Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-25, 09:09
  #1
Medlem
john-henry-edens avatar
Som ni kanske ser befinner jag mig utomlands. Jag lag och tittade pa tv nar jag plotsligt fick en SMS av en person jag inte kanner. En tjej ska tydligen studera i Sverige och hon vill ha lite utlandska vanner och hon fick mitt nummer. Hur hon fick det bryr jag mig inte om, men hon lamnade inget for mig att svara pa. Hon sa bara att hon vill ha utlandska vanner. Om jag nu skulle vilja bli van med henne, hur svarar jag? Det enda jag kan komma pa ar "OK" arligt talat.
Citera
2011-02-25, 09:12
  #2
Medlem
låter skumt, någon som driver med dig?
Citera
2011-02-25, 09:13
  #3
Medlem
UgotAnYs avatar
Skit i det, varför skulle du bry dig från första början? Radera skiten och fortsätt som vanligt.
Citera
2011-02-25, 09:14
  #4
Medlem
john-henry-edens avatar
Lat oss anta att det inte ar nagon som driver med mig
Citera
2011-02-25, 09:14
  #5
Medlem
bafzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Som ni kanske ser befinner jag mig utomlands. Jag lag och tittade pa tv nar jag plotsligt fick en SMS av en person jag inte kanner. En tjej ska tydligen studera i Sverige och hon vill ha lite utlandska vanner och hon fick mitt nummer. Hur hon fick det bryr jag mig inte om, men hon lamnade inget for mig att svara pa. Hon sa bara att hon vill ha utlandska vanner. Om jag nu skulle vilja bli van med henne, hur svarar jag? Det enda jag kan komma pa ar "OK" arligt talat.
Så du är svensk och bor utomlands. En utländsk tjej ska studera i sverige och vill ha utländska vänner. Så därför vill hon bli vän med dig? Som är svensk och i utlandet. Förstår jag det rätt nu?
Citera
2011-02-25, 09:14
  #6
Medlem
då skiter du i och svara helt enkelt
Citera
2011-02-25, 09:17
  #7
Medlem
john-henry-edens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bafzel
Så du är svensk och bor utomlands. En utländsk tjej ska studera i sverige och vill ha utländska vänner. Så därför vill hon bli vän med dig? Som är svensk och i utlandet. Förstår jag det rätt nu?

Nej, hon ar en inhemsk tjej som ska bli utbytesstudent i Sverige. Och jag ar inte svensk (borja inte nu med framlingsfientligt snack)
Citera
2011-02-25, 09:18
  #8
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
"OK"?

Ställ frågan vart hon kommer ifrån, vart hon ska plugga, när hon ska plugga, om ni ska ta en middag någon dag för att lära känna varandra.

Finns tusentals frågor när du inte känner en person.
Citera
2011-02-25, 09:21
  #9
Medlem
john-henry-edens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
"OK"?

Ställ frågan vart hon kommer ifrån, vart hon ska plugga, när hon ska plugga, om ni ska ta en middag någon dag för att lära känna varandra.

Finns tusentals frågor när du inte känner en person.

Tja problemet ar att jag inte vet vad hon ar ute efter. Vill hon bara SMS:a fram och tillbaks? Vill hon traffas? Jag vill inte framsta som desperat eller pa genom att pa mitt forsta svar fraga henne pa dejt
__________________
Senast redigerad av john-henry-eden 2011-02-25 kl. 09:24.
Citera
2011-02-25, 09:29
  #10
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Tja problemet ar att jag inte vet vad hon ar ute efter. Vill hon bara SMS:a fram och tillbaks? Vill hon traffas? Jag vill inte framsta som desperat eller pa genom att pa mitt forsta svar framsta som desperat eller pa

Du vet precis vad hon är ute efter, Hon vill lära känna någon som har bott/bor i Sverige.

Du analyserar för djupt nu då det ända hon vill skapa kontakt nu, att förbereda sig för Sverige. Gör så att du skickar ett SMS till henne om att ni ska göra något tillsammans, att du verkligen lär känna henne så kanske du har en möjlig vän framöver.
Citera
2011-02-25, 09:38
  #11
Medlem
dannywtfs avatar
Om vi utgår från att hon vill ha vänner tror jag INTE att hon enbart är intresserad av att sms:a. Det kan hon säkert göra med andra kompisar. Föreslå att ni hittar på något tillsammans.
Citera
2011-02-25, 09:50
  #12
Medlem
john-henry-edens avatar
Vill hon att jag ska ta initiativet?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback