• 39 078 online
  • 1 128 019 medlemmar
  • 58 537 576 inlägg
  • 6
  • 7
2013-10-01, 17:20
Medlem
dethalvabarnets avatar
Skapa en avdelning där man diskuterar de spelutvecklar- och publicist-företag som finns.
Citera
2013-10-02, 19:23
Medlem
Robss avatar
En forumsdel för Indiespel hade varit intressant vilket skulle kunna bli ett ganska så utbrett då det finns flera olika genres, rpgspel, plattformsspel och dylikt och då kanske man även får upp ett större intresse för det. Jag tror att många indiespel kanske inte har en tråd just för att det är ett litet spel som saknar någon större publik.

Då skulle man ju också kunna fråga sig ifall ett spel skulle slå igenom lika stort som Minecraft om det inte skulle behöva flyttas runt till nuvarande Spel: Allmänt och bli en massa jobb med flyttade trådar?
Citera
2013-11-20, 16:35
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
En forumsdel för Indiespel hade varit intressant vilket skulle kunna bli ett ganska så utbrett då det finns flera olika genres, rpgspel, plattformsspel och dylikt och då kanske man även får upp ett större intresse för det. Jag tror att många indiespel kanske inte har en tråd just för att det är ett litet spel som saknar någon större publik.

Då skulle man ju också kunna fråga sig ifall ett spel skulle slå igenom lika stort som Minecraft om det inte skulle behöva flyttas runt till nuvarande Spel: Allmänt och bli en massa jobb med flyttade trådar?
Ja, faktiskt... Jag funderade också över det härom dagen eftersom jag noterade att nya indiespel helt föll bort bland alla AAA+...
Citera
2013-11-23, 14:23
Medlem
Spaders avatar
Varför händer INGET?!

Det är snart 3 år nu sedan tråden skapades och inte ett skit har hänt. Jag blir faktiskt jävligt besviken - mest på de som moddar i de här forumdelarna.

Jag skrev följande för ett år sedan och det är värt att läsa igenom igen:
https://www.flashback.org/sp41130359

Flashback har alldeles för många mods som är överarbetade och som ansvarar för 4-5 forumsektioner. I många fall så har de dessutom begränsat intresse för de ämnen/forumdelar de ansvarar för - inte undra på att inte ett jävla skit händer häromkring fast det redan har kommit in många bra förslag. Skärp er nu! Lyft denna fråga i Outlaw nu och se till att vi får en omstrukturering av dataspelsforumen.
Senast redigerad av Spader 2013-11-23 kl. 14:25.
Citera
2014-03-03, 14:52
Medlem
deathofyous avatar
Jag vet inte om detta har föreslåtts, fast ett modifikation sub-forum?
Citera
2015-02-14, 13:45
Medlem
Artsdoktors avatar
Som lurkare av detta forum hade jag gärna sett ett delforum som bara handlar om spel som inte släppts för allmänheten. Sedan kan tråden låsas när spelet kommit ut i alpha-, beta- eller full release.
Citera
  • 6
  • 7