Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-25, 14:44
  #1
Medlem
DanteAlighieris avatar
Vet inte om man kan kalla det mode, men det är definitivt många män som åker till Asien, då främst Thailand och "skaffar" sig en flickvän/fru. Dessa män brukar oftast vara på den undre delen av snygghetsskalan. I Sverige hittar de inte vad de söker och beger sig då till andra breddgrader.

Frågan är varför det har blivit sådan tabu. Varför skulle man inte utnyttja detta och få sig en finare fru? Det vore ologiskt om man nöjde sig med det man kan få i Sverige när man kan få mycket finare kvinnor i Indien, Thailand m.m., som dessutom kräver mindre och är nöjda med vad dom får?

Blev lite väl negativt i tråden, men poängen var att man kanske skulle se det från den ljusa sidan - fula män får finare kvinnor samtidigt som det till en viss gräns gynnar Indien, Thailand med flera länder.

Vet att det finns trådar som diskuterar tabun, men det är inte det jag vill diskutera i denna tråd.

Diskussionsunderlag: Varför ifrågasätta något så uppenbart att vilja ha en finare fru att dela sitt liv med?
Citera
2011-02-25, 14:50
  #2
Medlem
Själv tänder jag inte på thaihoror. Det skulle vara så jävla genomskinligt ifall jag skulle dra hem en thaibrud och visa för polarna, de skulle ju fatta direkt att jag bara utnyttjade henne.

Edit: Att gifta sig med en kvinna för hushållsarbeten är fan inte friskt.
Citera
2011-02-25, 14:50
  #3
Medlem
CocaineCaines avatar
Håller med op. Det är en win/win situation för alla inblandade.
Citera
2011-02-25, 14:50
  #4
Medlem
För att man tänker på de stackars fattiga asiatkvinnor som inte har mycket till val än att sälja sig till en ful och socialt icke fungerande svenne?
Citera
2011-02-25, 14:51
  #5
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Det är väl en smaksak om de är finare eller inte?
Själv föredrar jag europeiska kvinnor framför kvinnor från Sydostasien eller Indien. Tror inte heller allt handlar om utseende i denna fruimport. Många av kvinnorna som kommer är inte direkt snygga.

Tabuet består i att det signalerar låg social status att importera kvinnor från Tredje världen. Du skriver själv att dessa män befinner sig långt ner på skalan.
Citera
2011-02-25, 14:51
  #6
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Vet inte om man kan kalla det mode, men det är definitivt många män som åker till Asien, då främst Thailand och "skaffar" sig en flickvän/fru. Dessa män brukar oftast vara på den undre delen av snygghetsskalan. I Sverige hittar de inte vad de söker och beger sig då till andra breddgrader.

Frågan är varför det har blivit sådan tabu. Varför skulle man inte utnyttja detta och få sig en finare fru? Det vore ologiskt om man nöjde sig med det man kan få i Sverige när man kan få mycket finare kvinnor i Indien, Thailand m.m., som dessutom kräver mindre och är nöjda med vad dom får?

Blev lite väl negativt i tråden, men poängen var att man kanske skulle se det från den ljusa sidan - fula män får finare kvinnor samtidigt som det till en viss gräns gynnar Indien, Thailand med flera länder.

Vet att det finns trådar som diskuterar tabun, men det är inte det jag vill diskutera i denna tråd.

Diskussionsunderlag: Varför ifrågasätta något så uppenbart att vilja ha en finare fru att dela sitt liv med?

De som klagar högst är ju feminister som ser sitt eget värde urholkas. Klart de klagar.
Citera
2011-02-25, 14:58
  #7
Medlem
smygets avatar
För att mer än utseende spelar roll kanske?
Citera
2011-02-25, 15:00
  #8
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windandi
För att man tänker på de stackars fattiga asiatkvinnor som inte har mycket till val än att sälja sig till en ful och socialt icke fungerande svenne?

Är det bättre att de knullar 100 lika fula män på plats i Thailand?

Citat:
Ursprungligen postat av smyget
För att mer än utseende spelar roll kanske?

Vad säger att en ful svensk man inte kan vara kompatibel med en kvinna från Asien?
Citera
2011-02-25, 15:01
  #9
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlampa
Själv tänder jag inte på thaihoror. Det skulle vara så jävla genomskinligt ifall jag skulle dra hem en thaibrud och visa för polarna, de skulle ju fatta direkt att jag bara utnyttjade henne.


Edit: Att gifta sig med en kvinna för hushållsarbeten är fan inte friskt.

Så vad tror du polarna skulle säga om du drog hem ett svenskt groggluder?


Citat:
Ursprungligen postat av Windandi
För att man tänker på de stackars fattiga asiatkvinnor som inte har mycket till val än att sälja sig till en ful och socialt icke fungerande svenne?
Nej det är inte tvingade att sälja sig till någon fet och ful svenne för att överleva, de gör det för att de precis som flertalet tjejer världen över föredrar en västerländsk standard framför ett liv på risfältet där de förvisso kan leva och äta utan några större problem, än att de inte har råd med den senaste iPhonen.
Citera
2011-02-25, 15:38
  #10
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Jag tycker att det är ungefär lika problematiskt som vita kvinnor som släpar hem negroider från sin exotiska kulturesa till Gambia. Bortsett från att det är en större förlust ur det perspektiv att det behövs fler vita kvinnor än vita män för att säkra rasens fortlevnad samt det faktum att asiatiska blandbarn är betydligt bättre än svarta blandbarn (om man måste välja bland blandningarna). Under förutsättning att det sker på undantag är det inget problem att enstaka vita män väljer att bilda familj med en kvinna av annan raslig härkomst. När det plötsligt handlar om tiotusentals medför det en viss problematik, primärt p.g.a det genetiska arvet som på sikt hotar det vita men också p.g.a ett kulturellt. Skaffar man åtminstone ingen avkomma har jag lättare att rättfärdiga för män som inte vill vara ensamma och därför vänder sig till tredje världens desperata kvinnor.
Citera
2011-02-25, 16:42
  #11
Medlem
C0ws avatar
Varför inte åka till Asien för att skaffa sig en flickvän/fru?
För att de är fula som stryk.

Vad skulle reaktionen bli hos polarna? "Jag fick inget här i Sverige så jag importerade en thaihora"
Citera
2011-02-25, 16:47
  #12
Medlem
iMatters avatar
Har en polare som hade det svårt att få nått här i Svea, så för några år sedan gjorde han en "Peru-import". Han va där osv. Men det va rätt genomskinligt dock inte så mycket som Thai-import, men dom gifte sig rätt fort och har väl barn nu. Snackar inte alls med honom längre, han bodde på samma gata, och vi va barndomsvänner, typ.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback