2011-06-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fossegrim
Jag har faktiskt uppskattat den här programserien, men det sista avsnittet var ett lågvattenmärke av rang. Det har redan tagits upp i tråden, men det var pinsamt att se hur självgod Filip blev när det pratades L.A. Det var dock kul att han var så brutalt fel ute på det där avståndet som han påstod sig vara 5 mil när det i själva verket var 8 km.

Det sämsta med programmet var tveklöst gästerna som i övrigt hållit ganska bra klass genom programmet.

Nja, förmodligen menade han engelska mile. 5 mile är ca 8 km.
Citera
2011-06-14, 15:50
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenmuron
Vet dock inte varför han skulle ljuga om att han rökt crack. Är ju inte direkt någon status i det. Finns väl knappast någon drog med sämre "image" förutom heroin
Sen att F&F blir som småbarn så fort det pratas droger och ska dra upp det gång på gång är ju inte Shulmans fel.

I Mix Megapol har han pratat om drogupplevelser i ungdomen, dock inte av den magnituden som crack är. Det handlade mer om magic mushrooms på Bali.

Det känns som han spelar mer knarkig än vad han är i F & Fs närvaro, han har genom åren varit en social kamelont. Är bratt bland överklass, är arbetsklass bland socialdemokrater, är intellektuell bland kulturfolk osv. Han leker med dom, han ser ju hur Filips ögon lyser så fort han nämner knark.
Senast redigerad av Walker 2011-06-14 kl. 15:54.
Citera
2011-06-14, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Nja, förmodligen menade han engelska mile. 5 mile är ca 8 km.
Är du säker? Han sa ju trots allt mil på svenska och annars hade de väl inte tagit upp skylten i bild med det korrekta avståndet? Nej jag vet inte, du kan mycket väl ha rätt.
Citera
2011-06-14, 17:13
Medlem
DertyHarrys avatar
Fan vad skönt att skiten är över. Jag tycker att det startade rätt okej de första tre programmen men sedan gick det bara utför och det här är bland det sämsta jag har sett med Filip & Fredrik som jag annars gillar.
Citera
2011-06-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zenmuron
Vet dock inte varför han skulle ljuga om att han rökt crack. Är ju inte direkt någon status i det. Finns väl knappast någon drog med sämre "image" förutom heroin

Sen att F&F blir som småbarn såfort det pratas droger och ska dra upp det gång på gång är ju inte Shulmans fel.

För att hela samtalet lät så jävla falskt, tveksamt om hans ens tog några droger alls.
Citera
2011-06-14, 18:43
Medlem
Walkers avatar
Så nu har Piff & Puff själva summerat Nittileaks, inte helt oväntat är det extremt nöjda med programmets utformning. Ett nostalgiskt program utan nostalgi.

Citat:
– Vi hade otroligt kul när vi spelade in Nittileaks och det blev fan bättre än vi trodde. Många tror att det är ett nostalgiskt program, men vi är inga nostalgiker. Det enda nostalgiska ögonblicket var den klassiska blåsningen av Anders Limpar som visade hur mycket resurser man hade på den tiden, säger Fredrik Wikingsson, som hyllar sidekicken E-Type.
http://www.resume.se/nyheter/2011/06...ks-en-hojdare/
Citera
2011-06-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
hans dubbel och feghet när dom drog Nordman-historien. Om du ska snacka skit om folk får du väl förfan stå för det om du skulle råka möta på dom på riktigt.
Har Schulman utgett sig för att vara så tuff då? Sedan backade han inte direkt när han kallade Hemlin för ett vattenlik. Tror inte att så många hade varit rädda för Schulman om han bara vore en idiot. Läser man hans blogg så ser man att han har huvudet på skaft och gillar att driva med sin omgivning utan att vara rädd för att verka extremt udda.
Citera
2011-06-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Har Schulman utgett sig för att vara så tuff då? Sedan backade han inte direkt när han kallade Hemlin för ett vattenlik. Tror inte att så många hade varit rädda för Schulman om han bara vore en idiot. Läser man hans blogg så ser man att han har huvudet på skaft och gillar att driva med sin omgivning utan att vara rädd för att verka extremt udda.

Nej kanske inte, men han är inte sen på att kalla folk för fittor och idioter och då får man fan räkna med att man kan åka på stryk om man möter personen.

Saken med hans "driva med sin omgivning" är jävligt lätt att säga efteråt för att på så sätt rättfärdiga sina handlingar och för att man betet sig som en riktig jävla idiot.

Vart är han udda? En barnunge med komplex för sin medelklassbakgrund när han själv försöker framstå som överklass och pissar på vanliga människor samtidigt som han vill få de samma att köpa hans skitböcker och lyssna på hans skitradio program och web-serie som han gör med otalangfulla bror som leker producent bara för deras pensionärspappa var det.

Nej om det är någon som är en fitta så är det Alex Schulman och hans lilla fula brorsa. Konstigt att deras andra brorsa Nicklas verkar blivit vettig när dom är som dom är.
Citera
2011-06-14, 21:43
Medlem
You-got-claweds avatar
Jag tror helt klart Schulman var seriös med sin Crack-historia. Inte fan skulle han sitta och blåljuga mitt i TV bara för att dra en skön historia.

Vet någon förresten vad som sas när de censurerade ?
Citera
2011-06-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av You-got-clawed
Jag tror helt klart Schulman var seriös med sin Crack-historia. Inte fan skulle han sitta och blåljuga mitt i TV bara för att dra en skön historia.

Ja, nä, absolut.... man kan ju inte ljuga i TV?
Citera
2011-06-14, 22:17
Medlem
You-got-claweds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Ja, nä, absolut.... man kan ju inte ljuga i TV?

Det var naturligtvis inte så jag menade.
Citera
2011-06-15, 00:58
Medlem
-Jw-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av You-got-clawed
Vet någon förresten vad som sas när de censurerade ?
De kanske inte vill outa någon som har tagit crack?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in