Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-29, 13:11
  #13
Medlem
Jag använder lycamobile och har inte stött på några problem alls förutom att mms inte funkar. Kostar ju bara 50kr att prova för er som är osäkra.
Citera
2012-04-29, 13:16
  #14
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggerman
Jag använder lycamobile och har inte stött på några problem alls förutom att mms inte funkar. Kostar ju bara 50kr att prova för er som är osäkra.

Ja för 50kr kan det ju vara värt att prova. Det gör vi lite då och då, för idén ser bra ut. Vi har sen testat dem i andra länder där Lycamobile finns och det har aldrig fungerat, tvärr. Bra idé men ingen funktion.
Citera
2012-05-08, 11:56
  #15
Medlem
myrns avatar
Jag har kört Lyca i ett par veckor i Sverige på min sekundärtelefon och det har fungerat bra här i alla fall. Hade lite mailkorrespondens med dom och fick följande intressanta svar:

Citat:
Citat:
Hej! Vad händer efter 31'a maj med surfpriset hos er? http://www.lycamobile.se/Lycamobile-...s.aspx?lang=se

Bäste kund,
Tack för att du kontaktade Lycamobile kundtjänst.
Vi uppdaterar våra erbjudanden månadsvis, i vissa fall förlanger i samma erbjudanden även till nästa månad.
Tyvärr har vi ingen information angående vilket erbjudanden som gäller för internet nästa månad.


Citat:
Vad gäller om inget nytt erbjudande kommer?

Bäste Kund,
LycaMobile är ett lågpris telefonbolag. Vårt mål är att ebjuda våra kunder så låga priser som möjligt.
Vi har möjlighet att hålla dessa låga priser på grund av att vi knyter kortare kontrakt med olika operatörer i olika delar av världen. Detta gör att våra kampanjer är tidsbegränsade.

Det gör även att vi inte har några fasta priser alls. Därför kan vi inte säga vid tidsläget om vilka priser eller erbjudanden vi kommer ha nästa månad eftersom det inte är bestämmt ännu. Vi rådgiver våra kunder att kontakta oss på slutet eller början av varje månad för att kunna hålla sig uppdaterad.
Citera
2012-05-08, 15:27
  #16
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrn
Jag har kört Lyca i ett par veckor i Sverige på min sekundärtelefon och det har fungerat bra här i alla fall. Hade lite mailkorrespondens med dom och fick följande intressanta svar:

OJ!!! Mycket intressant information! Det måste vara världens enda operatör utan en prislista!!!

Verkar verkligen oseriöst!
Citera
2013-05-02, 22:03
  #17
Medlem
-DaRude-s avatar
Bumpar denna. Varför kan jag endast skicka sms till ett begränsat antal operatörer? Jag använder Lyca relativt ofta för att ringa både utomlands och inrikes, det brukar fungera. Men vissa får mina sms, andra inte. Vad fan beror det på, kundtjänsten är inte behjälplig heller.
__________________
Senast redigerad av -DaRude- 2013-05-02 kl. 22:19.
Citera
2013-07-30, 00:30
  #18
Medlem
Tja,

Fattar inte vad ni skriver om här. Lycamobile är största virtuella kontantkortsoperatör i världen med över 35 miljoner kunder och verksamhet i 16 länder. Priser finns på www.lycamobile.se.
Affärsiden är att erbjuda billigast telefoni i Sverige både inrikes och utrikes. Jag har använt deras Fast pris där jag betalar 239 kr i månaden sen i december 2012. Funkar klockrent. Får dessutom rabatterat pris utomlands med denna. Ringer mycket billigt till UK och helt gratis till US!

/ Mycket nöjd kund
Citera
2013-07-30, 00:59
  #19
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agir77
Tja,

Fattar inte vad ni skriver om här. Lycamobile är största virtuella kontantkortsoperatör i världen med över 35 miljoner kunder och verksamhet i 16 länder. Priser finns på www.lycanobile.se.
Affärsiden är att erbjuda billigast telefoni i Sverige både inrikes och utrikes. Jag har använt deras Fast pris där jag betalar 239 kr i månaden sen i december 2012. Funkar klockrent. Får dessutom rabatterat pris utomlands med denna. Ringer mycket billigt till UK och helt gratis till US!

/ Mycket nöjd kund

Nej, jag måste nog säga att svenska Lycamobile är så nära ett fiasko man kan komma! Fortfarande hemskt dålig funktion i utlandet, som ju flera tidigare år vittnat om. Så inget verkar ha förbättrats där.

Dessutom har de den absolut sämsta ljudkvalitet jag träffat på under mina snart 20 år i branschen.
Att man lyckats få ljudfördröjninig med ett "svenskt" kort inom Sverige, är en verklig bedrift.

Affärsidén är ju gemensam för alla operatörer, så det är väl inget speciellt att ta upp, såvida du inte jobbar på Lycamobile och försöker göra snålreklam här?
Citera
2013-07-30, 11:19
  #20
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agir77
Tja,

Fattar inte vad ni skriver om här. Lycamobile är största virtuella kontantkortsoperatör i världen med över 35 miljoner kunder och verksamhet i 16 länder. Priser finns på www.lycamobile.se.
Affärsiden är att erbjuda billigast telefoni i Sverige både inrikes och utrikes. Jag har använt deras Fast pris där jag betalar 239 kr i månaden sen i december 2012. Funkar klockrent. Får dessutom rabatterat pris utomlands med denna. Ringer mycket billigt till UK och helt gratis till US!

/ Mycket nöjd kund

Det är väl inget att skryta om att du inte fattar vad folk skriver om. De har ju direkta konkreta erfarenheter av en en mycket dålig virtuell operatör. Vad är det som du har så svårt att förstå med det?

Och nej, det fungerar inte alls klockrent! Har du inte läst alls vad folk skriver här och på andra ställen? Dålig ljudkvalitet, dålig kundtjänst, väldigt dålig funktion i utlandet är ju några saker som är väl kända.

Att de skulle vara så billiga är en myt, för att inte säga en ren lögn. De länder vi ringer till är cirka 300% dyrare med Lycamobile än med den operatör vi använder oss av!
__________________
Senast redigerad av gsminfo 2013-07-30 kl. 11:24.
Citera
2017-05-28, 12:05
  #21
Medlem
Sven2s avatar
Obs! Lycamobile har mycket dålig säkerhet. Andra personer kan få dina personuppgifter, information om bankkort och andra (detaljerad beskrivning på rysska https://habrahabr.ru/post/329586/ )
Citera
2017-08-23, 16:23
  #22
Medlem
elbels avatar
Vad kan den dåliga kvaliten bero på?
De ska ju hyra in sig på telenors nät
Citera
2018-10-12, 23:19
  #23
Avstängd
Arboga-Connys avatar
lycamobile är riktigt billigt att ringa usa/asien/europa med.
En av de vanligaste frågorna är : hur ser jag mitt eget nummer.

Skriv *105# och tryck på ring så ser ni det.

ett annat är vad minsta laddningsbelopp är: 50kr i butik. 100kr på nätet.

vh
Citera
2018-10-13, 20:13
  #24
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
lycamobile är riktigt billigt att ringa usa/asien/europa med.
En av de vanligaste frågorna är : hur ser jag mitt eget nummer.

Skriv *105# och tryck på ring så ser ni det.

ett annat är vad minsta laddningsbelopp är: 50kr i butik. 100kr på nätet.

vh

Men vad är det du vill diskutera?
Den dåliga kvalitén?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback