Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-18, 18:10
  #13
Avstängd
krigsmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Burden of Dreams - om inspelningen av Fitzcaraldo. Mycket Herzog-monologer och annat gott, men sparsamt med Kinski-utbrott.
Mein liebster Fiend innehåller material från alla filmer som gjordes av Herzog/Kinski. Det läggs inte särskilt fokus på någon (möjligen att Aguirre fick lite mer än de andra), men dokumentären i sig är otroligt bra. 5/5.

Murnau: Die Sprache der Schatten - kort om Murnau och hans filmer, sedan fokus på hur Nosferatu spelades in.
Spelfilmen Shadow of the Vampire handlar om samma sak. John Malkovich spelar Murnau.

Tack för tipset!

Här tänkte jag skriva lite om Rainer Werner Fassbinder och hur jag önskade det fanns nåt liknande om någon av hans filmer.

Apropos tyska regissörer.
Citera
2011-02-18, 18:38
  #14
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Tack för tipset!

Här tänkte jag skriva lite om Rainer Werner Fassbinder och hur jag önskade det fanns nåt liknande om någon av hans filmer.

Apropos tyska regissörer.
Har dessvärre inte sett någonting av honom än, men det kommer - och om jag hittar en vettig making of-dokumentär uppdaterar jag dig!
Citera
2019-01-14, 00:15
  #15
Medlem
urverksapelsins avatar
Måste tipsa om Lost Soul: The Doomed Journey of Richard Stanley's Island of Dr. Moreau. Om inspelningen av The Island of Doctor Moreau med Marlon Brando, Val Kilmer, min favorit David Thewlis och Farouza Balk. Tydligen var regissör Richard Stanley mer galen än Klaus Kinski.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback