Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-21, 12:08
  #13
Medlem
slajjers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanof

Jävlars. Hamnade lite högt i Kcal idag. Ska dra ner på kvällsmålet lite i framtiden


600ml choklad mjölk (PWO)


Kvällsmål
Samma som frulle.


Får bli en halv cup havregryn på kvällen i fortsättningen.

tror du verkligen inte att chokladmjölken var boven i dramat?
Citera
2011-02-21, 21:56
  #14
Medlem
Kanofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slajjer
tror du verkligen inte att chokladmjölken var boven i dramat?


Tack för inlägget!

Jo det är klart att den bumpar upp en rätt bra. Men gillar att ha den som PWO. Kom på att det kanske är bättre att ta bort yoghurten om något.

Här är en trevlig artikel som jämför en gainer med choklad mjölk. Värd att läsa om man är intresserad i kostlära.
Chocolate milk Vs Surge
Citera
2011-02-23, 09:27
  #15
Medlem
Jamaicabananers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanof
Tack för inlägget!

Jo det är klart att den bumpar upp en rätt bra. Men gillar att ha den som PWO. Kom på att det kanske är bättre att ta bort yoghurten om något.

Här är en trevlig artikel som jämför en gainer med choklad mjölk. Värd att läsa om man är intresserad i kostlära.
Chocolate milk Vs Surge

Intressant artikel! Jag har börjat använda ren, ouppvärmd honung som PWO på test. Både för Bamse och för dess anti-inflammatoriska effekter samt sockerinnehållet, och nyttighet. Tror rent allmänt att naturliga produkter är fan så mycket bättre än laboratoriellt framställda dito.

Lycka till med träningen, hur gjorde du en sådan där kroppsscanning?
Citera
2011-02-23, 10:21
  #16
Medlem
Kanofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicabananer
Intressant artikel! Jag har börjat använda ren, ouppvärmd honung som PWO på test. Både för Bamse och för dess anti-inflammatoriska effekter samt sockerinnehållet, och nyttighet. Tror rent allmänt att naturliga produkter är fan så mycket bättre än laboratoriellt framställda dito.

Lycka till med träningen, hur gjorde du en sådan där kroppsscanning?

Tjena! Tack för inlägget!

Om det finns intresse kan jag lägga upp lite smått och gott när jag hittar det. Om du känner dig bekvämast med att äta mer naturligt är det bara att köra på det! Finns en massa bra ämnen i naturen. Te och kaffe är ju excellenta pre wo (om man inte blir kass i magen av kaffet dvs haha).

Det är inte direkt någon kroppsscanning, det har jag inte råd med hehe. Iom utbildningen jag går så finns det alltid folk runtomkring som kan hjälpa en med fettmätning med hjälp av kalliper mätning. Sen är det bara att mäta resten med måttband.

Imorn är nästa gympass, är så sjukt taggad, inte vad med såhär mycket vila....
Citera
2011-02-23, 10:56
  #17
Medlem
Jamaicabananers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanof
Tjena! Tack för inlägget!

Om det finns intresse kan jag lägga upp lite smått och gott när jag hittar det. Om du känner dig bekvämast med att äta mer naturligt är det bara att köra på det! Finns en massa bra ämnen i naturen. Te och kaffe är ju excellenta pre wo (om man inte blir kass i magen av kaffet dvs haha).

Det är inte direkt någon kroppsscanning, det har jag inte råd med hehe. Iom utbildningen jag går så finns det alltid folk runtomkring som kan hjälpa en med fettmätning med hjälp av kalliper mätning. Sen är det bara att mäta resten med måttband.

Imorn är nästa gympass, är så sjukt taggad, inte vad med såhär mycket vila....

Ingen anledning att tacka .

Jo, visst. Experimenterar lite, men allmänt sett så är jag rätt gammaldags. Dock drar jag ju i mig kasein, vassle och EAA så så jävla naturlig är jag ju inte. Kaffe och snus är den bästa PWO som finns!

Jag skulle aldrig palla bara två pass per vecka, men det kanske är nyttigt ibland.
Citera
2011-02-23, 11:53
  #18
Medlem
Kanofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicabananer
Ingen anledning att tacka .

Jo, visst. Experimenterar lite, men allmänt sett så är jag rätt gammaldags. Dock drar jag ju i mig kasein, vassle och EAA så så jävla naturlig är jag ju inte. Kaffe och snus är den bästa PWO som finns!

Jag skulle aldrig palla bara två pass per vecka, men det kanske är nyttigt ibland.

Gör så, dela gärna med dig av resultaten senare. Kommer kolla in din logg lite då och då. Ja det var ju lite iaf. Men vassle och honung är ju bra iaf. Kaffe är bra grejjer, dock så slutade jag med det innan passen då jag gick och rapade genom hela passen... Lite distraherande. Vet inte hur bra nikotin och träning går ihop, faktiskt inte läst mycket om det. Du känner inte av en minskad pump med det? (aldrig varit ett stort fan av nikotin utanför träning heller dock)

Jag har testat två pass i veckan en kort period förut, och då gick det rätt bra. Problemet nu är att jag har sjukt mycket extra energi. Klättrar typ på väggarna... Man vet ju inte hur det funkar innan man har prövat. Nu håller jag stenkoll på kropps fett, vikt och mått, och kalori intag. Så jag kommer se precis hur det funkar.
Citera
2011-02-23, 22:43
  #19
Medlem
Jamaicabananers avatar
Kul med någon som är metodisk och vetenskaplig. Nikotin har jag använt sedan innan jag förlorade oskulden, så någon pump-jämförelse kan inte dras. Tycker det blir pump ändå. Ska hur som helst redovisa resultaten, det är ju sockret jag vill åt, men hellre än att dra i mig druvsocker kan man ju vara nyttig och dra i sig 80% druvsocker och resten vitaminer och spårämnen (honung)?
Citera
2011-02-24, 02:51
  #20
Medlem
Kanofs avatar
Kor pa honungen. Tank bara pa att aven det stimulerar insulin. Sa man far valja lite nar man ater det. Beroende pa vad man har for tro om det.

Var sjukt overtaggad till gymmet idag. Vilket var en harlig kansla. Igar sa gjorde vi lite tester, och kom fram till att min hogra skinka ar lite seg pa att aktiveras, sa jobbade en del pa det idag under benovningarna.

24/2/11

Marklyft
100x6
110x6 Ska latt hojas tills nasta. Men med tanke pa att jag inte kort den pa ett tag sa tog jag det lugnt.

one legged calf raises
10x15x2

Ben press
120x12x2 Riktigt lange sen jag korde denna, sjukt trevligt

Glute raises:
10x2

Dips
12,5x6
15x6
17,5x6

Chins
BWx6
+2,5x6

Sittande DB press
20x6x2

L-Fly
2x8

Sidebends
17,5x12x2

Allt utfordes med cirka 2-3 negativ och med kontrol i fokus under den koncentriska fasen.

Allt kandes latt, utan Chins och axel pressen. Ska nog bara forsoka oka axelpressen med 1-2 reps tills nasta. Kanner att stabiliteten i min hogra axel ar lite lagre an i vanstra, sa jag ska forsoka jamna till det.

PWO blev 2g omega-3 och 600ml choklad mjolk.
Citera
2011-02-24, 23:18
  #21
Medlem
Ja... vi är typ lika stora, men du är mycket starkare! Kommer hålla ett getöga på denna journal!
Citera
2011-02-25, 05:17
  #22
Medlem
Kanofs avatar
Hehe, styrkan kommer med tiden


Idag blev det lite boxning. 10min uppvärmning, 5min teknik träning, sen 3st 3min lös sparring med Bobbe. Svetten bara spruta i den 30 gradiga hettan...
Citera
2011-02-28, 06:42
  #23
Medlem
Kanofs avatar
Markte att jag psykiskt inte klarade av 2 pass i veckan. Hade myror i brallen konstant och klattrade typ pa vaggarna. Sa jag tankte ga tillbaks till gamla DC T.

Dagens session. Stort fokus pa eccentrics. Och bara en rest paus istallet for 2.

Allt gjort med 10s negativ. Sen explodera upp.

Bench press
60x 6+3

Seated DB press
10x 10+10

Dips
Bw x 9+4

Lat pulldowns
50x 10+6

Deadlifts (inte eccentrisk fokus)
100x8
80x10

Nasta pass kommer jag inte kora lika harda negativ. Utan kommer nog bara ligga pa runt 3-4s negativ. Om en vecka eller tva sa lagger jag till sista rest paus settet ocksa.
Citera
2011-03-03, 03:17
  #24
Medlem
Kanofs avatar
Onsdag: Inte samma fokus på eccentrisk. Utan närmare 3-4s eccentrisk

1B

Biceps cable curls
50x11+6

Liggande rep curls
50x9+4

Vad press: Tog mina fivefingers, inte optimalt för vader
40x12.. Tempo av 15s paus i botten, explosiv upp, 1s i toppen och 6s ner.

Leg curls
15x10+10 Körde läskigt lätt för att se hur hamstrings mår. De verkar må bra

Squats
80x6 Nytt "PR" sen skadan. Gick riktigt enkelt, och knät känns bra idag
60x20 Gick också lite för lätt. Blir till att höja en del tills nästa "1B" pass.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback