Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-09, 23:53
  #793
Medlem
Ny DLC släpps av Gearbox Software som har story som länkar mellan Borderlands 2 och kommande Borderlands 3 och är gratis att ladda ner.


https://gamingbolt.com/borderlands-2...t-on-june-10th
Gamla nyhet https://www.fz.se/nyhet/279941-rykte...-borderlands-3
Citera
2019-06-10, 15:02
  #794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Ny DLC släpps av Gearbox Software som har story som länkar mellan Borderlands 2 och kommande Borderlands 3 och är gratis att ladda ner.


https://gamingbolt.com/borderlands-2...t-on-june-10th
Gamla nyhet https://www.fz.se/nyhet/279941-rykte...-borderlands-3

Köpte spelet till PS4 i vintras (kört igenom det minst tjugo gånger innan på X360 och PC) och har väl lirat ut storyn tre-fyra gånger igen med olika karaktärer. Kul med nytt DLC så här långt in i spelet, blir till att lira det i helgen då jag har en Mechromancer på level 34 och en Gunzerker på level 38 som lämpar sig då Gearbox sade att DLC'n börjar runt level 30.
Citera
2019-06-10, 19:29
  #795
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Köpte spelet till PS4 i vintras (kört igenom det minst tjugo gånger innan på X360 och PC) och har väl lirat ut storyn tre-fyra gånger igen med olika karaktärer. Kul med nytt DLC så här långt in i spelet, blir till att lira det i helgen då jag har en Mechromancer på level 34 och en Gunzerker på level 38 som lämpar sig då Gearbox sade att DLC'n börjar runt level 30.

Borderlands 2 åldras väl, fortfarande spelbart och ser bra ut visuellt trots spelet kom ut 2012. Utvecklarna är mycket aktiva och spottar ut DLC till rättvisa pris varannan år för hålla spelet levande.


edit: Man kan hoppa in direkt till 30level och påbörja den nya DLC utan att levla om man vill.

Från Steam:
Citat:
Want to jump right into the DLC without delay, regardless of how much Borderlands 2 you’ve played? You also have the option to create a new level 30 Vault Hunter already loaded into the start of Commander Lilith and the Fight for Sanctuary. Go to the Select Character screen, create your level 30 character, and then start the game to automatically be transported to the new content.
__________________
Senast redigerad av Hs187 2019-06-10 kl. 19:38.
Citera
2019-06-10, 23:12
  #796
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Borderlands 2 åldras väl, fortfarande spelbart och ser bra ut visuellt trots spelet kom ut 2012. Utvecklarna är mycket aktiva och spottar ut DLC till rättvisa pris varannan år för hålla spelet levande.


edit: Man kan hoppa in direkt till 30level och påbörja den nya DLC utan att levla om man vill.

Från Steam:

Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Köpte spelet till PS4 i vintras (kört igenom det minst tjugo gånger innan på X360 och PC) och har väl lirat ut storyn tre-fyra gånger igen med olika karaktärer. Kul med nytt DLC så här långt in i spelet, blir till att lira det i helgen då jag har en Mechromancer på level 34 och en Gunzerker på level 38 som lämpar sig då Gearbox sade att DLC'n börjar runt level 30.
Fan vad fint med gratis dlc då. Hörde att det skulle komma som en länk mellan tvåan och trean men trodde inte det skulle vara gratis. På tal om gratis släppte ju psplus handsome collection som månadens gratisspel passande nog för juni. Perfekt med det nya dlc och som uppladdning inför trean. Laddade ned det och lirade lite i helgen, och som du säger spelen står sig fortfarande fint, både pre sequel och tvåan. Ska försöka platinuma spelen så blir att lira med alla karaktärer för deras trophys men mina huvudgenomgångar av spelen blir med gunzerkern i tvåan sen claptrap i pre sequel. Älskar när man ska börja pre sequel och väljer claptrap så får man typ 4-5 varningar om att "är du verkligen helt säker på att du vill spela som claptrap, han är totalt oduglig och irriterande". Ja för fan. Lätt min favoritkaraktär i spelen. Och då är spelet ändå fyllt av en massa grymma och roliga karaktärer. Längtar som fan till trean nu.
Citera
2019-10-11, 16:04
  #797
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ska snart dra igenom bl2 men fan te o börja från noll, vill gå direkt till uvhm, ungefär vilken level brukar gubben ha när man kommit så långt?

Vilken ordning bör man spela, bl 1 -> bl 2 -> bl pre-sequel eller bl 1 -> bl presequel -> bl 2?
Citera
2022-12-15, 01:27
  #798
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Är Bordelands 2 enklare än det första spelet. 1:an var otroligt svårt beroendede på var man är i spelet. Skulle du säga att 2:an är svårt?
Citera
2022-12-16, 11:42
  #799
Medlem
mdlbs avatar
Varje gång du klarar det låser du upp en ny svårighetsgrad. Den lägsta, normal mode, är väldigt förlåtande tycker jag. Men stöter man på patrull kan det vara bra att leta bättre gear eller levla upp lite. Om jag minns rätt så står det rekommenderad level för varje uppdrag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback