Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-11, 18:23
  #121
Medlem
Kenty-59s avatar
Hoppas det är muslimerna som ligger bakom så svenska samhället vaknar upp ur sin törnrosa sömn..
Citera
2010-12-11, 18:23
  #122
Medlem
Platsen Drottninggatan/Olof Palmes gata är en av Stockholms folktätaste vid den aktuella tidpunkten.

Uppgifterna om man i två delar med palestinaschal, rester av bombbälte, talar väl för en muslim som misslyckats.
Citera
2010-12-11, 18:23
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillsnorre
Ingen aning... Återgav bara vad jag hörde på radion....

Men om det nu "legat" en man länge utn vård eller hjälp kan det väl misstänkas att uppgiftern stämmer?

Väntr på rapport från personal på plats under kvällen...

Vilken radio??
Citera
2010-12-11, 18:24
  #124
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Rakel?
Radiosystem som inte ska gå att avslyssna om jag inte minns fel?
Vet inte om det är i fullt bruk.
Citera
2010-12-11, 18:24
  #125
Medlem
Polisen kör rakel så glöm det...

torrenttobbe: jo rakel är 100% i drift...
Citera
2010-12-11, 18:24
  #126
Medlem
Oxygeens avatar
Min bror påstår att 4 explosioner inträffat, kan ngn bekräfta?
Citera
2010-12-11, 18:25
  #127
Medlem
Om man kollar på bilderna på AB så ser man att kiosken i bakgrundens fönsterrutor fortfarande är intakta.

Alltså kan det inte ha varit en alltför rejäl smäll.
Citera
2010-12-11, 18:25
  #128
Avstängd
En kraftig detonation inträffade i hörnan av Bryggargatan och Drottninggatan i Stockholm strax före klockan 17. SvD:s fotograf Magnus Hjalmarsson-Neidemann kom till platsen klockan 17.05 och såg en man som låg skadad utanför butiken JC. Delar som såg ut som resterna av en bomb låg på gatan.

Polisen kom till platsen samtidigt och spärrade av mot gågatan som var full av människor som julshoppade.

Några minuter efter 17 kom ambulansen men personalen gick inte fram mot den skadade kroppen.



Undra varför .. JO DET ÄR FÖR DE MISSTÄNKER EN TERRORIST MEN SPRÄNGMEDEL KVAR PÅ KROPPEN
Citera
2010-12-11, 18:25
  #129
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-B.Hickorysnorre
Och knappast att det var en olycka heller. "Full med fyrverkerier", den här tiden på året.

Vilken tid på året brukar du skjuta fyrverkerier?
Jag är ganska övertygad om att de flesta gör det på NYÅRSAFTON som brukar infalla den 31/12.
Med andra ord borde försäljningen av dessa fyrverkerier sätta igång om någon vecka.
Citera
2010-12-11, 18:26
  #130
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Radiosystem som inte ska gå att avslyssna om jag inte minns fel?
Vet inte om det är i fullt bruk.

Ja, jo, jag vet va RAKEL är.. jag ställde mig lite frågande till vilken slags radio Lillsnorre lyssnar på, eftersom att polisen GARANTERAT kör RAKEL vid ett tillfälle som detta, om nu inte RAKEL är utbyggt till 100% i Stockholm, vilket jag trodde att det var.
Citera
2010-12-11, 18:26
  #131
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Polisen kör rakel så glöm det...

torrenttobbe: jo rakel är 100% i drift...

Hur är det med räddningstjänsten? De körde inte Rakel sist jag kollade. Inte för att det har så mycket att göra med detta topic, men kanske vi kan få tyst på denna spekulation som hör hemma i ett annat forum!
Citera
2010-12-11, 18:26
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillsnorre
Ingen aning... Återgav bara vad jag hörde på radion....

Men om det nu "legat" en man länge utn vård eller hjälp kan det väl misstänkas att uppgiftern stämmer?

Väntr på rapport från personal på plats under kvällen...

Jag undrar hur du kan höra det på radion då polisen använder RAKEL?
Det händer dock att RAKEL krånglar och polisen kör på S80, men just nu?
Det känns lite för bra för att vara sant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback