Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-07, 11:06
  #13
Medlem
berlinlondons avatar
PA-bröder!

Omkretsen på ringen är väl för det mesta en fråga om penisstorlek och hur hålet är taget. Men jag undrar vad ni har för omkrets? Jag har velat ha en så tight och liten (dock ska jag töja till 3,2 mm tjocklek snart) som möjligt. Är ju nu nere på 14 mm och funderar på att prova 13 mm. Är det någon som fått problem med att ringen blivit för tight?
Citera
2017-11-26, 14:18
  #14
Medlem
berlinlondons avatar
Nå vad har ni för tjocklek och omkrets på ringen? Har den blivit för tight för någon?
Citera
2017-12-01, 00:28
  #15
Medlem
Hessians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
PA-bröder!

Omkretsen på ringen är väl för det mesta en fråga om penisstorlek och hur hålet är taget. Men jag undrar vad ni har för omkrets? Jag har velat ha en så tight och liten (dock ska jag töja till 3,2 mm tjocklek snart) som möjligt. Är ju nu nere på 14 mm och funderar på att prova 13 mm. Är det någon som fått problem med att ringen blivit för tight?

Mitt "läkesmycke" var en ring på 3,2x19mm, något som dock var helt åt helvete för trångt under läketiden då ollonet trycktes ihop som en tom tandkrämstub när jag fick stånd - en vidrig upplevelse jag knappast skulle lansera som "Årets julklapp"...

Jag bytte rätt snabbt ut den till en ring på 22mm vilket var fina firren i början, men såhär 4 månader senare (inklusive en töjning till 4x21mm) verkar det som att piercingen nu "satt sig" och ringen börjat wobbla i sidled - så nästa ring blir på 5x19mm.


Av ren nyfikenhet, får jag fråga varför du vill ha en så liten som möjligt? Utifrån min älskarinnas (och mina egna) reaktioner så var 4mm omkrets betydligt roligare än 3mm.
Citera
2017-12-19, 11:23
  #16
Medlem
berlinlondons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hessian
Mitt "läkesmycke" var en ring på 3,2x19mm, något som dock var helt åt helvete för trångt under läketiden då ollonet trycktes ihop som en tom tandkrämstub när jag fick stånd - en vidrig upplevelse jag knappast skulle lansera som "Årets julklapp"...

Jag bytte rätt snabbt ut den till en ring på 22mm vilket var fina firren i början, men såhär 4 månader senare (inklusive en töjning till 4x21mm) verkar det som att piercingen nu "satt sig" och ringen börjat wobbla i sidled - så nästa ring blir på 5x19mm.


Av ren nyfikenhet, får jag fråga varför du vill ha en så liten som möjligt? Utifrån min älskarinnas (och mina egna) reaktioner så var 4mm omkrets betydligt roligare än 3mm.

Jag provar mig fram! Läkringen var vara 2mm, sedan töjde jag till 2,4 och nu 3,2 mm. Kommer förmodligen följa min impuls och nu ditt råd och gå upp till 4mm.

Anledningen att jag inte vill ha stor omkrets på ringen är att jag inte vill att den ska bulta ut så mycket. När kuken är eregerad vill jag gärna att den ska gå som en halvmåne som sitter rätt tight.

Får jag fråga tillbaka av ren nyfikenhet. Är det din anatomi som gjorde att du behövde ha en så pass stor läkring eller är det att du gillar att ringen syns mycket?
Just nu har jag 12 mm i omkrets på ringen och skulle förmodligen utan problem kunna ha 11mm omkrets.

Prins Albert rock! Hade lite piercingar i ansiktet under ungdomsåren, har idag endast en stilren PA och det är så värt!
Citera
2018-10-28, 14:27
  #17
Medlem
Hessians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
Jag provar mig fram! Läkringen var vara 2mm, sedan töjde jag till 2,4 och nu 3,2 mm. Kommer förmodligen följa min impuls och nu ditt råd och gå upp till 4mm.

Anledningen att jag inte vill ha stor omkrets på ringen är att jag inte vill att den ska bulta ut så mycket. När kuken är eregerad vill jag gärna att den ska gå som en halvmåne som sitter rätt tight.

Får jag fråga tillbaka av ren nyfikenhet. Är det din anatomi som gjorde att du behövde ha en så pass stor läkring eller är det att du gillar att ringen syns mycket?
Just nu har jag 12 mm i omkrets på ringen och skulle förmodligen utan problem kunna ha 11mm omkrets.

Prins Albert rock! Hade lite piercingar i ansiktet under ungdomsåren, har idag endast en stilren PA och det är så värt!

Lyckades supa bort mitt inlogg hit, så det här blir ju en sjuhelvetes bump...
För att svara på din fråga vill jag först understryka att jag tidigare blandat ihop diameter, omkrets och liknande grejer (jag är för bövelen piercing-entusiast, inte ingenjör...) - Mea Culpa osv.

Nu, nästan ett år senare, har jag en ring på 6.0 X 15.0mm där den minskade omkretsen faktiskt inspirerats av dig - och den sitter som en smäck. Rent anatomiskt så har jag, med handen på hjärtat, varken en monzterdrule eller något jag behöver skämmas över i duschen - men trots det behövdes det en ring på 22mm under rätt lång tid, antagligen pga någon obskyr svullenhet eller för att den "behövde sätta sig".
Men att jobba mig ner till 15mm är ett beslut jag verkligen inte ångrar!
De större ringarna var nämligen inte bara jävligt opraktiska rent logistiskt utan irriterade/slet förhuden vid onani till den grad att det blev obehagligt.
Så den "tight halvmånen" kommer nog allt bli min ledstjärna
Citera
2020-09-26, 19:12
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphorus
Så, jag funderar allvarligt på att skaffa en så kallad "Prince Albert".
Det skulle se så jävla coolt ut, dock gör jag också för att det anses vara idiotiskt. (Vilket jag kan hålla med om.)

Dock har jag några frågor om denna underbara piercing:

- Hur lång är läketiden?
- Kan man ta ut den under läketiden för att ha samlag, eller måste jag vänta?
- Och, för er som har gjort denna: Hur ont gjorde det när ni blev piercade? Typ, något man kan stå ut med, eller den värsta smärtan i ert liv?

Skulle vara jävligt snyggt, och lite roligt att chocka vänner när dom får se att min dase har en prins på sig.

Tack på förhand, skulle vara bra med seriösa råd. Herrå!

Smärtan på en skala 1-10, kanske typ 2 fast det går jävligt fort. Absolut något att rekommendera, kör. Tror läketiden är runt 3 månader men hade sex efter ett par veckor och kuken sitter fortfarande kvar med piercing
Citera
2020-09-26, 19:15
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphorus
Hmm, okej. Ska tänka på detta, eftersom jag vill ju ha sex med min tjej.

Sunt förnuft tror jag. Gör det ont, gör det inte. Själv har jag aldrig haft några problem överhuvutaget. Hade sex med min tjej efter nån vecka, visst ta det lite försiktigt tills du vet
Citera
2020-09-29, 14:53
  #20
Medlem
En nackdel många glömmer att nämna är hur pisstrålen beter sig med en PA.

Tänk dig en vattenslang, där du klämmer i fram och hur strålen blir.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback