Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-02, 08:22
  #13
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananzo
Jaha, så alla som jailbreakar , det första dem gör är att ladda ner angry birds eller?
OnT: Gör som jag sa.

Nej.

Jag efterfrågar inte om det går, jag undrar varför Nintendo själva väljer att inte mjölka sina gamla trotjänare på ytterligare några 100 miljoner.
Citera
2011-03-08, 08:33
  #14
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Länk från Aftonbladet...men jag antar att det hintar om varför Mario inte lär dyka upp i iTunes...

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8676911.ab
Citera
2011-03-08, 13:04
  #15
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Det känns lite märkligt ovanstående siffror till trots, de konkurrerar ju inte ut sig själva genom att släppa ett snart 30 år gammalt spel till en läsplatta/telefon som till största delen innehas av en helt annan målgrupp än DS riktar sig mot.

Jag har svårt att se det hållbara i att vara så mån om sitt varumärke att man medvetet väljer att inte dra in ytterligare kapital.
Klart dom konkurrerar ut sig i sådana fall. Super Mario Brothers är den största konsolsäljaren genom tiderna. Jag tror att NDS skulle tappa i försäljning om Nintendo sålde SMB via iPhone/iPad eftersom det är ett riktigt spel till skillnad från gimmickspelen som finns till telefonen idag. Nintendo säljer för övrigt SMB via Virtual Connect (där man har många gamla klassiska spel) till ett högre pris än vad man skulle ta på Appstore.

Sedan finns det inga vettiga kontrollalternativ till iPhone/iPad för att kunna styra ett precisionsspel som SMB.

Din länk funkar inte (man måste copy-pastea den). Men Pachter som säger att Nintendo är dödsdömda har gjort sedan sedan 2005. Inget nytt med andra ord. Mannen arbetar som analytiker men ger bort sina analyser helt gratis till media, vilket betyder att hans analyser inte är värda ett dugg. Riktiga analyser betalar man stora pengar för.
Fast 3DS kan mycket väl bli något som sänker Nintendo på den bärbara marknaden. 3D känns inte som rätt väg att gå.
Citera
2011-03-08, 17:59
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Klart dom konkurrerar ut sig i sådana fall. Super Mario Brothers är den största konsolsäljaren genom tiderna. Jag tror att NDS skulle tappa i försäljning om Nintendo sålde SMB via iPhone/iPad eftersom det är ett riktigt spel till skillnad från gimmickspelen som finns till telefonen idag. Nintendo säljer för övrigt SMB via Virtual Connect (där man har många gamla klassiska spel) till ett högre pris än vad man skulle ta på Appstore.

Sedan finns det inga vettiga kontrollalternativ till iPhone/iPad för att kunna styra ett precisionsspel som SMB.

Din länk funkar inte (man måste copy-pastea den). Men Pachter som säger att Nintendo är dödsdömda har gjort sedan sedan 2005. Inget nytt med andra ord. Mannen arbetar som analytiker men ger bort sina analyser helt gratis till media, vilket betyder att hans analyser inte är värda ett dugg. Riktiga analyser betalar man stora pengar för.
Fast 3DS kan mycket väl bli något som sänker Nintendo på den bärbara marknaden. 3D känns inte som rätt väg att gå.
Fast 3D är ju inte direkt ett måste, utan bara en bra funktion i 3DS.
Spotpass, Streetpass, förbättrad grafik och ett stort utbud utav kommande spel.
De finns ju massa funktioner i 3DS som är bra, t.ex. man kanske inte gillar att spela i 3D, men man kan ju faktiskt även ta kort och se på film i 3D.
Citera
2011-03-08, 21:15
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Jag efterfrågar inte om det går, jag undrar varför Nintendo själva väljer att inte mjölka sina gamla trotjänare på ytterligare några 100 miljoner.

Nintendo släpper bara spel på sina egna konsoler. Även om de kunde tjäna mer pengar genom att licensiera spelen för andra konsoler/telefoner/whatever, så har de säkert sin stenhårda japanska heder som gör att de stolt vägrar
Citera
2011-03-08, 22:43
  #18
Medlem
mr-virros avatar
Finns det inte emulatorer till iOS? I så fall är det ju bara att börja spela de gamla Mario spelen till GB, GBA, SNES osv...
Citera
2011-03-09, 09:50
  #19
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Nintendo släpper bara spel på sina egna konsoler. Även om de kunde tjäna mer pengar genom att licensiera spelen för andra konsoler/telefoner/whatever, så har de säkert sin stenhårda japanska heder som gör att de stolt vägrar

Detta känns till sist som den mest rimliga förklaringen, Japaner kommer alltid vara Japaner.
Citera
2011-03-09, 09:55
  #20
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Klart dom konkurrerar ut sig i sådana fall. Super Mario Brothers är den största konsolsäljaren genom tiderna. Jag tror att NDS skulle tappa i försäljning om Nintendo sålde SMB via iPhone/iPad eftersom det är ett riktigt spel till skillnad från gimmickspelen som finns till telefonen idag. Nintendo säljer för övrigt SMB via Virtual Connect (där man har många gamla klassiska spel) till ett högre pris än vad man skulle ta på Appstore.

Sedan finns det inga vettiga kontrollalternativ till iPhone/iPad för att kunna styra ett precisionsspel som SMB.

Din länk funkar inte (man måste copy-pastea den). Men Pachter som säger att Nintendo är dödsdömda har gjort sedan sedan 2005. Inget nytt med andra ord. Mannen arbetar som analytiker men ger bort sina analyser helt gratis till media, vilket betyder att hans analyser inte är värda ett dugg. Riktiga analyser betalar man stora pengar för.
Fast 3DS kan mycket väl bli något som sänker Nintendo på den bärbara marknaden. 3D känns inte som rätt väg att gå.

Tror du att dom skulle tappa försäljning till DS genom att släppa BARA SMB1? Att de som spelar hade slutat köpa spel och konsoler i väntan på fler billiga retro-spel till iTunes?

Kontrollerna tror jag bara är en vanesak, det hade säkerligen gått att ta fram en lösning även för touch-skärmar.

Länken:
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle8676911.ab
Citera
2011-03-09, 13:17
  #21
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Tror du att dom skulle tappa försäljning till DS genom att släppa BARA SMB1? Att de som spelar hade slutat köpa spel och konsoler i väntan på fler billiga retro-spel till iTunes?

Kontrollerna tror jag bara är en vanesak, det hade säkerligen gått att ta fram en lösning även för touch-skärmar.

Länken:
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle8676911.ab
Kanske. SMB sålde i 40 miljoner exemplar och är den största anledningen till att NES blev populärt på sin tid. Man ska aldrig underskatta ett bra spels försäljningskraft. Å andra sidan anser jag att DS/PSP inte konkurrera med iPhone/iPad på grund av spelen och att dom senare inte är spelkonsoler, men ett spel som SMB till iHårvara skulle komma att minska DSn försäljning.

Nja, precisionskontroller fungerar inte med touchscreen - även om det är en vanesak.

Och som jag sa tidigare så är Pachter spelvärldens clown.
"Men Pachter som säger att Nintendo är dödsdömda har gjort det sedan sedan 2005. Inget nytt med andra ord. Mannen arbetar som analytiker men ger bort sina analyser helt gratis till media, vilket betyder att hans analyser inte är värda ett dugg. Riktiga analyser betalar man stora pengar för."

Han har i princip aldrig rätt i sina analyser. Var den största förespråkaren för WiiHD (som skulle komma ut 2006, 2007, 2008 och 2009). Numera är han tyst om den saken eftersom han har insett att ingen längre tror på honom.

Med andra ord - ta inte artiklar som citerar honom seriöst.
Citera
2015-03-19, 11:09
  #22
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Där ser man...

http://www.ign.com/articles/2015/03/...thin-this-year
Citera
2015-03-20, 14:35
  #23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Där ser man...

http://www.ign.com/articles/2015/03/...thin-this-year

Dock verkar det som att det bara handlar om småspel. Du kan alltså fortfarande glömma Mario Kart 9 eller New Super Mario 3 till din platta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback