Ju äldre jag blir desto mer medveten blir jag om det manliga släktets dumhet och primitivitet. Man behöver inte göra mer än att läsa några trådar här på fb för att upptäcka att män generellt sett har lägre intelligens och drivs av mer primitiva och barbariska lustar än kvinnor.
Män tycks inte kunna tänka i logiska tankebanor och dra logiska slutsatser. Deras argumentationsteknik bygger på felslut och kortslut och det blir helt omöjligt att följa med i deras virriga tankebanor.
Män verkar också drivas av primitiva lustar och känslor som känns mer passande på ett zoo än i ett modernt samhälle.
Är Y-kromosomen defekt? Vad gick fel? Varför har inte mannen utvecklats i samma utsträckning som kvinnan?
Är Y-kromosomen och mannen såpass defekt och outvecklad att samhället borde göra allt för att minimeras dess skadeverkningar och se till att mannen inte får mer ansvar än vad han kan klara av?
Vad tycker ni andra? Vill gärna ha en öppen diskussion om Y-kromosomen och möjliga lösningar på problemet.
ja självklart är män primitiva varelser, det är det som gör dem attraktiva. om ni kvinnor kunde ta och göra slag i saken någon gång och ta definitivt avstånd från dem, så bleve det som en välkommen bonus fler över till oss bögar.
Logiska slutsatser? Du menar sådana genialiska idéer som att y-kromosomen innehåller allt som skiljer män från kvinnor?
Om du har funderingar på gener, arvsmassa och biologi så föreslår jag att du postar i det forumet. Då kommer du få mycket bättre svar.
Eftersom du bygger den här trådstarten på felslut och kortslut, samtidigt som det är svårt att förstå dina virriga tankebanor så måste du vara man, inte sant?
Är det några som har det svårt med logiken så är det väl ändå kvinnosläktet. Flertalet av kvinnor i min omgivning saknar helt och hållet logik känns det som ibland men däremot empati och sympati flödar gott. Som män i sin sida har bristande egenskaper i. Eller så är det så enkelt att vi två umgås med ologiska av det motsatta könet av en slump. Så det måste enligt mig vara vår kära X-kromosom som är defekt.
Logiska slutsatser? Du menar sådana genialiska idéer som att y-kromosomen innehåller allt som skiljer män från kvinnor?
Om du har funderingar på gener, arvsmassa och biologi så föreslår jag att du postar i det forumet. Då kommer du få mycket bättre svar.
Eftersom du bygger den här trådstarten på felslut och kortslut, samtidigt som det är svårt att förstå dina virriga tankebanor så måste du vara man, inte sant?
Eller också är det din Y-kromosom som gör att du inte kan följa tankegången. Vad vet man.
Är det några som har det svårt med logiken så är det väl ändå kvinnosläktet. Flertalet av kvinnor i min omgivning saknar helt och hållet logik känns det som ibland men däremot empati och sympati flödar gott. Som män i sin sida har bristande egenskaper i. Eller så är det så enkelt att vi två umgås med ologiska av det motsatta könet av en slump. Så det måste enligt mig vara vår kära X-kromosom som är defekt.
Med det vill du ha sagt att män och kvinnor är lika defekta varelser eller?
Senast redigerad av micro113 2011-02-21 kl. 20:49.
Män tycks inte kunna tänka i logiska tankebanor och dra logiska slutsatser. Deras argumentationsteknik bygger på felslut och kortslut och det blir helt omöjligt att följa med i deras virriga tankebanor.
Fel. Finns oändligt många studier som påvisar att män i regel har ett högre IQ och logiskt tänkande emot kvinnor som i sin tur visar överlägsna förmågor i den språkliga lärdomen, alltså att prata och att lära sig språk. Dra logiska slutsatser är mäns specialitet och dina argument baseras på en egen subjektiv åsikt så om du inte har utförliga studier att basera dessa på så har du fel. Sen så är det inte så lite tydligt att du trollar då du är "rabiat feminist".
Istället för att försöka uppnå mäns överlägsenhet i logiskt tänkande, försök vurma för era egna (kvinnornas) förmågor. Ni är t.ex. exceptionellt bra på att städa, laga mat, passa barn, etc, etc.
Båda könen har två könskromosomer, dock med små skillnader. Kvinnan har två X-kromosomer. Mannen har en X-kromosom och en Y-kromosom. Skillnaden ligger alltså i denna lilla Y-kromosom.
Y-kromosomen är är mycket intressant ur en politisk och samhällsorienterad synvinkel om man har fog att misstänka att den gör bäraren oförmögen till logiskt resonemang och rationellt tänkande.
Citat:
Ursprungligen postat av Rapster
Vi kan ha en tävling i irrationella och primitiva kommentarer här på fb och empiriskt se vilket kön som vinner.
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKudde
Fel. Finns oändligt många studier som påvisar att män i regel har ett högre IQ och logiskt tänkande emot kvinnor som i sin tur visar överlägsna förmågor i den språkliga lärdomen, alltså att prata och att lära sig språk. Dra logiska slutsatser är mäns specialitet och dina argument baseras på en egen subjektiv åsikt så om du inte har utförliga studier att basera dessa på så har du fel. Sen så är det inte så lite tydligt att du trollar då du är "rabiat feminist".
Istället för att försöka uppnå mäns överlägsenhet i logiskt tänkande, försök vurma för era egna (kvinnornas) förmågor. Ni är t.ex. exceptionellt bra på att städa, laga mat, passa barn, etc, etc.
//FK
Källa på det tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Haha, jag orkar inte
Nämen, tjena
Ingen här på tråden här än så länge avvikit från det förväntatade könsmönstret i sina kommentarer och lyckats få mig att ompröva min pessimistiska syn på Y-kromosomen.
//FK
Fast det säger ju ingenting - vilka är det som utformat IQ testerna?
Jag tänker inte leta upp PDF:er på 100 sidor långa studier om detta. Men här har du top sökningarna med google. Sen om du dissar källorna eller inte bryr jag mig inte om.
Båda könen har två könskromosomer, dock med små skillnader. Kvinnan har två X-kromosomer. Mannen har en X-kromosom och en Y-kromosom. Skillnaden ligger alltså i denna lilla Y-kromosom.
Y-kromosomen är är mycket intressant ur en politisk och samhällsorienterad synvinkel om man har fog att misstänka att den gör bäraren oförmögen till logiskt resonemang och rationellt tänkande.
Jag vet vilka kromosomer vilket kön har. Att folk med politiskt och samhällsorienterad synvinkel ger sig på och tror saker om kromosomer är däremot rent korkat och leder bara till felslut och kortslut.
Y-kromosomen är väldigt liten, och innehåller därför inte särskilt mycket. Om den gjorde det skulle allt manligt i princip vara extremt ärftligt från fadern. Det är det inte. Y-kromosomen står för kickstarten att köra "skapa manligt foster"-programmet enligt instruktioner som till mycket stor del återfinns i andra kromosomer. Detta kan då därmed ärvas även från kvinnor och till kvinnor. Hur starkt dom uttrycks hos dom är däremot olika.
Det är därför rent felaktigt att härleda felen till just y-kromosomen. Och därför är din grundtes inte bara politisk och ihopsydd för att passa dina åsikter och baserad på känsloargument (och till viss del missförstådd högstadiebiologi). Den är rent felaktig, vilket jag här förklarar med logiskt resonemang och rationellt tänkande.
Ju äldre jag blir desto mer medveten blir jag om det manliga släktets dumhet och primitivitet. Man behöver inte göra mer än att läsa några trådar här på fb för att upptäcka att män generellt sett har lägre intelligens och drivs av mer primitiva och barbariska lustar än kvinnor.
Män verkar också drivas av primitiva lustar och känslor som känns mer passande på ett zoo än i ett modernt samhälle.
Är Y-kromosomen defekt? Vad gick fel? Varför har inte mannen utvecklats i samma utsträckning som kvinnan?
Är Y-kromosomen och mannen såpass defekt och outvecklad att samhället borde göra allt för att minimeras dess skadeverkningar och se till att mannen inte får mer ansvar än vad han kan klara av?
Vad tycker ni andra? Vill gärna ha en öppen diskussion om Y-kromosomen och möjliga lösningar på problemet.
Citat:
Ursprungligen postat av Affelina
Vi kan ha en tävling i irrationella och primitiva kommentarer här på fb och empiriskt se vilket kön som vinner.
Ja okey.. Flashback har iofs dragit till sig många manchaunister. Men långt ifrån alla killar/män som skriver på flacshback är manchaunister.
Dock de som skriver på Flashback är inte representativt för att kunna bygga "empiriska bevis" för att kvinnan är intelligentare och mannen dummare. Det krävs mycket mer än några manschauvinistiska kommentarer på Flashback för att göra bevis för vem som är det intelligenta könet.
Med ditt resonemang så kan man lugnt säga att radikalfeministerna är ett bevis på att "kvinnor är dummare än männen"..
Att använda extremistiska grupper (som alltid) är minioritetsgrupper är knappast ett bevis för en "tes" man presenterat. Minoritetsgrupper gör knappast empiriska bevisningar för majoriteter.
Sedan så sitter inte bevis på sämre eller bättre intelligens på Y-kromosomen. Det är just bevisat att de som har trisomia21 eller trisomia18 eller trisomia13 är också oftast intellektuellt handikappade som till följd av denna missbildning. Vilket är något som kan drabba bägge könen.
Dessa kromosom grupper 21,18 och 13 är knappast könskromosomsgruppen. Könskromosomerna tillhör grupp 23.
Men med dit resonemang om att det sitter i Y-kromosomen så kan man säga att kvinnor som har XY-kromosm är också dumma. Att det finns sådan kvinnor beror på att SRY-genen i Y-kromosomen är inaktiv så kroppen kan inte utvecklas till en man..
Aja jag drog bara lite i mina biologikunskaper, har läst upp till Biologi B.
Om du skall blanda in gener och kromosomer i ditt resonemang så är det väldigt bra om du VET vad du snackar om överhuvud taget. Så att du åtminstone kan göra en någorlunda vettig gissning...
Men som sagt man skapar inte empiriska "bevis" på att använda sig av extremistiska minoriteter.
Män och kvinnor tänker olika. Och även om Manchaunisterna vägra att inse sanningen så är männen extremt känslosamma de med. Då de männen i regel använder sig av de "hårda känslorna".
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!