Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-25, 16:09
  #469
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du verkar ha missförstått frågan - finns det konspirationsTEORIER som visat sig vara sanna?
(Att det förekommit konspirationer är väl knappast någon nyhet?)
Nej. Tonkinbukten tydligast förnekades men visade sig vara sann.
Citera
2014-03-25, 18:47
  #470
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nej. Tonkinbukten tydligast förnekades men visade sig vara sann.

Coverup och konspiration, absolut.
Men konspirationsteori? Har aldrig hört att det var särskilt många som misstänkte att man jagade radarskuggor, men om jag har fel så hade du alltså 1 rätt av 9...
Citera
2014-03-27, 14:07
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Coverup och konspiration, absolut.

Nej inget sådant har visat sig. Det första incidenten bekräftades av NV, den andra rör sig om nervösa soldater som skjuter på skuggor. Ingen konspiration ens, defenitivt ingen skuggmakt inblandad.
Citera
2014-04-03, 22:41
  #472
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Coverup och konspiration, absolut.
Men konspirationsteori? Har aldrig hört att det var särskilt många som misstänkte att man jagade radarskuggor, men om jag har fel så hade du alltså 1 rätt av 9...
Nej.

10 rätt av 9. Brydde mig bara om att förklara den tydligaste för att du skulle begripa. Nr 10 avslöjar jag inte så länge du har din osmakliga avatar.
Citera
2014-04-03, 23:24
  #473
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nej.

10 rätt av 9. Brydde mig bara om att förklara den tydligaste för att du skulle begripa. Nr 10 avslöjar jag inte så länge du har din osmakliga avatar.

0 rätt av 10 menade du förstås, men det är ok, 9 sitter nära 0 på tangentbordet och vi har ju redan förstått att din fokuseringsförmåga inte är den bästa...

Dock ska du ha lite credit för din fantasi som är i mästarklass.
Citera
2014-04-03, 23:27
  #474
Medlem
Av alla konspirationsteorier så håller jag nog med om att Echelon är ett mycket bra exempel på konspirationsteorier som visade sig vara sanna eller blev sanna eller som i det här fallet värre än vad konspirationsteorikerna ens kunde ana.
Citera
2014-04-07, 19:40
  #475
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
0 rätt av 10 menade du förstås,
Nix 10 rätt av 9 (ledtråd Halliburton)
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Av alla konspirationsteorier så håller jag nog med om att Echelon är ett mycket bra exempel på konspirationsteorier som visade sig vara sanna eller blev sanna eller som i det här fallet värre än vad konspirationsteorikerna ens kunde ana.
Ja man kan fråga varför Snowden skapade rubrike men inte Echelon långt tidigare.
Citera
2014-04-08, 20:49
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nix 10 rätt av 9 (ledtråd Halliburton)
Ja man kan fråga varför Snowden skapade rubrike men inte Echelon långt tidigare.

Konkreta och tydliga bevis är skillnaden.
Citera
2014-04-10, 17:23
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ja man kan fråga varför Snowden skapade rubrike men inte Echelon långt tidigare.

1. Echelon var inte en konspirationsteori.

2. Fanns gott om rubriker.
Citera
2014-06-02, 20:49
  #478
Medlem
"Konspirationsteorier" som retrospektivt visat sig vara sanna

Som topic antyder undrar som om det finns några historiska exempel på stora sammansvärjningar som avfärdats som falska under sin tid, men i efterhand visat sig vara sanna. Jag tänker på Watergateskandelen som ett mindre exempel.

Finns det några historiska exempel på slutna sällskap som verkat bakom kulisserna och bedrivit subversiv verksamhet i stor omfattning? När tillräckligt lång tid har fortlöpt och alla inblandande är döda borde väl incitamenten att hålla konspirationen dold försvinna?
Citera
2014-06-02, 21:05
  #479
Medlem
Egon.Krenzs avatar
I samband med försvinnandet av flygplanet DC-3 hävdade myndigheterna att det kraschat på grund av dåligt väder.
Myndigheterna ljög för allmänhet, media och anhöriga om de egentliga orsakerna till flygplanets försvinnande under tiotals år.
Citera
2014-06-02, 22:00
  #480
Medlem
carlps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Ja, har man en iq lägre än sin egen skostorlek, absolut noll källkritik och sväljer allt man läser på nätet med hull och hår så kan man bli övertygad om vad som helst på "en timme"...

Har man däremot ett historiaintresse och är särskilt intresserad av andra världskriget och därmed läser det mesta som släpps i bokväg (och alltså primärt har andra källor än diverse nätsajter) och gjort så i ett par decennier i ämnet så råder det inga som helst tveksamheter om att nazisterna medvetet och på olika sätt massmördade bl.a. de europeiska judarna.

Inte ens de "seriösa" revisionisterna (eller vad man nu ska kalla de minst tokiga) försöker hävda något annat, så att framhålla förintelsen som en "bevisad" konspirationsteori ter sig tämligen löjeväckande...

Det fanns sexhundratusen judar i tyskland men enligt historian så dog det sexmiljoner hur går det ihop?

Så helt klar är förintelsen en konspiration som är falsk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback