Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-27, 23:17
  #1
Medlem
dryslians avatar
Tjenare ska vara klar med en sak tills på torsdag och har bestämt mig sitta varje dag från och med imorgon o jobba med detta, detta ska vara en ca 8-10 sidors om de ja nu ska skriva.
(hitler och hur han tog makten i europa samt 2 världskriget)

något förslag hur jag kan få en bra början på detta imorgon. Tanka lite dokumentärer osv är det bra tror ni? är öppen för förslag om hur jag börjar rulla
Citera
2011-02-27, 23:20
  #2
Medlem
Don Fadäsos avatar
Gå till biblioteket och läs böcker i ämnet. Du kommer ändå att behöva ha informationen skriftlig och du kommer att behöva redovisa källor. Frågar du en bibliotekarie så kan hon hjälpa dig att hitta de bästa.

Du bör dessutom läsa hans bok Mein Kampf. Fast den boken bör du inte låna på biblioteket - eller köpa med kreditkort. Den köper du för cash.
Citera
2011-02-27, 23:22
  #3
Medlem
Hostattacks avatar
Vill du ha dokumentärer så kanske http://www.imdb.com/title/tt0346293/ är något att kika på?
Citera
2011-02-27, 23:23
  #4
Medlem
filipdinhos avatar
Jag hade läst på som fan men dokumentärer tror jag inte sätter sig i skallen direkt..
Eller jag iaf hade inte klarat av att kolla på filmer
Citera
2011-02-28, 00:44
  #5
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Håll dig borta från datorer, gå till bibloteket och skriv på papper. Sedan kan du renskriva det på datorn..-

Facebook och flashback + alla andra miljoner sidor är läxornas värsta fiende...
Citera
2011-02-28, 01:32
  #6
Medlem
Gitta Sereny - "Albert Speer och sanningen" behandlar hitlers väg till makten ganska ingående, den fokuserar dock på speer, men du lär hitta mycket matnyttigt i den.
"Hitler - en studie i tyranni" - Kommer ej ihåg författaren - Där hittar du också ett lass med information.
Citera
2011-02-28, 14:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryslian
Tjenare ska vara klar med en sak tills på torsdag och har bestämt mig sitta varje dag från och med imorgon o jobba med detta, detta ska vara en ca 8-10 sidors om de ja nu ska skriva.
(hitler och hur han tog makten i europa samt 2 världskriget)

något förslag hur jag kan få en bra början på detta imorgon. Tanka lite dokumentärer osv är det bra tror ni? är öppen för förslag om hur jag börjar rulla
Försök strukturera det hela genom att dela in händelserna i tidsperioder, typ
Period 1. Hitler efter WWI när han drog runt på ölkällare och orerade fram till att han och hans kompisar vann valet.
Period 2. Tiden fram till WWII:s utbrott
Period 3. Tiden fram till Hitlers död.

Det finns mycket anti-Hitler propaganda, t.ex. att han skulle vara nära släkt med kroknäsorna, men det är inte sant. Nämn det så blir det säkert MVG plus-plus
Citera
2011-02-28, 15:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filipdinho
Jag hade läst på som fan men dokumentärer tror jag inte sätter sig i skallen direkt..
Eller jag iaf hade inte klarat av att kolla på filmer
Film är ett bra sätt för att veta var man ska börja och vad man kan skriva om. Den där filmen som det länkades till är väldigt bra (Peter Stormare spelar bögen Rohm i filmen) och även om alla personer som nämns inte har funnits, så ger den en god bild av hur saker och ting utvecklade sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Stursker
Gitta Sereny - "Hitler - en studie i tyranni" - Kommer ej ihåg författaren - Där hittar du också ett lass med information.
Författaren hette Allan Bullock och boken är min favorit bland historieböcker.
__________________
Senast redigerad av snabelmannen66 2011-02-28 kl. 15:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback