Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 20:57
  #625
Medlem
Onan-erarens avatar
Marilyn Monroe begick inte självmord hon blev mördad. Först nerdrogad sen injicerad med sömnmedel det skulle se ut som självmord eller olyckshändelse. Hushållerskan som jobbade för henne ändrade sina versioner om dödsnatten flera gånger enligt teorier. Marilyn var med barn med Kennedy å vägrade göra abort, dessutom höll hon på att skriva en bok om sitt sexliv med bl,a Kennedybröderna.
Citera
2017-04-18, 21:00
  #626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Marilyn Monroe begick inte självmord hon blev mördad. Först nerdrogad sen injicerad med sömnmedel det skulle se ut som självmord eller olyckshändelse. Hushållerskan som jobbade för henne ändrade sina versioner om dödsnatten flera gånger enligt teorier. Marilyn var med barn med Kennedy å vägrade göra abort, dessutom höll hon på att skriva en bok om sitt sexliv med bl,a Kennedybröderna.


Du påstår att det du påstår är sant = du belägger det.....
Citera
2017-04-18, 21:10
  #627
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag tror att det är sant men jag vet egentligen inte jag var inte ens född då hon dog, men visst det kan ju ha varit ett självmord eller en olyckshändelse av den deprimerade å hörvirrade blondinen, enligt andra teorier så var hon egentligen inte blond å hon hette inte Marilyn Monroe heller, det var ett artistnamn, enligt teorier.
Citera
2017-04-18, 21:12
  #628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag tror att det är sant men jag vet egentligen inte jag var inte ens född då hon dog, men visst det kan ju ha varit ett självmord eller en olyckshändelse av den deprimerade å hörvirrade blondinen, enligt andra teorier så var hon egentligen inte blond å hon hette inte Marilyn Monroe heller, det var ett artistnamn, enligt teorier.


Ok.. så med andra ord bara svammel....
Citera
2017-04-18, 21:19
  #629
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag tror att det är sant men jag vet egentligen inte jag var inte ens född då hon dog, men visst det kan ju ha varit ett självmord eller en olyckshändelse av den deprimerade å hörvirrade blondinen, enligt andra teorier så var hon egentligen inte blond å hon hette inte Marilyn Monroe heller, det var ett artistnamn, enligt teorier.

Nej det är inga teorier - det är mycket välkända fakta att hon hette Norma Jeane Mortenson och var blonderad.
Citera
2017-04-18, 21:20
  #630
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag tror att det är sant men jag vet egentligen inte jag var inte ens född då hon dog, men visst det kan ju ha varit ett självmord eller en olyckshändelse av den deprimerade å hörvirrade blondinen, enligt andra teorier så var hon egentligen inte blond å hon hette inte Marilyn Monroe heller, det var ett artistnamn, enligt teorier.
Teorier? Det är ingen som helst teori att hon föddes som brunetten Norma Jean Mortenson.
__________________
Senast redigerad av BigFatCone 2017-04-18 kl. 21:22.
Citera
2017-04-18, 21:23
  #631
Medlem
Onan-erarens avatar
Hon använde peruk ibland med för att inte slita så mycket på håret genom att bleka det hela tiden.
Citera
2017-04-18, 21:30
  #632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Hon använde peruk ibland med för att inte slita så mycket på håret genom att bleka det hela tiden.

Ok.. & vad är KONSPIRATIONSTEORIN ?
__________________
Senast redigerad av SamVimes 2017-04-18 kl. 21:35.
Citera
2017-04-18, 23:45
  #633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirdaniel
Ett exempel är invasionen i Irak som motiverades genom att säga att Saddam Hussein hade kärnvapen. Efter invasionen så kom det fram att han inte hade några massförstörelsevapen.

Konspirationsteorier kring detta fanns på den tiden och dom visste att det här var en lögn från början.

Ingen konspirationsteori i det där, det stämmer ju inte.

Ett av skälen till invasionen (om vi tänker på samma invasion) av Irak var bl.a. att Saddam-regimen tidigare använt just massförstörelsevapen i tidigare krig. Med massförstörelsevapen avses kemiska/biologiska stridsmedel först och främst. Man ska naturligtvis inte tro på allt som skrivs i nyhetsartiklar och sånt. Men om man läser på om ämnet så verkar det alltså som att massförstörelsevapen tidigare använts i regionen i någon eller några massakrer. Inga kärnvapen dock.
__________________
Senast redigerad av MrNoShow 2017-04-18 kl. 23:50.
Citera
2017-04-19, 04:16
  #634
Avstängd
Zorongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Ett av skälen till invasionen (om vi tänker på samma invasion) av Irak var bl.a. att Saddam-regimen tidigare använt just massförstörelsevapen i tidigare krig.

Nja ... det var väl snarare ett av svepskälen.
Citera
2017-04-21, 15:56
  #635
Medlem
Frawjons avatar
Att de flesta bilar går på bensin är faktiskt en konspiration, liksom att man länge höjde oktantalet genom att blya bensinen. Det fanns bilar som gick på alkohol eller som hade elektriska motorer redan för över 100 år sedan, men oljebaronerna och metallindustrin lyckades se till att bensindrivna bilar med blyad bensin blev dominerande. Dock tror jag inte att någon konspirationsteoretiker när det begav sig påtalade detta. Konspirationsteoretiker är vanligen dåliga på att hitta de få konspirationer som verkligen finns.
Citera
2017-04-21, 17:00
  #636
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Att de flesta bilar går på bensin är faktiskt en konspiration, liksom att man länge höjde oktantalet genom att blya bensinen. Det fanns bilar som gick på alkohol eller som hade elektriska motorer redan för över 100 år sedan, men oljebaronerna och metallindustrin lyckades se till att bensindrivna bilar med blyad bensin blev dominerande. Dock tror jag inte att någon konspirationsteoretiker när det begav sig påtalade detta. Konspirationsteoretiker är vanligen dåliga på att hitta de få konspirationer som verkligen finns.
Ja fast det är en svårdragen gräns mellan konspiration och kartellbildning.. Fanns det en "masterplan" eller "blev" det så??

Om man vill odla konspirationsteoretiska tankar inom fordon och bränsle tycker jag man kan rota lite i varför gm's elbilsatsning (EV1) helt plötsligt dumpades med rätt svaga förklaringar...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback