Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-11, 20:59
  #601
Medlem
Azeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Sveriges Television går ut med uppgifter om att man påträffat en väska med spik bredvid personerna. De citerar inte Expressen så troligen har de inte samma källa. När ska polisen gå ut med att det handlar om ett misslyckat terrordåd?

När dem har bekräftat det.
Citera
2010-12-11, 20:59
  #602
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Sveriges Television går ut med uppgifter om att man påträffat en väska med spik bredvid personerna. De citerar inte Expressen så troligen har de inte samma källa. När ska polisen gå ut med att det handlar om ett misslyckat terrordåd?
Polisen har ju ganska strikta regler att följa. De kan inte gå ut med uppgifter hur som helst, även om det till synes verkar självklart om vad det rör sig om.

Vi får vänta och se.
Citera
2010-12-11, 21:00
  #603
Medlem
SonneHagals avatar
Tja, det är väl lika bra att muslimerna börja bomba och ha sig nu istället för 500 moskéer senare. Att detta skulle hända var bara en tidsfråga. Den intressanta frågan är dock hur många terrorist attacker och död svenskar det kommer krävas innan vi vaknar och slår på överlevnadsinstinkten och slår av självmordsinstinkten som folk? Hitintills måste vi ha slagit historiskt rekord i ynklighet och dumhet?
Citera
2010-12-11, 21:00
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jica
Bilägaren Taimour Abdulwahab 28 år 1981-12-12 Storgatan 2 lgh 1001 Tranås

29 imorgon , kanske

Eniro anger en Tama*a Abdulwahab som boende på adressen, samma person eller någon anhörig?
Citera
2010-12-11, 21:00
  #605
Medlem
LordBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmlg
Nån som vill ge sig på att ringa snubben och se om nån svarar?

Jag ska prova och ringa nu
Citera
2010-12-11, 21:01
  #606
Medlem
okok1s avatar
Men hur vet ni att reg numret är korrekt?
Citera
2010-12-11, 21:01
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmlg
Nån som vill ge sig på att ringa snubben och se om nån svarar?


Det är en RIKTIGT bra idé att låta bli och ge SÄPO/polisen möjlighet att kartlägga hans telefontrafik i fred, och se om han har några allierade "Apejävlar"
Citera
2010-12-11, 21:01
  #608
Medlem
En låda med spik?
En död människa i 2 delar 300m från platsen där bilen exploderade.

Jag tror att man använde bil explosionerna för att dra fram motorsågen och kapa killen slänger ner honom från taket och försvinner. De passar också på att slänga ner en låda med spik för att förvirra!!!
Citera
2010-12-11, 21:02
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBateman
Jag ska prova och ringa nu

Vill du bli inblandad om det är terrornissar ?
Citera
2010-12-11, 21:02
  #610
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Men hur vet ni att reg numret är korrekt?

Undrar jag också...
Citera
2010-12-11, 21:02
  #611
Medlem
molotowtoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackboard
Vilken stjärna killen på expressen live-tv är: "nu flyttar sig ambulansen här bredvid", väldigt spännande och informativt...
Haha, jag kunde då inte sluta garva när jag såg det.

Ont: Verkar vara en terror-attack, men många dumma terrorister.
Citera
2010-12-11, 21:02
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Det är en RIKTIGT bra idé att låta bli och ge SÄPO/polisen möjlighet att kartlägga hans telefontrafik i fred, och se om han har några allierade "Apejävlar"


Och mindre bra, att hamna under utredning av SÄPO... =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback