Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-11, 15:15
  #25
Medlem
Nu ligger aktien på 108kr efter stark stigning senaste veckorna (påsklov)
Det är min enskilt starkaste aktie och frågan är om jag nu ska sälja den för att kvitta bort lite förluster. Jag är amatör men kollar jag historiken så går värdet ned under sommarmånaderna. Så om jag ska behålla så är det ju långt bort till den skulle kunna öka än mer än dagens kurs
Citera
2016-01-07, 15:48
  #26
Medlem
tigerrakets avatar
SkiStar aktier är väl en aktie som kommer sjunka någon gång?

Den globala uppvärmningen kommer ju sabba skidanläggningarna någon gång. Då borde de väl ryka?
Citera
2016-01-07, 16:08
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Den globala uppvärmningen kommer ju sabba skidanläggningarna någon gång. Då borde de väl ryka?

Oh herregud . Har inga ord.
Citera
2016-01-07, 22:10
  #28
Medlem
KlopFers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
SkiStar aktier är väl en aktie som kommer sjunka någon gång?

Den globala uppvärmningen kommer ju sabba skidanläggningarna någon gång. Då borde de väl ryka?

Senaste jag hörde var väl att medeltemperaturen skulle gå upp någon grad under kommande sekel. Så det är väl läge för dig att gå kort nu.

Du har väl en tidshorisont på 100år?
Citera
2018-01-22, 12:51
  #29
Medlem
Den rapport jag läst om klimatet är att medeltemperaturen kan öka med en halv grad dom kommande 100 åren och nederbörden i fjällen kommer att öka (dvs mer snö) så tyvärr är det nog bara miljöpartister på Södermalm som går igång på ditt prat
Citera
2018-01-22, 13:05
  #30
Medlem
Enok1Halvars avatar
Finns det några storägare i bolaget och hur ser dom ut?
Citera
2018-01-22, 13:32
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Finns det några storägare i bolaget och hur ser dom ut?

https://www.skistar.com/sv/Corporate...a-aktieagarna/
Citera
2018-06-23, 23:12
  #32
Medlem
Skistar jobbar helt klart i motvind. De höjer liftkorten år från år och lyckas ändå inte höja vinsten. Klimatförändringarna är här och blir bara värre. Kostnaden att tillverka snö stiger. Säsongen blir kortare. Suget att åka slalom minskar när barnen inte har snö på hemmaplan. Snart kostar liftkorten som i Alperna.

Sorry. Köp andra aktier istället.
Citera
2018-12-13, 20:43
  #33
Medlem
Skistar delar ut 7kr på måndag och strax därefter blir det split. Kanske kan ge några kronor innan årsskiftet?
Svag krona är väl också bra för bokningar.
Citera
2018-12-16, 00:51
  #34
Medlem
Fina % i år, det var uppenbart tydligt. Kul när aktier är enkelt. Säljer nog snart inför påskdippen.
Citera
2019-12-09, 14:51
  #35
Medlem
Ser på text-tv att det står cc framför skistar sen flera dagar , cap close, men vad menas med det???
Citera
2020-03-31, 21:03
  #36
Medlem
(FB) Skistar stänger sina skidanläggningar till påsk

Citat:
Skistar meddelar att man stänger samtliga sina skidanläggningar i Sälen, Vemdalen och Åre. Anläggningarna stängs från påsklovets början den 6 april och resten av vintersäsongen.

Låg på 76 i slutet av dagen. Vad kommer hända vid öppningen imorgon? Slutet av dagen?

Gissar ner ~ -10 % imorgon sedan uppsving efter ett par veckor. Företaget är stabilt och har i princip monopol i Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback