landet och alla bilder de får i huvudet av Ryssland handlar om ett grått land fyllt med avgaser och betong. Jag tror väldigt många svenskar skulle bli förvånade om de besökte Mosvka eller St Petersburg på sommaren, båda städerna har väldigt vacker arkitektur.
Nej det är väl egentligen ett naturligt val. Europas största land som aldrig har arrangerat ett mästerskap. Enda problemet är den levande huliganscenen. Det är farligare för genomsnittsupportern än favelor i Brasilien och kåkstäder i Sydafrika.
Citera
2017-06-12, 20:20
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Balkan borde få hålla ett mästerskap tycker jag.

I så fall måste Belgrad ha en modern arena utan tråkiga löparbanor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback