2004-09-01, 00:09
Bannlyst
är det någon som har länkar till andra matforum som påminner om detta?
alltså inte särskilt pretto och bajsnödiga - men gärna med mer aktivitet än här.
Citera
2005-12-07, 19:24
Medlem
Bråkmakarns avatar
Gammal tråd men.. Det var nån här som startade en tråd där han berättade att han startat ett matforum. Jag har sökt men inte hittat tråden. Nån som kan hjälpa mig att leta reda på den eller ge mig adressen till forumet?
Citera
2005-12-07, 19:34
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Gammal tråd men.. Det var nån här som startade en tråd där han berättade att han startat ett matforum. Jag har sökt men inte hittar tråden. Nån som kan hjälpa mig att leta reda på den eller ge mig adressen till forumet?
http://www.receptforum.se/
Citera
2005-12-07, 19:38
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Vad bra, tack så mycket!
Citera
2005-12-08, 08:48
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Det är väl ingen extrem aktivitet på det forumet heller. Dessutom tycker jag att det är ganska tråkigt med ett matforum som bara innehåller recept. Ett forum är till för diskussion inte för att bara posta recept. Om det är recept man är ute efter så är en receptdatabas som t.ex. www.tasteline.com helt överlägsen!

Jag efterlyser alltså ett forum där man diskuterar kring mat. Restaurangtips, hjälp med att komponera menyer, matlagningstekniker, var hittar man de bästa/billigaste/ovanligaste råvarorna, recensioner av utrustning och annat inom ämnet mat som kan leda till debatt.
Citera
2005-12-08, 19:43
Medlem
OliTs avatar
Aktiva forum på Svenska saknas, mig veterligen. Jag spenderar dock en hel del tid på www.chef2chef.net och www.egullet.org, båda utmärkta.
Citera
2005-12-08, 22:12
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Aktiva forum på Svenska saknas, mig veterligen. Jag spenderar dock en hel del tid på www.chef2chef.net och www.egullet.org, båda utmärkta.

Enda problem jag haft då jag diskuterat mat med bl.a. amerikaner är de mått och temperaturangivelser man måste "översätta" till 295 grader fahrenheit o.s.v.

Säger jag t.ex. åt dig att jag lagar en rätt i ugnen på 225 grader och tillsätter 3 dl grädde så förstår du ju direkt vad jag menar. Det kan bli en del slående i tabeller i uppslagsverk och sökande på nätet för att få det hela rätt.
Citera
2005-12-09, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Enda problem jag haft då jag diskuterat mat med bl.a. amerikaner är de mått och temperaturangivelser man måste "översätta" till 295 grader fahrenheit o.s.v.

Säger jag t.ex. åt dig att jag lagar en rätt i ugnen på 225 grader och tillsätter 3 dl grädde så förstår du ju direkt vad jag menar. Det kan bli en del slående i tabeller i uppslagsverk och sökande på nätet för att få det hela rätt.

receptdelen av egullet har visst en funktion som tilllåter att byta mellom amerikanska och europeiska mått.

egullet har kanske vissa problem iblandt, men er i själva värket fantastiskt. mesta delen av va jag kann har jag faktiskt lärt där!
Citera
2005-12-09, 12:11
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagen
receptdelen av egullet har visst en funktion som tilllåter att byta mellom amerikanska och europeiska mått.

egullet har kanske vissa problem iblandt, men er i själva värket fantastiskt. mesta delen av va jag kann har jag faktiskt lärt där!

Det låter som en god idé ska surfa in där och kolla stämningen
Citera
2005-12-11, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Det är väl ingen extrem aktivitet på det forumet heller. Dessutom tycker jag att det är ganska tråkigt med ett matforum som bara innehåller recept. Ett forum är till för diskussion inte för att bara posta recept. Om det är recept man är ute efter så är en receptdatabas som t.ex. www.tasteline.com helt överlägsen!

Jag efterlyser alltså ett forum där man diskuterar kring mat. Restaurangtips, hjälp med att komponera menyer, matlagningstekniker, var hittar man de bästa/billigaste/ovanligaste råvarorna, recensioner av utrustning och annat inom ämnet mat som kan leda till debatt.

Jag får väl säga några ord här i och med att det är jag som startat receptforum. Nån extrem aktivitet är det väl inte att tala om. Men med tanke på att sidan funnits i 4 veckor och goggle så sent som i tisdags börjat indexera recepten så är jag väldigt nöjd med resultatet.

Sen är receptforum till för att man skall diskutera mat och inte bara posta recept. Det är meningen att man skall ha allmäna diskussioner om mat, restaurangtips och dylikt. Just nu finns det inte så många sådana trådar men det beror mest på att vi inte har så många medlemmar.

Om det finns någon som är eller har varit kock och känner att de vill hjälpa till att skriva lite artiklar till recepforumet så är det bara att kontakta mig

Ni får gärna komma med förslag om vad ni vill ska finnas på receptforum. Så kanske vi tillsammans kan få det till sveriges bästa matforum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in