• 18 181 online
  • 1 139 047 medlemmar
  • 59 002 675 inlägg
  • 1
  • 2
BigFatCones avatar

Moderatormeddelande

Postat av BigFatCone 2011-02-19, 22:43
Moderator
Vi jobbar som bekant ständigt på att göra forumet bättre och ett forum är aldrig bättre än sina användare. Här tänkte jag under ungefär en månads tid att ni användare kan komma med förslag och ideér på vad just ni vill ha.
Givetvis lämnar vi inga garantier på att era förslag kommer att genomföras men vi lyssnar givetvis.

All OT kommer att raderas och tillsägelser kommer att delas ut. Har du inga ideér eller förslag så behöver du inte posta.

Mvh,
Moderatorerna i Dator och Konsolspel.
2011-02-19, 22:48
Medlem
limpwalds avatar
Dela upp i SP/MP kanske? Kanske dela upp just "dator och konsolspel" till två separata "datorspel" och "konsolspel" med varsin SP/MP under sig?
Citera
2011-02-19, 23:40
Medlem
PC och konsoll har ett varsitt och alla plattformar har sitt eget så det inte blir massa blandat, tycker det skulle bli lite enklare om man vet vilken plattform folk snackar om/spelar på.

PC/Konsoll >> (konsoll) Xbox 360/Playstation 3/Övrigt >> ..............

EDIT: och som ovan sa, kanske dela upp varje i SP/MP, men känns ju inte jätte nödvändigt dock.
Senast redigerad av xeilon 2011-02-19 kl. 23:42.
Citera
2011-02-19, 23:50
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Dela upp i SP/MP kanske? Kanske dela upp just "dator och konsolspel" till två separata "datorspel" och "konsolspel" med varsin SP/MP under sig?

Den idén gillar jag verkligen.

Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
PC och konsoll har ett varsitt och alla plattformar har sitt eget så det inte blir massa blandat, tycker det skulle bli lite enklare om man vet vilken plattform folk snackar om/spelar på.

PC/Konsoll >> (konsoll) Xbox 360/Playstation 3/Övrigt >> ..............

EDIT: och som ovan sa, kanske dela upp varje i SP/MP, men känns ju inte jätte nödvändigt dock.

Ett subforum för varje konsol? Nog för att jag gillar djupa forumstrukturer men det där känns alldeles för mycket.
Citera
2011-02-20, 02:43
Medlem
CrimsonSempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Ett subforum för varje konsol? Nog för att jag gillar djupa forumstrukturer men det där känns alldeles för mycket.

Jo, men kanske ha subforum för typ de största konsolerna, som just PS, Nintendo eller Xbox.
Citera
2011-02-20, 03:22
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Då skulle vi ju slippa allt tjafs mellan PC vs Xbox i diskussionen om ett spel vilket alltid leder till att moderator åkallas och är tvungen att radera OT och dela ut smisk. Efter detta skapas en ny tråd brevid den andra med fokus på just denna plattform som sedan invaderas på nytt av folk som inte fattat att det finns två dedikerade trådar. Andra fördelar är att de problem som spelare stöter på i form av hård/mjukvarufel skiljer sig ganska markant åt mellan pc/konsoll. En guide om hur man tweakar med console commands känns ganska irrelevant för en xbox-ägare.

Dock finns det problem med denna lösning. I singleplayer skiljer sig inte spelen sig åt och det blir lite som om hjulet uppfinns flera gånger om när trådar skapas i dessa subforum om samma spel. Ett forum ska ju samla likartad kunskap under samma kategori. Det är lika mycket ett sökbart bibliotek av kunskap som ett forum för pågående diskussion.

Detta är lite för- och nackdelar. Kan dock inte säga vad som är bäst.
Citera
2011-02-20, 11:38
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonSemper
Jo, men kanske ha subforum för typ de största konsolerna, som just PS, Nintendo eller Xbox.
Till vilken nytta? Allt som skulle diskuteras under dessa subforums kan man väl diskutera under ett gemensamt utan att det skulle skilja sig?
Citera
2011-02-20, 12:20
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
Då skulle vi ju slippa allt tjafs mellan PC vs Xbox i diskussionen om ett spel vilket alltid leder till att moderator åkallas och är tvungen att radera OT och dela ut smisk. Efter detta skapas en ny tråd brevid den andra med fokus på just denna plattform som sedan invaderas på nytt av folk som inte fattat att det finns två dedikerade trådar. Andra fördelar är att de problem som spelare stöter på i form av hård/mjukvarufel skiljer sig ganska markant åt mellan pc/konsoll. En guide om hur man tweakar med console commands känns ganska irrelevant för en xbox-ägare.

Dock finns det problem med denna lösning. I singleplayer skiljer sig inte spelen sig åt och det blir lite som om hjulet uppfinns flera gånger om när trådar skapas i dessa subforum om samma spel. Ett forum ska ju samla likartad kunskap under samma kategori. Det är lika mycket ett sökbart bibliotek av kunskap som ett forum för pågående diskussion.

Detta är lite för- och nackdelar. Kan dock inte säga vad som är bäst.

I min värld räcker det faktiskt med "Den stora tråden för Spelet - PC" och så vidare för varje konsol.
Citera
2011-02-20, 23:03
Medlem
CrimsonSempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Till vilken nytta? Allt som skulle diskuteras under dessa subforums kan man väl diskutera under ett gemensamt utan att det skulle skilja sig?
Försökte bara bygga på idén som fanns.
Citera
2011-02-20, 23:10
Medlem
pjalles avatar
Ge tillsägning till alla som skapar trådar som heter:

"cs hjälp!!!!!"

"vilken wow gubbe ska man ta"

Och andra trådar där det redan finns en tråd.
Citera
2011-02-21, 00:04
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonSemper
Försökte bara bygga på idén som fanns.
Jo jag förstod det Men man får tänka lite logiskt också. Hur ska detta kunna bli ett bättre strukturerat forum? Det ska vara enkelt uppdelat så inte ens den mest cp-skadade idioten ens kan ta fel. Har man flera subforums så skulle det bara förvirra folk. Se bara på hur många "Jag söker ett spel"-trådar som skapas, även fast det finns en "Jag söker ett spel"-tråd. För att inte tala om antalet CS och WoW-trådar som skapas. Folk är idioter och grov strukturering skulle inte göra dom klokare.
Citera
2011-02-21, 00:07
Medlem
Danny Gomezs avatar
Med tanke på att det rent formellt inte får förekomma något "matchsnack" i trådarna kanske man kunde ha antingen ett underforum för esport, eller bara separata trådar för det. Jag tänker främst på Starcraft 2 MP-tråden som då och då är 50% tävlingsprat.
Citera
  • 1
  • 2