• 37 903 online
  • 1 376 089 medlemmar
  • 70 370 769 inlägg
  • Stöd Flashback  Swish: 123 536 99 96
2011-02-27, 08:59
Medlem
Har köpt en hd tv. Försäljaren tyckte att jag skulle ringa Viasat för att få en hd box för att få maximal kvalitet. Det visar sig att med en hd box från Viasat kan jag inte titta på alla de fria kanaler jag får in via min Europa parabol (3 huvuden).
Kan någon rekommendera antingen en lämplig box eller ett abonnemang från annan leverantör som fungerar med fria kanaler.
Citera
2011-02-27, 09:50
Medlem
Kabeltattarens avatar
De flesta av Canal Digitals mottagare fungerar även till de fria kanalerna, annars går det alltid att köra med någon annan hd-mottagare, typ Topfield, Dreambox osv.

Men du måste ju ha någon satellitmottagare som du använder till de fria kanalerna sen innan? Det är ju bara att koppla den på lnb ut från Viasatmottagaren. Visst, lite meckigt att använda två boxar, men det fungerar i alla fall.
Citera
2011-03-03, 12:49
Medlem
Tack för svar. Har varit i kontakt med Canal digital och de föreslår en Sagem box HDITSD81 som kan hantera även de fria kanalerna. Tyvärr går det inte att få en inspelningsbar box till de fria kanalerna så jag är inte helt säker på att jag ändrar mitt abonnemang till dem. Har du eller någon annan något annant tips?
Citera
2011-03-03, 15:23
Medlem
DennisOlofs avatar
macturnip annars kan du alltid skaffa frikanals paketet från viasat till någon box du har. Behöver inte vara en HDTV box utan det funkar med billiga standardboxar från viasat, finns köpa begagnat.

Då får du alla kanalerna från marknätet (som sänds gratis, dock inte marksända gratis HDTV kanalerna, samt finsk TV). Du får ett kort och måste betala en slant för kortkostnaden så att säga, minns inte vad det är men något i stil med 300kr för ett halvår. CD har liknande depositionskort, men då får man inte TV6, runt 800kr som man får tillbaka när man skickar in kortet igen. Bra att veta om man råkar ut för att man har riktigt dålig täckning för att ta emot boxer. Ett alternativ i alla fall.

Står inget på viasats hemsida utan du måste ringa kundtjänst för att få hjälp.
Citera
2011-03-04, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macturnip
Har köpt en hd tv. Försäljaren tyckte att jag skulle ringa Viasat för att få en hd box för att få maximal kvalitet. Det visar sig att med en hd box från Viasat kan jag inte titta på alla de fria kanaler jag får in via min Europa parabol (3 huvuden).
Kan någon rekommendera antingen en lämplig box eller ett abonnemang från annan leverantör som fungerar med fria kanaler.

I ditt fall så låter det som om det bästa vore att använda två stycken boxar, en för Viasat och en för de fria kanalerna. Vi har idag inga mottagare som kombinerar dina 3 olika krav.
Du skulle kunna köra en Pace865(Inspelningsbar HDbox) och sedan använda din befintliga mottagare för att ta in de fria kanalerna från de andra sateliter som du idag tar in.

Hoppas det löser sig för dig Macturnip!

Mvh Linus Eriksson
Viasat
Citera
2011-03-18, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linus-Viasat
I ditt fall så låter det som om det bästa vore att använda två stycken boxar, en för Viasat och en för de fria kanalerna. Vi har idag inga mottagare som kombinerar dina 3 olika krav.
Du skulle kunna köra en Pace865(Inspelningsbar HDbox) och sedan använda din befintliga mottagare för att ta in de fria kanalerna från de andra sateliter som du idag tar in.

Hoppas det löser sig för dig Macturnip!

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Hej Linus,
Har du svarat å Viasats vägnar? Hur kan jag komma i kontakt med dig eller någon kollega för att får mer info ang. anskaffning och installation av Pace 865. Jag skulle helst inte vilja byta leverantör utan fortsätta med ert utbud.
Ursäkta att jag inte hört av mig tidigare men har inte fått något meddelande om ditt inlägg.
Hälsningar
Macturnip
Citera
2011-03-21, 10:52
Medlem
askaninjas avatar
Nummret till Infocare ska vara 08 793 77 80. Det sköter normalt installationer åt Viasat.
Senast redigerad av askaninja 2011-03-21 kl. 10:56.
Citera
2011-03-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macturnip
Hej Linus,
Har du svarat å Viasats vägnar? Hur kan jag komma i kontakt med dig eller någon kollega för att får mer info ang. anskaffning och installation av Pace 865. Jag skulle helst inte vilja byta leverantör utan fortsätta med ert utbud.
Ursäkta att jag inte hört av mig tidigare men har inte fått något meddelande om ditt inlägg.
Hälsningar
Macturnip

Hallå! Det stämmer att jag svarat för Viasats vägnar. Jag skickar dig ett Privat Meddelande med min epost adress så kan vi ta vidare kontakt den vägen.

Nummret som ovan har bifogat ska vara korrekt. Installatören som vi använder oss av dete Infocare och har nummer 08-793 77 80.

Mvh Linus Eriksson
Viasat
Citera
2011-03-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linus-Viasat
Hallå! Det stämmer att jag svarat för Viasats vägnar. Jag skickar dig ett Privat Meddelande med min epost adress så kan vi ta vidare kontakt den vägen.

Nummret som ovan har bifogat ska vara korrekt. Installatören som vi använder oss av dete Infocare och har nummer 08-793 77 80.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Hej,
Du får gärna mejla mig direkt: turnipsmokey@hotmail.com
Sylvia
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback