• 1
  • 2
2011-02-28, 23:21
Medlem
Xenicides avatar
Så går det skaffa xp på en usb med då?
Eller kan man installera windows på en extern hårddisk?
I mitt fall är det helt enkelt så att jag inte kan få hårddisken och läsaren att funka samtidigt.
Citera
2011-02-28, 23:30
Medlem
JagSkrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Tyckte först läste minst 4GB usb för windows 7 på någon sida. Men såg på en annan sida att man måste ha 6GB. Räcker inte 4 alltså?
4GB räcker.
Citat:
Ursprungligen postat av Xenicide
Så går det skaffa xp på en usb med då?
Eller kan man installera windows på en extern hårddisk?
I mitt fall är det helt enkelt så att jag inte kan få hårddisken och läsaren att funka samtidigt.
Ja, du kan lägga in XP på usb också.
Citera
2011-03-01, 10:58
Medlem
Körde med den där microsoftprodukten som länkades tidigare, "Windows 7 USB/DVD DOWNLOAD TOOL". Men det står "Files copied successfully. However we were unable to run bootsect to make the USB bootable....". Något tips på vad som kan vara fel? Eller annat program som jag kan använda nu när jag redan lagt in filerna på USB. (Testat WinToFlash och Portable-VirtualBox, men gick åt helvete med båda)
Citera
2011-03-01, 11:04
Medlem
JagSkrevs avatar
Citat:
Körde med den där microsoftprodukten som länkades tidigare, "Windows 7 USB/DVD DOWNLOAD TOOL". Men det står "Files copied successfully. However we were unable to run bootsect to make the USB bootable....". Något tips på vad som kan vara fel? Eller annat program som jag kan använda nu när jag redan lagt in filerna på USB. (Testat WinToFlash och Portable-VirtualBox, men gick åt helvete med båda)
Ta bort filerna från usb-minnet och kör .iso-filen i det program jag skrev om på förra sidan, så ska du se att det kommer att fungera.
Citera
2011-03-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
Ta bort filerna från usb-minnet och kör .iso-filen i det program jag skrev om på förra sidan, så ska du se att det kommer att fungera.

Jag blir GALEN! Jag fattar inte... hur tusan vet jag hur jag ska köra den i programmet? Finns ju skitmånga inställningar som man måste ändra... och när jag kollar tutorials för programmet så är ju inte interfacet likadant.

Sen i WinToFlash så hittar den inte windowsfilers. I microsofts program så kunde den inte göra stickan bootable. Och nu detta, jag slås snart sönder datorn!
Citera
2011-03-01, 12:14
Medlem
JagSkrevs avatar
Citat:
Jag blir GALEN! Jag fattar inte... hur tusan vet jag hur jag ska köra den i programmet? Finns ju skitmånga inställningar som man måste ändra... och när jag kollar tutorials för programmet så är ju inte interfacet likadant.

Sen i WinToFlash så hittar den inte windowsfilers. I microsofts program så kunde den inte göra stickan bootable. Och nu detta, jag slås snart sönder datorn!
Först måste jag säga att jag hade fel om att 4 GB räckte, måste vara över 4 GB. Jag var helt säker på att jag hade använt ett usb-minne som var på 4 GB, men det var ett på 8 GB jag hade haft. Formatet på usb-minnet jag använde var FAT32, vet inte om det gör någon skillnad om du har NTFS.

Gör så här i WSFU:
1. Välj ditt usb-minne vid alternativet USB disk selection and format.
2. Kryssa i alternativet Vista / 7 /Server 2008 - Setup/PE/RecoveryISO och välj sedan din .iso-fil.
3. Tryck på GO.
4. In i bios och välj att datorn ska boota från usb.
5. Installera W7.

Edit: Fast det kanske berodde på att jag hade 32-bit och 64-bit i min .iso-fil. Så det kanske räcker med 4 GB i alla fall.
Senast redigerad av JagSkrev 2011-03-01 kl. 12:19.
Citera
2011-03-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
Först måste jag säga att jag hade fel om att 4 GB räckte, måste vara över 4 GB. Jag var helt säker på att jag hade använt ett usb-minne som var på 4 GB, men det var ett på 8 GB jag hade haft. Formatet på usb-minnet jag använde var FAT32, vet inte om det gör någon skillnad om du har NTFS.

Gör så här i WSFU:
1. Välj ditt usb-minne vid alternativet USB disk selection and format.
2. Kryssa i alternativet Vista / 7 /Server 2008 - Setup/PE/RecoveryISO och välj sedan din .iso-fil.
3. Tryck på GO.
4. In i bios och välj att datorn ska boota från usb.
5. Installera W7.

Edit: Fast det kanske berodde på att jag hade 32-bit och 64-bit i min .iso-fil. Så det kanske räcker med 4 GB i alla fall.

Tack tack tack för en utförlig guide!!! Ser bra ut nu, hoppas bara att det funkar att installera det på nya datorn nu (ska hämta den idag)
Citera
2011-03-01, 12:49
Medlem
Detta är det enklaste sättet: http://store.microsoft.com/help/iso-tool ........
Citera
2011-03-02, 17:28
Medlem
B.E.S.Ks avatar
Förtydligande av tidigare länk:
http://www.microsoftstore.com/store/...usbdvd_dwnTool

Går fortare än "hardcore-varianten" ovan.

Funkar finemang för både Vista och Windows 7 / 2008 R2 ISOs.
Citera
2011-03-05, 21:13
Medlem
Jag har inga skivor kvar och försökte göra mitt usb bootable men det funkar inte, kan det vara för det är av märket sandisk och har massa autoplay program på? Verkar inte som om dem försvinner när jag formaterar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in