Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-25, 16:32
  #145
Medlem
Sådär ja.. tog lite tid men fick rätt till slut! 😆
Citera
2018-09-25, 16:55
  #146
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av specialUnit
Sådär ja.. tog lite tid men fick rätt till slut! 😆


Haha!! Well done!
Citera
2018-09-26, 13:07
  #147
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av specialUnit
Sådär ja.. tog lite tid men fick rätt till slut! 😆

Tråden har åldrats fint om man säger så Snyggt av dig i vilket fall!
Citera
2018-09-26, 13:57
  #148
Medlem
Han har inte ännu vunnit riktiga guldbollen... men FIFA:s the Best och Uefas pris. Hoppas att han kommer till Inter
Citera
2018-09-26, 20:44
  #149
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Även om jag hållit en tumme emot hans klubblag i alla år så är det bara att kapitulera inför vilken spelare detta är. Jag fick fan en tår i ögat när jag såg honom gå upp och ta emot priset.

Jag, liksom många andra, är så fruktansvärt svag för bolltalang i motsats till fysik. Det är trots allt därför vi lägger ner så mycket tid på att följa den här sporten. Dra åt helvete alla brunkande skogshuggare.
Citera
2018-09-26, 23:24
  #150
Medlem
hulkenbergs avatar
Helt klart en av de bättre på sin position. Jag beundrar Modric väldigt mycket. På galan höll han ett ödmjukt tal. Alltså verkar vara en sympatisk person bakom spelaren. Är inte så insatt i rättegångstramset men han gav ett väldigt gott intryck.

Han är inte komplett men jag kan inte tänka på någon spelare i världen som är helt komplett. Modric har en otrolig löpkapacitet. Jag tänkte flera gånger i VM att nu måste han väl ha tagit ut sig totalt men icke. Han bara maler och maler på, tycker nästan synd om motståndarna..

Dessutom är det alltid kul när icke forwards vinner Guldbollen!
Citera
2018-12-04, 15:15
  #151
Medlem
Och där kom väl ändå spiken i kistan..😊
Citera
2018-12-04, 16:08
  #152
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kan ändå uppskatta att modric vann priset. Han gör så mycket bra på en fotbollsplan som inte alltid syns i den avgörande och enkla statistiken. Lite likt iniesta som rent statistiskt inte var någon världsmittfältare när det gäller mål och assist exempelvis, men såg man matcherna. Oj vilken spelare. Sen är messi såklart fortfarande en bättre spelare än modric, men som sagt, tycker man borde lyfta fram andra egenskaper annat än mål och assist lika mycket, vilket tråkigt nog aldrig görs. Egentligen bara anfallare och dem som gör mest mål som vinner.
Citera
2018-12-04, 16:42
  #153
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
tycker man borde lyfta fram andra egenskaper annat än mål och assist lika mycket, vilket tråkigt nog aldrig görs. Egentligen bara anfallare och dem som gör mest mål som vinner.


Cannavaros Ballon d'Or från 2006 tycker jag har åldrats riktigt ruttet. Han har i princip aldrig ens ansetts vara den bästa försvararen ens i Italien. Ett bra VM och så var han tydligen bäst i världen.

Blir fortfarande illamående när jag tänker tillbaka på cirkelrunket över Cannavaro 2006. Lite som med Modric nu.

Inget fel på Modric, men motivationen bakom att ge den till honom känns lite skev när Messi är med i bilden.
__________________
Senast redigerad av LordLancaster 2018-12-04 kl. 16:52.
Citera
2018-12-04, 23:17
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Cannavaros Ballon d'Or från 2006 tycker jag har åldrats riktigt ruttet. Han har i princip aldrig ens ansetts vara den bästa försvararen ens i Italien. Ett bra VM och så var han tydligen bäst i världen.

Blir fortfarande illamående när jag tänker tillbaka på cirkelrunket över Cannavaro 2006. Lite som med Modric nu.

Inget fel på Modric, men motivationen bakom att ge den till honom känns lite skev när Messi är med i bilden.
Jag håller med. När Cannavaro fick priset så var åtminstone Maldini och Nesta bättre än honom på den positionen. Han var dock fantastiskt strålande under VM 2006. Som ledare och spelare.

På samma vis så kan såklart Modric inte jämföras med t ex Iniesta eller Pirlo. Men han är en riktigt duktig spelare som gjorde ett bra VM.

Priser som utdelas ska inte tas på alltför stort allvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback