2011-02-18, 20:01
Medlem
Tjenare, som sagt så har haft konstiga/flertal fel sedan formatering. Jag formaterade om min dator för cirka 1 månad sedan med ett "fejkat" windows 7. Det problem jag bland annat stöter på är att ungefär hälften av alla exe filer måste köras 2 ggr för att starta. Med detta menar jag att om jag dubbelklickar på en exe fil så händer inget, inte ens i task manager, ingen process körs. Måste alltså dubbelklicka igen för att starta programmet. Tvekar på att det är pga fakade windowset då min polare kör på samma utan några problem.

edit: detta problem går över efter att jag kört igång 1-2 exe filer 2 ggr efter uppstart av datorn.

Ett till problem är UTorrent. Har haft problem med sen dag 1 efter formatering. Problemet här är att UTorrent.exe filen slutar fungera efter använt en gång. Måste alltså ladda om installations filen, och starta den så körs UTorrent. Det är nästan som att exe filen slutar att fungera efter jag använt den en gång. Så jag har laddat ner installationsfilen och gjort en rar fil av installationsfilen. så varje gång jag använder UTorrent exe filen, så slutar den fungera, så drar jag bara ut en ny installationsfil ur winrar och på så sätt fungerar det. Men det är ganska jobbigt att behöva dra ut en rar fil varje gång för att få igång UTorrent...

Är tacksam för hjälp, om någon vet hur man löser mina problem...
Senast redigerad av Kaane 2011-02-18 kl. 20:04.
Citera
2011-02-18, 20:20
Medlem
har du alla driv rutiner uppdaterade???

har du kollat vilket program du gorde så ditt windows 7 blev äkta för när jag har ominstalerat datorn och laddat ner någon random windows 7 acti så har det blivit lika dant så då har jag laddat ner en pirat kopia som ingen har ändrat på alltså från käll skivan om man kan säga så och letat upp ett riktigt windows 7 activation program så har det funkat galant

kolla om du har alla driv rutiner instalerade och är det inte driv rutinerna så kan det va den windows 7 grejen som gör det äkta för det kan vara trojan eller så har stöt på några sådana själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in