Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-21, 11:46
  #1
Medlem
Tjena
Jag har börjat spela bordtennis under lunchen på jobbet. Det blir väl en sådär 40 min träning om dagen 5 dar i veckan. Nu efter ett halvår känns det som om jag blivit en del bättre jämfört när jag började. En del av folket som tränar har sina egna privata racket men jag använder någon av de som finns i "bordtennislådan", slitna och söndriga. Nu tänkte jag köpa ett eget, men har inte riktigt koll på vilken som passar bra för en nybörjare.

Har ni något tips?


Tacksam för svar :-)
Citera
2011-02-21, 11:52
  #2
Medlem
Bravellis avatar
när jag började spela bordtennis för rätt så länge sen köpte jag mig ett 4 stjärnigt stiga racket som funkade bra.
fråga i närmaste sport butik vad dom rekomenderar =)
Citera
2011-02-21, 13:56
  #3
Medlem
Välj ut en stomme som du tycker är skön. Gummi kan du mixtra med framöver. Huvudsaken är att du trivs med själva stommen.
Citera
2018-02-20, 13:22
  #4
Medlem
Lånar den här flera år gamla tråden! Vill också införskaffa mig ett nytt racket. Har inte spelat pingis på seriös nivå, men har god bollkänsla och är rätt duktig. Vill skaffa mig ett bra racket som inte är alltför dyrt. Något tips?
__________________
Senast redigerad av Sinlo89 2018-02-20 kl. 13:25.
Citera
2018-02-24, 21:10
  #5
Medlem
Köp inget färdigt rack bara. Utan köp en lös stomme. Hitta sedan ett par bra gummin och limma på själv..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback