Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-08, 00:24
  #169
Medlem
jonssonpontuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarfan
haha vilka lirare riktiga bönder ! Men det skulle vara drygt att sitta och åka i 30 blås , får ju känslan att vilja gå ut å putta på! hellre körde jag då moped då jag var barn..

Tro mig, de körs betydligt mer än 30km/h med a-traktorer ute på bonna vägar där ingen ser dom
Precis som man alltid trimmat mopeder, fifflas de med epa och a-traktorer lika så.. Mer tänker jag inte säga
Citera
2011-03-16, 18:59
  #170
Medlem
jonssonpontuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
Största faran med EPA traktorer är att annars intelligenta ynglingar fastnar i en WT utbildning som fordonsteknisk pga att de vägrar släppa epan pga WT 14-is raggarfaktorn.

Innan du uttalar dig kanske du skulle tänka på att de finns dom som brinner för fordon och motorer och verkligen vill arbeta inom fordonsbranschen. Om du så är mekaniker, lastbilschaufför eller grävmaskinist så är de inga lätta jobb! Att kunna kombinera både intresse och yrke är bland de bästa man kan göra, för de är då man presterar som bäst! Fordonsbranschen blir allt mer avancerad och de krävs mycket erfarenhet för att behärska den idag. Så sitt inte och se ner på dom inom fordonsbranschen för de är inget vem-som-helst-kan-göra jobb.

/ En studerande inom Transport & Anläggningsmaskinteknik
Citera
2011-04-25, 19:42
  #171
Avstängd
RumpKomplexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonssonpontus
Tro mig, de körs betydligt mer än 30km/h med a-traktorer ute på bonna vägar där ingen ser dom
Precis som man alltid trimmat mopeder, fifflas de med epa och a-traktorer lika så.. Mer tänker jag inte säga
Som om det vore någon nyhet? Alla vet att 90% av kidsen åker omkring med någon spärr.
Citera
2011-04-28, 21:08
  #172
Medlem
jonssonpontuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumpKomplex
Som om det vore någon nyhet? Alla vet att 90% av kidsen åker omkring med någon spärr.

Tydligen inte alla eftersom vissa här i tråden tyckte de verkade trist och ligga o köra rundor i 30km/h...
Citera
2014-03-02, 12:45
  #173
Medlem
Back up?

http://cdn.sds.se/bildspel/JBAepa20110228/
__________________
Senast redigerad av ElkCloner 2014-03-02 kl. 12:52.
Citera
2014-03-04, 23:27
  #174
Medlem
Lugini3s avatar
Härliga bilder
Man älskar att hata dom. Men egentligen ska man inte klaga då dom får möjlighet att i ung ålder ägna sig åt sitt intresse.
Tänk att dom en dag kanske kommer fixa din bil!
Citera
2022-11-22, 18:15
  #175
Medlem
Bara bönder som kör dessa leksaksbilar.
Citera
2022-12-16, 18:08
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stCavalry
Vet inte om jag skulle startat denna tråd i humoravdelningen istället, eftersom det är oundvikligt att dra på smilbanden när man ser och lyssnar...

Sydsvenskans fotograf Johan Bävman har gjort ett bildspel från "EPA-traktorland" i samband med en artikel i Sydsvenskan om just EPA-traktorer i den lilla orten Svedala utanför Malmö:

http://cdn.sds.se/bildspel/JBAepa_20110228/

Enjoy!

Diskussionsunderlag: Bör Sverige ha kvar EPA-traktorer och A-traktorer, som sedan länge mist den ursprungliga funktionen som jordbruksmaskin? Varför, varför inte?
Inte! Det ska vara lika för alla, och alla kör inte epa.

Man kör bil lika bra oavsett ålder när man klarat teorin+uppkörningen. Annars är förarprovet för B-körkort underkänt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback