Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-22, 04:38
  #1
Medlem
hedinos avatar
Jag vet inte hur jag ska börja och orkade inte ens titta om det fanns en liknande tråd men here we go !

Jag vill ut i närmaste skog och jaga djur med båge armborst, hare rådjur älg vildsvin ja allt som rör sig bakom buskarna. då jag bor nära en skog vill jag prova på detta. har fått fram från andra ställen att det är olagligt. men vill ha en saftig stek på bordet här hemma. jag hade då tänkt mig att ligga under en hög av löv grenar osv kamo på elite nivå , lukta kiss och avföring och vänta på ett byte. sedan skjuta det stycka det och ta med det hem och sedan äta. får gärna vara en flera dagars väntan i skogen med utrustningn för " campa " . Nu undrar jag då bara får man död på en tex älg vildsvin rådjur med en armborst / pilbåge lätt ? jag har tävlat i pilbågs skytte när jag va yngre och vet hur man hanterar en pilbåge. några erfarna personer som kan upplysa om vad jag bör använda osv ?.

Och Ja jag tänker utföra detta oavsett kommentarer, kanske inte i år med någon gång under min livstid ! Gärna med en grupp kompisar, Som jag bland annat vet att dom vill prova på med. satt häromdan och pratade om just detta så började min kompis att babbla att han förra gård han bodde på så hade dom sjukt mycket vildsvin bakom åkrarna där han bodde. så det är nog det vi hade tänkt få ner med båge ! alla roliga svar och kommentarer är välkommna ! Mvh jakt galen utan vapenlicens !
Citera
2011-02-22, 05:20
  #2
Medlem
krillepilles avatar
typ som den här snubben eller? http://www.youtube.com/watch?v=xfOLCysY0-s

Måste säga att dina planer är lite smått galna men det är säkert kul, du kommer dock behöva läsa lite om hur man hittar dessa djur och vart man ska skjuta dem. Jag är verkligen ingen expert på området men jag tror det är svårare än du tror, sen så är det ju även väldigt olagligt. Att gå ut i skogen och skjuta djur hur som haver med armborst är nog ett ganska grovt brott, att du sen ska börja stycka djuret och bära hem en massa delar från det låter också ganska galet i mina öron (dock väldigt oerfarna öron) någon lär ju se dig bära på allt detta. Sen vet jag inte om det är så lätt att stycka ett stort djur heller för den delen, det är säkert en hel del jobb.

Men om du nu verkligen har tänkt göra detta kan du inte filma då? Har sett några filmer där dom skjuter med såna där lysande pilar, det ser verkligen grymt ut och påminner en hel del om black ops .
Citera
2011-02-22, 05:38
  #3
Medlem
hedinos avatar
Precis som den filmen ja ! jag vill gå runt i skogen som han kamouflerad ! och smyga runt . och ja jag vet att det är olagligt men tycker inte du själv att det hade varit en upplevelse ? du får gärna följa med ! :P och jag vet hur man styckar ett djur. har släktingar som jagar och jag har varit med ett X antal gånger , så jag vet hur man styckar älg och vildsvin. och jag spelar lite dataspel ochså kanske där jag fått det ifrån då jag är väldigt fascinerad av det med att ligga gömd i skogen och smyga runt som en sniper skytt , folk som tittar på detta inlägget kommer antagligen tycka att jag är en djur plågare osv men det är deras åsikter . mäniskan har jagat på detta vis sedan tusentals år tillbaka i tiden, vad är det för fel att jaga på det sättet våra forntida släktingar gjorde ? ja i allafall detta kommer bli intressant men vildsvin blir det nog ! alla som är lika sugna på detta som jag eller kanske gjort detta innan får gärna PM:a mig så kan vi snacka och ha kul kanske träffas och visa hur man gör ? gärna över bärs och grillning till sommarn ! Jakt sugen utan vapenlicens !
Citera
2011-02-22, 05:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedino
Jag vet inte hur jag ska börja och orkade inte ens titta om det fanns en liknande tråd men here we go !

Jag vill ut i närmaste skog och jaga djur med båge armborst, hare rådjur älg vildsvin ja allt som rör sig bakom buskarna. då jag bor nära en skog vill jag prova på detta. har fått fram från andra ställen att det är olagligt. men vill ha en saftig stek på bordet här hemma. jag hade då tänkt mig att ligga under en hög av löv grenar osv kamo på elite nivå , lukta kiss och avföring och vänta på ett byte. sedan skjuta det stycka det och ta med det hem och sedan äta. får gärna vara en flera dagars väntan i skogen med utrustningn för " campa " . Nu undrar jag då bara får man död på en tex älg vildsvin rådjur med en armborst / pilbåge lätt ? jag har tävlat i pilbågs skytte när jag va yngre och vet hur man hanterar en pilbåge. några erfarna personer som kan upplysa om vad jag bör använda osv ?.

Och Ja jag tänker utföra detta oavsett kommentarer, kanske inte i år med någon gång under min livstid ! Gärna med en grupp kompisar, Som jag bland annat vet att dom vill prova på med. satt häromdan och pratade om just detta så började min kompis att babbla att han förra gård han bodde på så hade dom sjukt mycket vildsvin bakom åkrarna där han bodde. så det är nog det vi hade tänkt få ner med båge ! alla roliga svar och kommentarer är välkommna ! Mvh jakt galen utan vapenlicens !

Jävligt svårt att fälla en älg med armborst! jag jagar med 6,5 kaliber! inte största kaliben i stan men jag har aldrig lyckas fälla med ett skott! så även om du träffar så måste du ha hund för att gå på efter sök! jag hoppas verkligen att du har jagat för!!!!
Citera
2011-02-22, 05:46
  #5
Medlem
hedinos avatar
Jo , men kanske ska hålla sig till mindre vilt ? tex vildsvin räv hare osv ? men jag hade ju då inte tänkt att sitta i något gammal jakt torn och vänta ! Nej. ligga på bar mark med kamo och löv grenar osv över mig. så man kommer så nära djuret som möjligt utan att dom vittrar mig ! men en pil i pannan räcker det inte tro för att fälla ett sådant djur ? jag har ju skjutit kanska mycket pilbåge då och varit med på små tävlingar runt om i landet , jag tror om jag kommer tillräkligt nära ca 20-40 meter så får jag nog in en i pannan ! tja vem vet man kan ju ha tur ochså.
Citera
2011-02-22, 05:47
  #6
Medlem
hedinos avatar
Detta ämne börjar blir mer och mer intressant ! fler frågor & svar !
Citera
2011-02-22, 06:00
  #7
Medlem
om du lyckas få en dödlig träff på hare räv eller fågel med en pil så är det bra jobbat! vild svin är ganska stora så även om du får en bra träff så lär han ändå springa lite! du får hoppas att han inte springer åt ditt håll bara!!!
Citera
2011-02-22, 06:05
  #8
Medlem
hedinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
om du lyckas få en dödlig träff på hare räv eller fågel med en pil så är det bra jobbat! vild svin är ganska stora så även om du får en bra träff så lär han ändå springa lite! du får hoppas att han inte springer åt ditt håll bara!!!



ja då jävla blir det fart i brallan. nu fick jag dumma bilder i huvudet , Tack ! men jag har ju inte råd att köpa ett vapen eller licens så det får fan blir pilbåge . Om jag så ska dö på kuppen ska jag ha ihjäl ett förbannat djur och äta det !
Citera
2011-02-22, 06:06
  #9
Medlem
hedinos avatar
helvete vad sugen jag blev på fiskbullar ?
Citera
2011-02-22, 14:30
  #10
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedino
helvete vad sugen jag blev på fiskbullar ?

Du kan ju skjuta fisk med pilbåge fast det kanske är svårt nu när det är is.
Citera
2011-02-22, 14:45
  #11
Avstängd
Bygg en egen pilbåge/armborst.
Sök på armborst för jakt, så ser du hur.
Citera
2011-02-22, 15:16
  #12
Medlem
Lär dig skjuta först och främst
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback