Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-19, 02:40
  #1
Medlem
Peterniklasssons avatar
Jag satt och tänkte på det när jag kollade på Jerzy Zersneski när han uppenbarligen ljuger om att kriminaliteten "inte ökar" http://www.youtube.com/watch?v=JdUkMWP4B_c efter ca 1 min., Det skulle man enkelt kunna motbevisa genom att klippa in och spela upp ett antal andra som säger och visar motsatsen. Som jag hörde en pensionerad polis sa på Svt för nån dag sen att särskilt har den grova brottsligheten ökat och förvärrats enormt dem senaste åren...

Vad tror ni om min ide?

Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel.
Citera
2011-02-19, 07:53
  #2
Medlem
Knotknets avatar
Jerzy är professor och bygger sina uttalanden på vetenskapliga rapporter. En vanlig svennebanansnut bygger sina uttalande på antaganden så det finns tyvärr inte så mycket att bevisa. Jerzy har rätt såvida det inte kommer någon annan vetenskaplig rapport som visar något annat. Men lekmän kan inte börja argumentera mot professorer med antagande tagna helt ur luften.
Citera
2011-02-19, 08:26
  #3
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterniklassson
Jag satt och tänkte på det när jag kollade på Jerzy Zersneski när han uppenbarligen ljuger om att kriminaliteten "inte ökar" http://www.youtube.com/watch?v=JdUkMWP4B_c efter ca 1 min., Det skulle man enkelt kunna motbevisa genom att klippa in och spela upp ett antal andra som säger och visar motsatsen. Som jag hörde en pensionerad polis sa på Svt för nån dag sen att särskilt har den grova brottsligheten ökat och förvärrats enormt dem senaste åren...

Vad tror ni om min ide?

Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel.
`
Märker du inte själv att Jerzy och denna polis du hört inte talar om samma sak?
Är nog bäst om du låter bli denna ide, du kan inte överbevisa en professor med anekdoter och tro att folk ska ta sig seriöst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback