Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-28, 13:08
  #1
Medlem
Har på senaste tiden råkat ut för att min touchpad inte reagerar när jag klickar. men det fungerar om jag klickar igen. efter det så brukar det fungera med ett klick. men om jag sedan ska klicka upp ett annat program så kan det bli att jag måste klicka två gånger för den ska reagera.Sjukligt irriterande.

Ngn som råkat ut för samma sak? mjukvarufel?
tacksam för hjälp!
Citera
2011-02-28, 13:12
  #2
Avstängd
Etaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kpisd
Har på senaste tiden råkat ut för att min touchpad inte reagerar när jag klickar. men det fungerar om jag klickar igen. efter det så brukar det fungera med ett klick. men om jag sedan ska klicka upp ett annat program så kan det bli att jag måste klicka två gånger för den ska reagera.Sjukligt irriterande.

Ngn som råkat ut för samma sak? mjukvarufel?
tacksam för hjälp!


Låter som om du har något program som lägger sig överst automatiskt. Om det händer i t.ex. Safari, dubbelkolla så att det är safari-baren som visas överst och inte bara fönstret. Det är baren som är relevant i OS, inte fönstret som i Windows.
Citera
2011-02-28, 20:49
  #3
Medlem
okej, hur menar du med baren? det är chrome jag har problem med.
Citera
2011-02-28, 23:10
  #4
Avstängd
Etaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kpisd
okej, hur menar du med baren? det är chrome jag har problem med.


Asså... Det jag menar är detta:

Om du har ett program i Windows som ligger övers i bild, så är det nästan alltid det programmet som är markerat, alltså det som du jobbar i. I OS X är det inte fönstret som är programmet, utan det är "baren" som ligger högst upp i bild. Du kan alltså hå MSN överst på ditt skrivbord, men ha t.ex. finder markerat. Det står då finder på baren högst upp.

Första klicket på MSN, kommer då att markera det programmet, göra så att MSN baren syns längst upp. Först ANDRA klicket registreras i programmet.

Jag säger inte att det är det som är grejen, men dubbelkolla så att det inte är så innan vi börjar leta fel...
Citera
2011-03-03, 19:38
  #5
Medlem
Har samma problem, så fort jag laddar en ny sida(Har provat chrome, safari och ff) eller klickar runt i finder så måste jag klicka två gånger för att kunna klicka mig vidare.
Det händer även när jag har precis använt tangentbordet, därför känns det som att det är "ignore accidental input" som spökar. Men på nyare macbooks så kan man tydligen inte stänga av det.
Någon som har något tips på vad man kan göra?
Citera
2011-03-03, 20:38
  #6
Medlem
Mongouls avatar
samma sak för mig :/ detta börjar bli otroligt störande och den ska in på reparation efter helgen!
Citera
2011-04-12, 15:41
  #7
Medlem
Vad sa de när du lämnade in den för reparation?
Citera
2011-04-12, 15:54
  #8
Medlem
Mongouls avatar
det var smuts och damm under touchpaden, men om det inte hjälpte att dem rengjorde det skulle jag installera om OS för att det kanske var en mjukvarubugg!
Citera
2011-04-13, 22:32
  #9
Medlem
GregerHawkwinds avatar
Åter igen, anglofieringen av svenska språket....

Baren = menu bar = menyraden. Den högst upp på skärmen.
Citera
2011-04-20, 10:54
  #10
Medlem
Problemet är att jag har en magic mouse. Den reagerar inte heller på första klicket.
Citera
2011-04-20, 19:41
  #11
Medlem
tzjs avatar
Programvara - Mac OS ---- Hårdvara Mac.
/mod.
Citera
2011-04-25, 19:32
  #12
Medlem
En Fråga till moderatorn
Hur kan det vara ett hårdvarufel om jag har en extern mus som i sig fungerar felfritt men när jag använder den till datorn inte gör det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback