2017-05-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Smolov Jr är galet. 3 veckors upplägg.
Jag ökade nyligen från 100kg till 107.5 på detta 3 veckors program. Efter två veckor kör jag det igen och idag o mitten av programmet så körde jag 8x4 på 97.5kg.
Känns overkligt då jag skakade i armarna när jag bänkade 100kg för bara runt 7 veckor sedan. Hjärnan är inte alls med men kroppen pressar upp vikten riktigt stabilt och fint.

Det är ett känt program så googlar du hittar du exakt hur du ska göra. Annars kan du fråga mig.

en fråga eftersom du bänkar 2dagar i rad, hinner väl inte kroppen återhämta sig eller? rätta mig om jag har fel.
Citera
2017-05-07, 17:34
Medlem
Mekkdosas avatar
Citat:
Smolov Jr är galet. 3 veckors upplägg.
Jag ökade nyligen från 100kg till 107.5 på detta 3 veckors program. Efter två veckor kör jag det igen och idag o mitten av programmet så körde jag 8x4 på 97.5kg.
Känns overkligt då jag skakade i armarna när jag bänkade 100kg för bara runt 7 veckor sedan. Hjärnan är inte alls med men kroppen pressar upp vikten riktigt stabilt och fint.

Det är ett känt program så googlar du hittar du exakt hur du ska göra. Annars kan du fråga mig.

Muskelgains eller mest CNS styrka på det programmet bro?
Citera
2017-05-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kol123
en fråga eftersom du bänkar 2dagar i rad, hinner väl inte kroppen återhämta sig eller? rätta mig om jag har fel.

Man bänkar varannan dag. Jag har klarat allt som står i programmet så återhämtningen har fungerat.

Citat:
Ursprungligen postat av Mekkdosa
Muskelgains eller mest CNS styrka på det programmet bro?

Vågar inte svara på det. Klart några gram muskler då jag växer bäst på färre reps. Kolla i forum där det står om programmet. Finns ett 3 månaders också.
Citera
2017-05-07, 18:01
Medlem
Citat:
Man bänkar varannan dag. Jag har klarat allt som står i programmet så återhämtningen har fungerat.

Vågar inte svara på det. Klart några gram muskler då jag växer bäst på färre reps. Kolla i forum där det står om programmet. Finns ett 3 månaders också.
brukar du träna själv? isf hur gör du med tunga vikter.
Citera
2017-05-07, 18:29
Medlem
Citat:
brukar du träna själv? isf hur gör du med tunga vikter.

Jo de gör jag alltid. Kör utan clips så välter jag av vikterna.
Citera
2017-05-07, 19:10
Medlem
Killer-queens avatar
MM2K är ett annat populärt bänkprogram, men det beror lite vilken nivå du befinner dig på. Är du lite mer grön kan andra program fungera bättre.
Citera
2017-05-07, 20:24
Medlem
Kan tillägga att jag läst att Smolov JR är för de som iaf klarar 100kg i bänk. Vet inte vart gränsen går. Men välj ett program som ligger på din nivå.

Bra att du skrev Killerqueen. :P
Citera
2017-05-07, 22:12
Medlem
Tror ni jag kan gå upp 10 kg på två månader, kör ofta 5x5är det bra svara tack
Citera
2017-05-07, 22:30
Medlem
Citat:
Vilken nivå (vikt i bänk) ligger du på nu? Men jag skulle tro att du kan greja det utan problem då du inte verkar tillhöra eliten.
Citera
2017-05-07, 23:19
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Hur mycket bänkar du och hur mycket väger du? Hur länge har du tränat ambitiöst?

Överlag fungerar rak linjär överbelastning som 5x5 bäst om man bänkar mindre än sin kroppsvikt, men det är ett ganska grovt mått. Väger du exempelvis 75kg som kille och bänkar ungefär 75kg så funkar vanligtvis Starting Strength, Strong lifts bäst för snabb utveckling – lyfter du tyngre än så så är förmodligen 5/3/1, Smolov, MM2K eller liknande bättre schema.
Citera
2017-05-08, 09:54
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Detta har säkert frågats tidigare, men jag och sök funktionen går inte så bra ihop så slänger ut frågan här.

Finns det någon generell måttstock man kan förhålla sig till gällande hur mycket muskler en man kan bygga över tid? Då tänker jag rent vikt mässigt, dvs hur mycket kilo muskler per månad/år-ish
Då tänker jag någon som sysslar med ren gymträning(Bodybuilding-aktig) fem gånger i veckan, äter bra osv..

Edit: Tänker om man vill satsa på att lägga på sig vikt, men inte i onödigt fett
Senast redigerad av Glenn-Matthews 2017-05-08 kl. 09:58.
Citera
2017-05-08, 10:41
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Detta har säkert frågats tidigare, men jag och sök funktionen går inte så bra ihop så slänger ut frågan här.

Finns det någon generell måttstock man kan förhålla sig till gällande hur mycket muskler en man kan bygga över tid? Då tänker jag rent vikt mässigt, dvs hur mycket kilo muskler per månad/år-ish
Då tänker jag någon som sysslar med ren gymträning(Bodybuilding-aktig) fem gånger i veckan, äter bra osv..

Edit: Tänker om man vill satsa på att lägga på sig vikt, men inte i onödigt fett

Det är svårt att ge en siffra eftersom det beror på. T.ex ålder,kön,smal/överviktig,otränad/tränad m.m. Vill du undvika onödig uppgång i fett så lägg dig på ett svagt överskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in