Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-10-20, 10:56
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Skulle vilja skjuta in en grej - om jag skulle få låna en stuga i Åre eller liknande -
hur billigt kan jag komma undan för att bara åka skidor - t ex har egen utrustning sen tidigare

kan man åka gratis i backarna om ma tar sig upp själv - om inte vad kostar varje lift uppåt.

Betalar själv inte för att frysa o åker inte för egna pengar norr om Uppsala

Fullt möjligt att gå upp med skidorna på axeln. Än så länge har inte Skistars girighet gått så långt att dom har vakter som förhindrar detta. Och jag tror inte ens dom skulle ha lagligt stöd att stoppa dig.

Dock kommer du framstå som snålare än Ove Sundberg och bli föremål för allmänt åtlöje. Om du har vanliga skidor vill säga.

Har du topptursskidor kommer du i stället följas med beundran av det tusental som kommer stirra på dig från liften.

Skillnaden mellan ballaste hippaste och socialt totalt utfryst är som vanligt hårfin i medelklassens värld.
Citera
2023-03-25, 10:25
  #62
Medlem
Skistar = paradiset .. knappt sett nån "bror" på hela säsongen. Hoppas det håller i sig i påsk.
Citera
2024-03-20, 09:12
  #63
Medlem
explorerss avatar
Skistar redovisar ett rörelseresultat på 1.072 miljoner kronor (932) för
det andra kvartalet i det brutna räkenskapsåret 2023/2024.

Nettoomsättningen uppgick till 2.531 miljoner kronor (2.350).
Resultatet efter skatt uppgick till 817 miljoner kronor (731). Resultatet per aktie
uppgick till 10:43 kronor (9:32). Skistar redovisar ett bokningsläge inför den avslutande
vintersäsongen 2023/24, mätt i antalet bokade objektsnätter i Skistars logiförmedling,
om +13 procent jämfört med vid samma tidpunkt föregående år.
https://www.privataaffarer.se/placer...t-for-skistar/
__________________
Senast redigerad av explorers 2024-03-20 kl. 09:17.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback