Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-15, 17:08
  #169
Medlem
Jag fick ut mitt recept idag, jag förbeställde på Kronans apotek via hemsidan och hämtade ut ett paket som låg färdigt på apoteket. Prova det!
Citera
2016-12-16, 19:30
  #170
Medlem
neuron-drones avatar
Loggade in på apoteket och har inte receptet kvar. Min läkare har nog plockat bort det.
Citera
2017-01-04, 15:58
  #171
Medlem
attackks avatar
Är det nån som har koll på vad som hänt med Halcion? Hade dom ett tag och tyckte de var bra. Ni som också haft Halcion- vad gick ni över till? Vägrar skräpet nitrazepam och z analoger....
Citera
2017-01-08, 17:12
  #172
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackk
Är det nån som har koll på vad som hänt med Halcion? Hade dom ett tag och tyckte de var bra. Ni som också haft Halcion- vad gick ni över till? Vägrar skräpet nitrazepam och z analoger....

Jag har ätit Halcion i över 2 år och helt plötsligt är de bara borta Har visserligen Flunitrazepam och Zolpidem till natten också, men det som funkade överlägset bäst för att få mig att somna var 0,125mg Tria samt 0,5mg flun. Hoppas verkligen att Triazolam kommer tillbaka snart! /Mvh
__________________
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2017-01-08 kl. 17:25.
Citera
2017-02-06, 12:45
  #173
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Jag har ätit Halcion i över 2 år och helt plötsligt är de bara borta Har visserligen Flunitrazepam och Zolpidem till natten också, men det som funkade överlägset bäst för att få mig att somna var 0,125mg Tria samt 0,5mg flun. Hoppas verkligen att Triazolam kommer tillbaka snart! /Mvh

Eller hur! Jag har alltid ett paket i nattduksbordslådan, eftersom det får mig att sova bättre - UTAN ATT TA DEM! När jag vet att de ligger där, så känner jag aldrig någon press att sova, eftersom jag vet att om jag inte har somnat till klockan 04, så kan jag alltid ta två Halcion!

Att jag tar Halcion händer kanske en gång var sjätte vecka, c:a. Nu när jag inte har de hemma så har jag inte kunnat somna före 04 tre gånger på två veckor och nu är det väl bara att äta fler piller, då jag får ta vanlig sömntablett tidigare, för säkerhets skull.
Citera
2017-02-24, 16:29
  #174
Medlem
attackks avatar
Fick tag i ett x antal paket här för några dagar sen via apoteket, det finns i lager på ett ytterst fåtal ställen för er som har recepten kvar.
Citera
2017-03-16, 14:58
  #175
Medlem
Ringde till apoteket o klaga över d e puts väck! Fan det är ju den bästa sömnmedicinen som finns! Blir ju inte d lättaste att gå över till flunnisar heller. Och det vill jag inte ens.
Citera
2017-08-17, 05:16
  #176
Avstängd
KringExs avatar
Bensodiazepiner är ju kända för att ha bra oral tillgänglighet,sen kommer man till Triazolam; Oralt 44%, 53% sublingual och hela 98% intranasal.
Synd att den inte finns på svenska marknaden längre
Jag har hört att om man får tag i Midazolam i tablettform ska man absolut inte svälja utan lägga under tungan eller snorta, men jag vette fan om den slår 98% Aldrig sett så högt upptag nasalt på någon drog förr!
Citera
2017-08-25, 18:15
  #177
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Bensodiazepiner är ju kända för att ha bra oral tillgänglighet,sen kommer man till Triazolam; Oralt 44%, 53% sublingual och hela 98% intranasal.
Synd att den inte finns på svenska marknaden längre
Jag har hört att om man får tag i Midazolam i tablettform ska man absolut inte svälja utan lägga under tungan eller snorta, men jag vette fan om den slår 98% Aldrig sett så högt upptag nasalt på någon drog förr!
Japp den tar bra nasalt. Jag hade Nitrazepam ett par dagar, sedan fungerade den inte och jag frågade om Halcion men den "använder vi inte här" fick jag som svar. Numera skrivs den endast ut på licens och de har tagit bort 0.25 mg'arna och endast 0.125 mg finns kvar. Psykiatrin har alltid varit jävligt restriktiva med bensodiazepiner, vilket man bör vara, men de har blivit ÄNNU MER restriktiva.

Temesta används knappt i Sverige, vilket är synd då det är den kanske bästa benson att använda som medicin. Xanor har dom blivit galet restriktiva kring. Halcion skrivs numera bara ut på licens. Sonata skrivs också bara ut på licens eller om de har tagit bort den helt. Flunitrazepam får i stort sett bara äldre männskor.

Dormicum (Midazolam) finns ej i tablettform i Sverige heller. Även den en fantastisk benso.
Vad fan ska psykiatrin ersätta dessa fantastiskt bra läkemedlen med? Har de hittat något nytt som när bensodiazepinerna ersätte barbiturater kanske?
Citera
2017-08-29, 20:47
  #178
Medlem
squamigeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Japp den tar bra nasalt. Jag hade Nitrazepam ett par dagar, sedan fungerade den inte och jag frågade om Halcion men den "använder vi inte här" fick jag som svar. Numera skrivs den endast ut på licens och de har tagit bort 0.25 mg'arna och endast 0.125 mg finns kvar. Psykiatrin har alltid varit jävligt restriktiva med bensodiazepiner, vilket man bör vara, men de har blivit ÄNNU MER restriktiva.

Temesta används knappt i Sverige, vilket är synd då det är den kanske bästa benson att använda som medicin. Xanor har dom blivit galet restriktiva kring. Halcion skrivs numera bara ut på licens. Sonata skrivs också bara ut på licens eller om de har tagit bort den helt. Flunitrazepam får i stort sett bara äldre männskor.

Dormicum (Midazolam) finns ej i tablettform i Sverige heller. Även den en fantastisk benso.
Vad fan ska psykiatrin ersätta dessa fantastiskt bra läkemedlen med? Har de hittat något nytt som när bensodiazepinerna ersätte barbiturater kanske?

Mirtazapin kanske haha.
Har aldrig haft dormicum utskrivet men testat det och jag vet inte kanske är min benso tollerans så hög att jag får bättre effekt på z-analoger. Men ja snart är väl allting i benso väg borta. Det kommer ersättas med akuta överdoser av annat skit förmodligen, psykiatrin i sitt nötskal
Citera
2017-09-30, 14:37
  #179
Medlem
Sturm18s avatar
Mer än jag visste att det var avregistrerat i Sverige, men jag har visserligen aldrig ens haft en tanke på att ens försöka få ett recept på Halcion, haha.
Att storleken max var 0.125 trodde jag dom nöjde sig med men tydligen inte haha.

Finns det ens nån bra ersättare inom svensk sjukvård?
Jag har aldrig hittat nåt som är i närheten av lika bra för mina problem med insomningen - varken Stilnoct eller Imovane hjälper utan har på mig motsatt effekt.
Brotizolam är i minst i klass med Triazolam men det finns definitivt inte i Sverige och inte i stor utsträckning i resten av världen heller..
De andra som funkar för mig gör att jag känner mig mer förstörd när klockan ringer än om jag inte hade somnat alls, haha.

Jävla tur iallafall att man är ung nog att inte vara beroende av sjukvården för att få sina mediciner, speciellt när dom inte ens kan erbjuda det man behöver haha.
Visserligen blir det ju "något" dyrare utan högkostnadsskydd när det gäller lite ovanligare mediciner haha, Alprazolam och sånt går ju i princip att köpa billigare svart än på apoteket haha.

Orättvist tycker jag, mer insmugglad och piratkopierad Halcion/Triazolam åt folket!
Svårare att tillverka kanske? Åtminstone jag kan bara få tag på äkta vara när det gäller Halcion. Trevligt såklart men knappast billigare haha
__________________
Senast redigerad av Sturm18 2017-09-30 kl. 14:40.
Citera
2017-09-30, 16:44
  #180
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturm18
Mer än jag visste att det var avregistrerat i Sverige, men jag har visserligen aldrig ens haft en tanke på att ens försöka få ett recept på Halcion, haha.
Att storleken max var 0.125 trodde jag dom nöjde sig med men tydligen inte haha.

Finns det ens nån bra ersättare inom svensk sjukvård?
Jag har aldrig hittat nåt som är i närheten av lika bra för mina problem med insomningen - varken Stilnoct eller Imovane hjälper utan har på mig motsatt effekt.
Brotizolam är i minst i klass med Triazolam men det finns definitivt inte i Sverige och inte i stor utsträckning i resten av världen heller..
De andra som funkar för mig gör att jag känner mig mer förstörd när klockan ringer än om jag inte hade somnat alls, haha.

Jävla tur iallafall att man är ung nog att inte vara beroende av sjukvården för att få sina mediciner, speciellt när dom inte ens kan erbjuda det man behöver haha.
Visserligen blir det ju "något" dyrare utan högkostnadsskydd när det gäller lite ovanligare mediciner haha, Alprazolam och sånt går ju i princip att köpa billigare svart än på apoteket haha.

Orättvist tycker jag, mer insmugglad och piratkopierad Halcion/Triazolam åt folket!
Svårare att tillverka kanske? Åtminstone jag kan bara få tag på äkta vara när det gäller Halcion. Trevligt såklart men knappast billigare haha
Håller med här. Tror den är ganska eftertraktad men tillgången är nästan obefintlig så priserna på den lilla mängd som kommer till sverige verkar vara sjukt högt. Du kan ju kika på midazolam, får i alla fall mig att tvärsomna och vakna helt återställd utan att känna mig som ett kioskmongo. Vet åtminstone en shop som säljer dem.

Frid
__________________
Senast redigerad av DjDogg 2017-09-30 kl. 16:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback