Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Det är väl ingen extrem aktivitet på det forumet heller. Dessutom tycker jag att det är ganska tråkigt med ett matforum som bara innehåller recept. Ett forum är till för diskussion inte för att bara posta recept. Om det är recept man är ute efter så är en receptdatabas som t.ex.
www.tasteline.com helt överlägsen!
Jag efterlyser alltså ett forum där man diskuterar kring mat. Restaurangtips, hjälp med att komponera menyer, matlagningstekniker, var hittar man de bästa/billigaste/ovanligaste råvarorna, recensioner av utrustning och annat inom ämnet mat som kan leda till debatt.
Jag får väl säga några ord här i och med att det är jag som startat receptforum. Nån extrem aktivitet är det väl inte att tala om. Men med tanke på att sidan funnits i 4 veckor och goggle så sent som i tisdags börjat indexera recepten så är jag väldigt nöjd med resultatet.
Sen är receptforum till för att man skall diskutera mat och inte bara posta recept. Det är meningen att man skall ha allmäna diskussioner om mat, restaurangtips och dylikt. Just nu finns det inte så många sådana trådar men det beror mest på att vi inte har så många medlemmar.
Om det finns någon som är eller har varit kock och känner att de vill hjälpa till att skriva lite artiklar till recepforumet så är det bara att kontakta mig
Ni får gärna komma med förslag om vad ni vill ska finnas på receptforum. Så kanske vi tillsammans kan få det till sveriges bästa matforum?