• 1
  • 2
2011-02-22, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nej. Inte inom en kort framtid. Eller det beror iofs på vad du menar med "ersätta" och "kort framtid". Alla kommer gå över till det allt eftersom, det är oundvilkligt, men det kommer såklart finnas bakåtsträvare här precis som i andra grupper. Dessa kommer stenhårt vägra gå över till ett smidigare format bara för att dom är vana vid det gamla.

men controlerna blir bara mer och mer avancerade, det finns controler som du kan göra mycket mer med än med en vanlig cd spelarex2 + mixer

Sen finns det ju hur mycket utrustning som helst som man kan köpa till för att modifiera musiken live, mycket som traktor har börjat släppa nu.

btw hälsa robban
Citera
2011-02-22, 22:01
Medlem
Finnelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
men va fan när ska ni fatta att vi snackar djande och inte sätta i nån rutten skiva i en gammal cd spelare

Haha hoppsan! Jag ursäktar min morgontrötthet. Men för att bidra till tråden så tror jag att skivor kommer försvinna helt i DJ-sammanhang, pga att tekniken utvecklas och skivorna fyller inte längre någon funktion mer än för synens skull.
Citera
2011-02-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnelit
Haha hoppsan! Jag ursäktar min morgontrötthet. Men för att bidra till tråden så tror jag att skivor kommer försvinna helt i DJ-sammanhang, pga att tekniken utvecklas och skivorna fyller inte längre någon funktion mer än för synens skull.

Låter bättre med, finns den anledningen varför folk vill fortsätta köra dom, det är ett analogt medium medans CD och USB grejor är digitalt. Jag föredrar vinylsoundet alla ggr i veckan men tyvärr så dödar ju tekniken saker även om dom låter bättre. Bara se på riktiga analoga synthar, låter mycket bättre men likväl förbannat så tar VST över, just för enkelheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in