• 1
  • 2
2011-02-21, 11:19
Medlem
Ja vad tror ni? Kommer dj controler+ laptops ersätta dem vanliga cd spelarna inom en kort framtid?

Anledningen till att jag tror detta är att jag ser mer och mer laptopdjs komma fram, var även och besökte min lokala dj butik och kan säga att det fanns controlers där som såg riktigt avancerade ut, en del större till ytan än ett standard cdspelare+mixer.
Citera
2011-02-21, 11:22
Medlem
I slutändan så kommer väl de enda som köper skivor vara hårdrockarna
Citera
2011-02-21, 11:25
Medlem
Psyconauts avatar
Tror jag absolut. Bara klumpigt att komma dragandes med 100 tals skivor när man får plats med 1000 ggr mer i en fjuttig usbsticka som är en tiondels storlek av en skiva :P

Sen måste uppspelningskvaliten teoretiskt kunna bli bättre utan skivor. Dock så har ju exempel LP sin charm i soundet.
Citera
2011-02-21, 11:29
Medlem
oneTones avatar
HAha jaa självklart ! Vem går runt med en freestyle och 4 skivor när man kan gå runt med en mp3 med 600 låtar istället ?
Citera
2011-02-21, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneTone
HAha jaa självklart ! Vem går runt med en freestyle och 4 skivor när man kan gå runt med en mp3 med 600 låtar istället ?
Jag går runt med freestyle och två stycken blandband. Inget format slår fan kassetterna.. Jävla mp3or.
Citera
2011-02-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneTone

haha jo men nu syftar jag mer på professionellt djande, artister, clubbar osv. Nu ser man ju mest cd spelare på ute ställen men jag tycker det börjar dyka upp fler och fler laptop djs
Citera
2011-02-21, 17:29
Medlem
Många större dj's kör redan med controllers, pioneer försökte hålla cd'n vid liv så länge som det gick men nu börjar dom också satsa på controllers. Alla deras senaste cdj's har stöd för midi, dom har släppt controllers till serato och traktor. Deras djm2000 har inbyggt ljudkort och deras djm900 är traktor certifierad. Och på toppen av det har Technics lagt ner produktionen av vinylsvarvarna.
Senast redigerad av db3306 2011-02-21 kl. 17:35.
Citera
2011-02-21, 17:39
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rightball
I slutändan så kommer väl de enda som köper skivor vara hårdrockarna

Indeed, och vi kommer aldrig sluta. Vinyl, tapes, och cd är fan vad genren är byggd på. Kidsen med deras mp3or kan lätt få hålla på med sitt laptop-djande, själv vänder jag hellre vinylen på spelaren hemma med en folköl i handen.
Citera
2011-02-21, 18:57
Medlem
Och hur många seriösa dj's spelar hårdrock egentligen? Sitt ni där hemma med eran folköl och stenkakor
Citera
2011-02-22, 10:43
Medlem
Finnelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Indeed, och vi kommer aldrig sluta. Vinyl, tapes, och cd är fan vad genren är byggd på. Kidsen med deras mp3or kan lätt få hålla på med sitt laptop-djande, själv vänder jag hellre vinylen på spelaren hemma med en folköl i handen.

+1!

Finns inget så härligt som att dra bort plasten på en nyinköpt skiva, dra in en i stereon och avnjuta en pilsner.
Citera
2011-02-22, 10:51
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Ja vad tror ni? Kommer dj controler+ laptops ersätta dem vanliga cd spelarna inom en kort framtid?

Nej. Inte inom en kort framtid. Eller det beror iofs på vad du menar med "ersätta" och "kort framtid". Alla kommer gå över till det allt eftersom, det är oundvilkligt, men det kommer såklart finnas bakåtsträvare här precis som i andra grupper. Dessa kommer stenhårt vägra gå över till ett smidigare format bara för att dom är vana vid det gamla.
Citera
2011-02-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnelit
+1!

Finns inget så härligt som att dra bort plasten på en nyinköpt skiva, dra in en i stereon och avnjuta en pilsner.

men va fan när ska ni fatta att vi snackar djande och inte sätta i nån rutten skiva i en gammal cd spelare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in